Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Patricia4 skrev 2015-01-20 21:59:07 följande:

Precis så var det för mig!

När jag läste vad du skrev om ett av dina mf , tänkte jag på den av mins där vi såg pickande hjärta på vul men på kvällen började jag blöda och två dagar senare den 16 jan 2014 kom lilla hinnsäcken ut med en liten 2 cm embryo. Och när hade vi rul

... 16 jan!! Helt sjukt ju! Hur är det möjligt?

Vad sjukt att både du och jag hade samma datum för både en hemsk hemsk händelse och ett år senare en magisk dag. Helt galet.

Datumet etsar sig verkligen fast och vilken skillnad på ett år.
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-01-21 17:01:59 följande:

Idag var vi på rul, allt såg bra ut, och det ser ut att bli en lillasyster till vår son

19+0 idag, så 40 fulla veckor den 17 juni.... men eftersom vi bor i norge blir bf 20 juni

Och nu såg jag!! GRATTIS till lillasyster och lyckat RUL!!!
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-27 18:03:28 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången.

Håller tummarna hårt!! Kul att allt såg bra ut, lycka! <3 Tredje gången gillt här oxå.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-01-27 18:25:49 följande:

Firar att jag äntligen går in i vecka 30, nu är det "bara" slutspurten kvar!

Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i nu?

Härligt med slutspurten! Det känns så nära vid 30 på nåt sätt.

Jag är i vecka 24. Och tiden går så fort, har inte ens börjat kika på vagn. Men det måste ju räcka om några veckor.

Lite kläder har kommit hem men jag hade ju tänkt gå loss efter rul men inte hunnit alls.

Ska till bm senare i veckan, skönt att få koll på värdena nu. Har ju gått några månader sen inskrivningen.
  • Cayenna

Hur ofta går man till bm egentligen? Har för mig att jag var åtminstone en gång direkt efter rul med sonen.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-01-27 21:43:56 följande:

Karro: grattis till lyckat vul :)

Mom in the city: wow v 30!! Du måste vara rejält stor nu! Mår du bra?

Själv har jag precis gått in i v 21:) och ser ut att vara i v30 ...(!!)

Haha jag ser oxå ut att ha gått ett par månader längre
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-01-27 21:43:56 följande:

Karro: grattis till lyckat vul :)

Mom in the city: wow v 30!! Du måste vara rejält stor nu! Mår du bra?

Själv har jag precis gått in i v 21:) och ser ut att vara i v30 ...(!!)

Och grattis till 50% avklarat
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-27 22:09:46 följande:

Här är jag 16+5. Rul om 2 v och 2 dagar. Nu vill jag bara få det överstökat. Vill att allt är bra och sen bara njuta. Försöker njuta nu men i bakhuvudet är det ändå att man ej vet hur allt är. Var hos bm i fre. Hon undersökte mitt "framfall" vilket hade gått tillbaka. Vilket känns så skönt. Känner själv att det ej skaver längre så jag trodde det var bättre. Men jag kniiiiiiper ändå ofta .

Skönt att det gått tillbaka och inte känns obehagligt längre. Säkert bra att knipa extra oavsett nu när vi är gravida. Påfrestningen lär ju vara enorm.

Grattis till v17 och snart rul. Det är ju skönt när man fått veta att allt ser bra ut.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-27 22:12:08 följande:

Min bm visade fre hur deras upplägg såg ut. Enl det var det rul runt v 19-20. Sen träffa bm v 25, v 30 och sedan blir det varannan var tredje v, om jag förstod rätt? Och mot slutet nästan varje v. Säkert olika i olika landsting.

Okej, då vet jag....lär ju vara liknande hos dem flesta. Om det inte finns anledning att gå oftare.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-01-27 22:10:00 följande:

Tack, grattis själv till v24:)

Ja inte springer vi ofta till bm inte. Har i v26 första gången efter inskrivning. Tycker det är dåligt. Har ringt bm angående huvudvärk och fick komma o ta blodtrycket. Nåt järnvärde kolla de inte ... Bara stå ut o vänta till v 26 ... Urdåligt!

Jag har köpt lite kläder men måste hejda mig . Tänk om hon såg fel och det blir en kille ...! Svårt att hitta neutrala kläder tycker jag..

Har ni nån fundering på vad ni ska ha för vagn? Vi ska köpa emmaljunga Viking el superviking.

Att dem inte kollade järnet när du ändå var där?! Vad dåligt av dem. Tar ju inte många minuter att checka resten.

Jag tror inte dem ser fel kön, maskinerna är så bra ju. Jag hittar både pojkiga och neutrala. Neutrala känns så mycket baby 0-1 månader så gillar dem oxå. Magiskt att få en liten igen.

Vagn känns svårt. Försöker få sonen att börja gå så vi kan strunta i syskonvagn. Vi får se hur det går. Sen blir det nog en tur till någon affär

Hur vet du att du vill ha den? Vilka är dem saker du tycker är viktiga?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"