Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

F89 skrev 2015-02-27 20:40:52 följande:

Jag gjorde ett vändningsförsök (som misslyckades) i september. De kontrollerar bebis position och navelsträng, moderkaka etc innan de påbörjar försöket och oavsett om det lyckas eller inte så behåller den en en eller ett par timmar efteråt och kontrollerar flera gånger att inget hamnat fel eller att bebis har störts på annat sätt.

Säkert ovanligt att det går snett men den jag hört om (kompis kompis) blev det akut snitt med fara för barnet där och då. Så jag är glad att jag slapp vändningsförsök med min son och skulle jag fått erbjudande om vändningsförsök igen hade jag sagt nej tack.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-02-27 21:46:16 följande:

Jag tog upp 50-62. 50 och 56 la jag i byrålådan och 62 la jag undan så länge, tror inte de kommer behövas än på ett tag.

3,4 är ju lite lagom. Vad vägde din första?

Jag ska se hur många storlekar som får plats i lillebrors klädlådor. Tror han kommer ha 62 från 2 månaders ålder om jag utgår från storebror.

Storebror vägde 3,2 fast då gick jag över 2 veckor! Så han var under kurvan för antalet gravidveckor. Däremot var han på kurvan i längd, 52 cm. Lång och smal, som jag.

Tycker man måste jämföra vikt med storebror genom att räkna bort två veckors vikt då, enligt appen ökar dem ca 225 gr på en vecka i slutet av graviditeten så storebror hade kanske vägt 2,8 om han kommit på bf.

Vilken vecka är du i nu? 34? Och hur mår du? Mkt sammandragningar?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-01 10:22:40 följande:

Ja vecka 34 nu. Mår ganska bra andå, får sammandragningar när jag går för fort (eller typ i normal takt, ha ha) men de gör inte ont och jag får lite ont i ryggen och fogarna om jag är igång för mycket. Det känns ju att det börjar bli tungt och att kroppen är trött, ser fram emot att få känna mig lite smidig igen.

Hur mår du?

Äntligen är det mars. Det betyder ju att nästa månad är BF-månad och kanske kommer han till och med i slutet av denna månad! Som jag längtar nu!

Sent svar här Fullt ös privat så inte hunnit med nätet.

Tänk om du får lillebror i slutet på månaden!! Inte omöjligt ju. Häftigt att du är så nära.

Jag mår fortsatt bra. Har inget att klaga på. Gick in i vecka 30 idag!!! Galet! Nu är det slutspurten bara. Skulle på snittsamtal i veckan men fick avboka pga vab. Fått en ny tid till nästa vecka så inte så långt kvar ändå.
  • Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 17:52:19 följande:

Tack så mycket... nu ska det bara hålla sig kvar

Grattis!!! Hoppas på det bästa nu. Du får gärna berätta hur det går.
  • Cayenna

Hjälp vad nära en del av oss är! :-O Känns som nyss vi diskuterade oron och väntade på rul och kub mm. Galet!

Hallonbladste har jag läst om, så testa det mom in the city. Det kan ju inte skada att prova. Vad hjälper det efter? Jag trodde det var för att få igång förlossningen.

Idag ska jag iväg på mitt läkarbesök på sjukhuset. Helt sjukt nervös nu innan. Satt igår och skrev ned mina argument så jag ska ha dem i färskt minne när jag väl sitter där med överläkaren.

• Cayenna

Tack för tummar hållna!!! Det hjälpte uppenbarligen. Snitt-datumet är planerat till 38+4. Jag hade förberett mig helt i onödan, tydligen visade min förra förlossning att jag till största sannolikhet att jag inte kommer lyckas ens om det skulle dra igång naturligt denna gång. Det var inte mycket snack alls utan mest en genomgång om för och nackdelar med kejsarsnitt och vaginal förlossning.

Idag är jag så glad. Plötsligt är det inte så långt kvar känns det som.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-11 13:41:13 följande:

Cayenna. Lycka till idag. Hoppas det gick bra!!

Här har jag haft ont i fogar och ischias sedan 3 v tillbaka. Kom bara pang från klar himmel en dag efter jobbet. Började halta, domnad ner i benet. Sover inte om nätterna för denna värk. Ska till sjukgymnast på måndag. Jobbigt med mitt jobb då Jobbar som ssk på mottagning men vi får patienter från akuten eller direkt ned ambulans. Så ibland kan det bli väldigt tungt och svårt att inte göra alla uppgifter när man är på jobbet.

Spännande med teet. Ni får berätta hur det smakar

Men usch vad tungt. Kan du bli sjukskriven om det fortsätter kanske?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-11 08:39:26 följande:

Ja det är helt otroligt hur långt vi kommit. Kommer ihåg i somras när jag var så nere över missfallen, trodde att det aldrig skulle bli någon bebis men nu sitter jag här med drygt fyra veckor till BF. Två dagar innan jag plussade blev jag så ledsen då en kompis berättade att hon var gravid, tyckte det kändes så orättvist när de knappt börjat försöka men inte visste jag då att denna lilla bebis redan flyttat in i min mage. Nu kommer hennes bebis vilken dag som helst och vi kommer vara mammalediga och dra barnvagnarna tillsammans. Tänker inte på missfallen längre, nu känns det bara så självklart att det är den här lilla killen som ska komma till oss.

Jag läste detta angående Hallonbladste: "Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen." Kan ju inte skada att prova tänker jag.

Åh, lycka till på ditt besök, håller tummarna! Tror det är bra att ha argumenten klara för sig, det visar ju att man tänkt igenom det hela ordentligt. Tror det kommer gå bra!

Vad roligt att du och din vän får vara mammalediga tillsammans. Jag tänker förvisso ibland på missfallen. Men däremot känner jag oxå precis som du skriver, denna lilla var meningen skulle komma till oss. <3

Okej, då kanske jag oxå ska prova teet? När ska man börja? Vart köpte du det? Smakar det illa så hoppar jag över.
  • Cayenna
    kajsalöver skrev 2015-03-11 15:11:51 följande:

Hejsan lisa jag har precis också plussat efter mf i december. Hur går de för dej? Håller de sej än?

Grattis till ditt plus.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-11 19:04:03 följande:

De rekommenderar att man börjar i vecka 35, jag köpte det på en hälsokostaffär. Man ska börja med en kopp om dagen och sen kan man öka till två-tre. Det smakar inte så mycket tycker jag, smakar som naturellt örtte. Vet att en del tycker det smakar illa men jag tycker det var helt ok så jag kör på.

Åh så härligt att du fått snitt beviljat, skönt att det gick så lätt. Måste kännas underbart! Jag skulle också vilja veta vilken dag bebis kommer, skulle behövas för kontrollfreaket i mig.

Örtté gillar jag så kanske oxå ska ta en tur till hälsokostaffären. Bara det inte drar igång förlossningen för nu vill jag helst slippa akutsnit.

Lite märklig känsla att veta exakt dag för när jag äntligen får träffa lillen. Visst är det trevligt för kontrollfreaket att få veta. Fast den där spänningen att inte veta dag är ju rätt mysig oxå. Eller hur? Det känns verkligen underbart att fått det här avklarat, ännu en milstolpe. Snart är det bara själva födelsedagen kvar att vänta på.

Nu i veckan ska jag börja ordna med lillens garderob och pyssla lite. Det är dags nu känns det som.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"