Inlägg från: 737 dagar |Visa alla inlägg
  • 737 dagar

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Asså, är det normalt i vecka 10 att bli andfådd av att äta? :/

• 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-07 16:18:43 följande:
    smile2.gif

Tror allt kan vara normalt när man är gravid. smile5.gif
    Ja det är väl så :P har redan hunnit med ett EKG för denna graviditeten så lite fler knasiga symptom är väl bara att vänta ^^
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-07 16:51:34 följande:
    Nej men uh, EKG?! Hoppas det visar fullt frisk.

Jag känner mig lite gnällig. Min enda lyckade graviditet mådde jag toppen efter v12-13 förutom lite halsbränna i slutet. Nu är det längre illamående, halsbrännan har redan börjat och massa rapar så jag tror jag ska spy. Och jag är ju inte ens halvvägs!

Jag vill snabbspola precis som mom in the city smile1.gif
    Ja det var ingen fara :) hade haft hjärtklappning några dagar o mådde konstigt så jag ville kolla upp. Kunde tydligen bero på graviditeten.

Man får va lite gnällig som gravid :) hade gärna snabbspolat bort mig till v 20 eller nåt, hatar den första tiden. Allt är bara tråkigt :P
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-10 21:03:54 följande:

737 dagar - inte så långt kvar till ditt vul!!!

Nej nu är det inte långt kvar :)

Har ett dilemma. Åker till min syster i helgen o jag kommer inte träffa henne förrän i februari nästa gång. Vill helst berätta face to face, men vulet är ju först på måndag. Vågar jag? Känner ju mig väldigt gravid, men det ger ju inga garantier..
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-11 17:05:55 följande:
    Jag skulle nog berätta. Vi tänker om (vilket vi inte ska tro) det skulle bli mf skulle du vilja dela det med din syster? Skulle du tänka dig dela det med henne så skulle jag berätta. Men det är svårt
    Nej jag hade inte berättat det för henne om inte hon visste om graviditeten innan liksom.. Inte många jag skulle berätta för i det läget och verkligen inte min familj.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-11 22:59:10 följande:
    Då kanske jag skulle vänta till februari faktiskt. Innan kub berättade jag bara för dem personer som jag kunde tänka mig att dela missfallsdepp med. Så bl.a. mina syskon.

Jag tror det går bra för dig på måndag dock. Visst är det ditt andra vul?
    Ja precis.. Jag är faktiskt inte jätteorolig eftersom jag känner mig så sjukt gravid. Illamående, ont i brösten, fruktansvärt humör, känns som nån sparkar mig mellan benen och kissar konstant :P med mitt MA kände jag mig inte gravid alls.

Att vänta till februari blir svårt eftersom vi tänkte berätta på jul för "alla andra".. Vi är sjukt dåliga på att va tyst.
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 09:18:23 följande:

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut smile5.gif . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

Halsont är väl typ fishermans friends eller nåt sånt?
  • 737 dagar

Jo men planen att inte berätta gick ju bra. Hann inte ens fram innan hon visste :P

• 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 14:13:24 följande:
    Såg hon det smile1.gif ?
    Nej hon sa att hon satt vinet på kylning och jag sa att jag nog får stå över. Då visste hon direkt.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"