vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Nu har jag pratat med en bm. Fick repa humör. Hon tittade på provet och sa "ja men det är ju inom referensvärdet, 0,5-4,0". Fast när man är gravid ska det vara under 2,5 gärna under 2 första termistern. Då blev hon tyst och fick läsa innantill. Hon läste precis som jag sa och att de andra 2/3 av grav ska det högst ligga på 3. Då blev hon putt på mig (jäkla kossa ) och började argumentera att provsvar kan ligga länge hos dem utan att någon ser dem så så snabbt behöver hon inte informera mig. Hon blev väl sned för jag hade kollat på jobbet. Sa då att vi har ett mf i bagaget och troligen är det för mina sköldkörtel värden samt att jag undrar hur fostret påverkas då det inte ska vara dessa värden. Även att vi haft mkt svårt att plussa detta år och att de ändrat min medicin många ggr. hon kunde inte svara på hur fostret påverkas sa hon tvärt utan en läkar sak. Min bm var ändå i tjänst så hon skulle lämna ärendet till henne och så skulle hon kontakta dr. Jag sa att jag var mkt orolig och nu blir det så många röda dagar. Jag ringde 8,01 imorse och fick tid 13, men de ringde 13,30. Så kan tänka mig att de tycker det är jobbigt så här dags på dagen innan julafton och ta tag i detta. Jävla skit!!!
Jobbigt att din make och du kommer i oklang om det hela, men det är ju så att män och kvinnor är olika som JhjärtaK skrev.