Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-12-12 15:06:49 följande:
    JhjärtaK skrev 2014-12-12 11:58:00 följande:

Vad gullig du är som kommer ihåg mig trots att jag varit mer frånvarande i tråden än jag velat men snart är det 100% sjukskrivning så då kan jag hålla mig mer uppdaterad

Och hur gammal är du??

Hur mår du? Och hur går det? Kämpigt? Och såklart vi kommer ihåg dig oxå. smile1.gif
    Ah sorry, är 32 år

Jag mår både bra men också piss kan man väl sammanfatta det Är väldans trött och får sd om det blir någon extra timme på jobbet men snart blir det sjukskrivning för hela slanten och då blir det vila för hela slanten! Foglossningen har satt in ordentligt tyvärr men den kan ju fortfarande bli bättre så jag lever på hoppet

Det är helt klart kämpigare att bära två bebisar, allt sker liksom fortare och blir mer
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-15 15:24:32 följande:
    Skönt smile1.gif . Här var jag på inskrivning hos bm. En mkt lugn och förstående bm.

Sen har jag varit hos Vc. Har öroninflammation som gick hål inatt smile4.gif och hosta + feber. Fått antibiotika. Nu blir att försöka krya på sig
    Usch och fy! Fick du något för hostan? Krya på dig!
  • JhjärtaK
    737 dagar skrev 2014-12-15 13:32:39 följande:

Andra vulet idag (i v 10+3) och allt såg fint ut :D php9L3D1t15962.jpg

Härligt!
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-16 12:59:39 följande:
    Cocilana var det enda bm rekommenderade och Vc läkaren lika så. Stoppar ju rethostan men nu är slemhostattackerna värst. Vill inte ta så mkt heller. Dr sa 5-10 ml Max 3 ggr/dag. Men tar bara 5 ml till natten. Fast inatt hjälpte det inte många h. Gick upp för 5 natten kl 4 och lade mig i soffan.
    Så himla olika råd man får. Cociliana vågade inte min läkare skriva ut till mig pga graviditeten och tyvärr är det ju den enda med någon egentlig effekt

Men bra att du fick den, antar att dosen är såpass låg och det är därför den inte är mer effektiv. Jag hjälptes av honungs och citronvatten (ta mycket honung!). Konstigt att dosen till natten var lägre, det är ju då man behöver den som mest.
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-19 19:04:27 följande:

Nu har jag gått in i v 12. Två v kvar till kub. Illamåendet har lagt sig något. Nu när förkylningen är bättre känner jag mig inte lika sjukt trött längre. Hoppas på att det beror på att v 12 har kommit och att allt är bra.

Fullkomligt normalt att börja må bättre i vecka 12 och till och med känna sig "ogravid" vilket såklart kan oroa men allt är säkert som det skall

Jag fick aldrig de där spökveckorna denna gången. Hade dem med dottern men nu med dubbla hormonhalter så började inte illamåendet släppa förrän runt vecka 18 och innan dess hade jag känt små små sparkar. (Plus att jag gick på UL varannan vecka så fick ju regelbundet bekräftat att allt såg bra ut).
  • JhjärtaK
    737 dagar skrev 2014-12-19 22:40:36 följande:
    Ja det är roligt :) ser fram emot att börja sy till bebisen också. Sonen är född i januari så vi har ju inga sommarkläder :P ska nog sy lite i storlek 44 för säkerhets skull också, de är ju så gulliga ^^

Vart bor ni alla? Någon mer från Göteborg?
    Japp vi bor också i Göteborg.
  • JhjärtaK

Såg att ni pratade om kön och håller verkligen med om att alla har en massa åsikter. Vi får ju tre flickor och redan nu har folk kommenterat att "då måste ni ju skaffa ett fjärde barn så att ni får en kille också". Öööh? I vilken värld lever de där man bara kan bestämma sig för att få ett barn av ett visst kön??? Vet att vissa länder tillåter sådant när man gör IVF men tror inte att det är det de syftar på

• JhjärtaK
    737 dagar skrev 2014-12-20 13:36:24 följande:
    Vad roligt! När har du BF? Rätt "snart" va? Roligt med tvillingar!!
    Har bf den 31/3 men kommer att bli planerat snitt så kanske mitten av mars snarare. Sen så kanske de väljer att titta ut ännu tidigare men hoppas iaf att de stannar till början av mars
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-23 06:08:31 följande:

Hej tjejer. Vet inte hur länge värdena varit så här då det är 5 v sedan prover tog senast. Bad bm när jag ringde vid plusset att de kunde hålla i mina prover med den bm sa nej. Fram till inskrivning är det Vc. När jag tog på Vc var värdena ok men precis på referensvärdet. Skulle ta nya prover nästa v vid nyår tyckte Vc. Vid inskrivning bad jag att bm skulle hålla i det. Då var jag genomförkyld och vimsig så jag hade tagit medicinen innan besöket vilket man inte ska vid provtagning. Så fick ta på jobbet igår när jag var åter. Tanken gick igår att skulle någon höjt min medicin igår så skulle det egentligen inte hjälpa om det redan blivit något fel på fostret. Men jag är jätte orolig ändå och känner nu avstånd till graviditeten igen som jag gjorde de första v. Min man tyckte först jag skulle söka akut. Men när jag sa att det gör nog varken från eller till med 12 h men att jag var orolig, kunde han inte riktigt ta mitt resonemang. Han har problemlösar tänk. Har man ett problem så försöker man lösa det. Löser man det inte så ska man inte hålla på att grubbla på det tills man fått svar.

Blev riktigt ledsen på honom igår. Idag blir det mkt svårt för mig att ringa kk. Står fast på ett rum med små op hela fm. Och på em verkar de inte ha några tider. Men måste på något vis försöka.

Usch så jobbigt. Känner igen din makes reaktion, min är precis likadan. Problem skall lösas, annars tar man inte upp dem. Men jag vill ju ibland bara prata av mig min oro och ha någon som lyssnar och så löser jag det själv. Kan faktiskt tipsa om "Män är från Mars och kvinnor är från Venus", rätt så daterad på många plan men när det gäller problem och hur män vs kvinnor vill göra med dem så tycker jag att den var spot on iaf.

Hoppas du får möjlighet att ringa idag.
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-12-25 17:40:14 följande:

God fortsättning alla tjejer i tråden!

Krya på dig Blåsippan! Fy vad trist! smile4.gif

Patricia4, låter som bra julklappar. Grattis till mage och vecka 16.

Jag kan uppdatera att min man känt sparkarna nu. Är det inte tidigt ändå? Vecka 19. smile1.gif

Det är nog rätt tidigt men inte helt galet . Så mysigt! Denna gången har jag moderkakan i framvägg så det dröjde till efter v 20 innan maken kände. Nu i vecka 27 så gungar hela magen av all aktivitet där inne, haha

Blåsippan: men fy, krya på er och underskatta inte tv:n som "barnvakt", är man desperat så är man

Åh fina gravidklänningar skulle jag också vilja ha! Skall kolla på bonprix
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"