Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Kan tänka mig att det blev kämpigt med stor bebis. Första barnet? Mysigt att ha så nära!

Ja det är det där med att öppna sig fort. Jag öppnade mig 3 cm på 1 h och krystade ut honom på 20 min, burr. Så är nervös när man ska in i tid .

• Blåsippan84

Var hos bm idag. Magen har ej vuxit på 2 v. Är på 30 cm så precis på nedersta i kurvan. Hon skulle kolla med dr ich ringa om någon mer koll behövdes. Men hon har ej ringt. Hon kunde ej ge någon orsak till det men så länge det nu inte är under nedre sträcket var det ok??

Ni som går i väntans tider. Vet ni kön? Vi tror på tjej . Det mesta jag tänker att det nog kan vara det är för att vi hade sex 2 dagar innan äl sen var vi hos min syster helgen på äl. Och då var vi så trötta och inte alls i humör att ha "göra barn sex" så det blev inget då. Sen sexade vi till tre dagar efter äl å då borde det väl varit försent ? Ska bli så spännande att se vad det är för krabat där inne.

• Blåsippan84

Någon som fått ? Här hade jag förvärkar hela natten. Kommer ej tro det är igång när det väl är det

I fre ringde jag Kvinnohälsan. Ville dels bolla med dem då jag springer massa på toa och förvärkar. Kan det vara uvi eller är det bara det normala på slutet. Då svarar bm "det är nog det normala. Din bm tog ju urinsticka på dig i slutet av maj". Svarade då att det var ju bara en proteinsticka kan man ej se uvi. Ja det har du rätt i sa hon då. Alltså jag tänker att jag oroar mig ner kanske för att jag är sjuksköterska och vet en del men sen tänker jag att jag är ju ej bm så måste lita på dem. Men då blev jag lite mörkrädd. Hon hade väl velat jag skulle sagt "jaha men så bra då". Fick iaf lämna urinprov. Sen frågade jag vad dr hade svarat angående att magen ej vuxit då min bm skulle kolla med dr. Då säger den i tel att det står inget i journalen om att hon skulle prata med dr. Frågade då om jag ej skulle komma som denna v och kontrollmäta iaf. Det tjänar inget till svara hon.

Ringde åter igår för att försöka få tag på min bm. Hon har i vår bara jobbat varannan v pga privata saker. Men hon sa att hon skulle gå på sem vid midsommar så tänkte att jag kanske kan få tag på henne denna v.

Den bm som ringde upp då sa att i deras pm så är det ok att magen ej växer på 3 v. Sa då att när jag kommer nästa v till bm så kam det upptäckas att bebis ej vuxit på 4 v. Det har du rätt i sa hon då ich bokade in en extra mätning till

Min bm på tors. Alltså är det konstigt man blir orolig när det är så många turer och man måste stå på sig??? Är det trötta gamla tanter som gett upp?!! De kan visst inte äns räkna till 3 och 4. Blä. Känns iaf bra att jag stått på mig ich inte bara svalt deras försök att övertala mig både gällande uvi och magen.

Nu har jag skrivit av mig . Hoppas ni har det bra. Själv har jag placerat mig i en solstol på altanen

• Blåsippan84

Någon som fått ? Här hade jag förvärkar hela natten. Kommer ej tro det är igång när det väl är det

I fre ringde jag Kvinnohälsan. Ville dels bolla med dem då jag springer massa på toa och förvärkar. Kan det vara uvi eller är det bara det normala på slutet. Då svarar bm "det är nog det normala. Din bm tog ju urinsticka på dig i slutet av maj". Svarade då att det var ju bara en proteinsticka kan man ej se uvi. Ja det har du rätt i sa hon då. Alltså jag tänker att jag oroar mig ner kanske för att jag är sjuksköterska och vet en del men sen tänker jag att jag är ju ej bm så måste lita på dem. Men då blev jag lite mörkrädd. Hon hade väl velat jag skulle sagt "jaha men så bra då". Fick iaf lämna urinprov. Sen frågade jag vad dr hade svarat angående att magen ej vuxit då min bm skulle kolla med dr. Då säger den i tel att det står inget i journalen om att hon skulle prata med dr. Frågade då om jag ej skulle komma som denna v och kontrollmäta iaf. Det tjänar inget till svara hon.

Ringde åter igår för att försöka få tag på min bm. Hon har i vår bara jobbat varannan v pga privata saker. Men hon sa att hon skulle gå på sem vid midsommar så tänkte att jag kanske kan få tag på henne denna v.

Den bm som ringde upp då sa att i deras pm så är det ok att magen ej växer på 3 v. Sa då att när jag kommer nästa v till bm så kam det upptäckas att bebis ej vuxit på 4 v. Det har du rätt i sa hon då ich bokade in en extra mätning till

Min bm på tors. Alltså är det konstigt man blir orolig när det är så många turer och man måste stå på sig??? Är det trötta gamla tanter som gett upp?!! De kan visst inte äns räkna till 3 och 4. Blä. Känns iaf bra att jag stått på mig ich inte bara svalt deras försök att övertala mig både gällande uvi och magen.

Nu har jag skrivit av mig . Hoppas ni har det bra. Själv har jag placerat mig i en solstol på altanen

• Blåsippan84

Bor du också i lkpg ? Samma här. Bor i vidingsjö. Hoppas fröet vill stanna. När är bf i så fall? Februari?

Mätte magen igår och dem hade vuxit. Så nu slappnar jag av. Bara jobbigt med förvärkarna på kvällarna. På vattengympan sa bm att hon tyckte att jag skulle ta panodil då, så jag får slappna av och kunna sova på nätter. Och att jag skulle se det som positivt för då tränar livmodern så förlossningen kan gå fortare. Är redan rädd att jag ej riktigt ska hinna in då första gick fort i aktiva skedet, hehe.

• Blåsippan84

Är i v 38, 37+1. Är helt slut på detta nu. Nästa v är jag själv med sonen och vet ej riktigt hur jag ska sysselsätta honom då jag blir så trött om dagarna. Sen har maken 6 v ledighet. Hoppas på bebis snart. Orkar ej gå till slutet av juli

• Blåsippan84

Måste fråga om pysventilen . När jag köpte dem så sa Apoteket att det var engångs produkt. Känns ju ganska dyrt att kasta efter varje gång. Går det inte att tvätta och sprita av men kasta om det kommer synlig avföring? Sonen hade kolik och därför jag ej det fanns för 6 år sedan. Låter som en mkt bra uppfinning

Lisa236: ja nu får vi verkligen hålla tummarna. Kan ej föreställa mig 11 mf. Har de plusen varit både efter ivf och spontant? Har ni fått någon förklaring? T1 nära domkyrkan? Blir det bakom kyrkogården?

Har bf 8/7. För några v sedan kände jag att jag inte alls var redo för en förlossningen. Men ju tyngre man blir och sämre sömn så längtar jag nu efter den.

Konstig man är. Om 4 v är bebis här i vilket fall men så trött man är just nu och knappt tror man ska få det lilla knytet.

• Blåsippan84

Stort grattis patricia4 !!! Visste ni att det skulle bli en tjej? Vad hade ni sedan innan?

Vila och njut nu.

Själv är jag förbaskad trött på att vara som en elefant. Jobbigt att gå. Att gå upp och kissa på natten är en pers. Trötthet. Gah. I helgen blir det att ta till olika knep (som inte funkar ) för att försöka få igång detta. Tacksam för det svala vädret iaf. Idag har sonen och jag varit mest inne och bakat bullar mm. Nu blir det fika stund och ryggläge i soffan till någon barnfilm. Känner mig som ingen kul mamma som ej orkar med riktigt . Men efter idag bara 3 dagar sen maken sem i 6 v.

• Blåsippan84

Lisa 236: stackare. Oron måste vara enorm efter så många mf. Skönt att du får återbesök om 1 v iaf. Men hur tankarna ska kunna skingras med något annat vet jag ej . Jobbar du eller har ni semester?

Detta med hinnsvepning var min bm på vattengympan lite emot. Hon jobbar även på förlossningen och de hade gjort utvärdering under våren och såg inte något samband med att de hade färre förlossningar som behövdes sättas igång efter fullgångna v 42. Hon tyckte mer att ofta får kvinnan sammandragningar/värkar efter hinnsvepning och man får svårt att vila. Sen så sätts ev förlossningen ändå ej igång utan dröjer ett par dagar till. Då tyckte hon stt det är synd om kvinnan att behöva ha ont och inte få vila och då kan vara mer trött när förlossningen startar.

Jag tror dock jag kommer göra det när jag väl blir erbjuden. För just nu känner jag att bebis får komma när som. Och sen gå över, ja då tar man nog varje tillfälle i akt . V39 idag. BM i em. En bekant tyckte jag skulle be om gynundersökning då jag haft mkt förvärkar och se hur tappen är. Vet ej vad det ger egentligen . Bebis kommer väl när den är redo. Men googlade idag på starta förlossning, hah. Med sonen tig jag en rask promenad på dagen. Fick sen så ont i magen att jag var tvungen att sätta mig på en bänk och det släppte ej på 20 min. På kvällen fick jag massage och sen gick vattnet. 1 dygn senare var sonen här. Tillfällighet säkert, han var redo.

• Blåsippan84

Haha. Din bm verkar väldigt förtjust i sex . Med sonen dröjde det till efter efterkontroller. Var rädd då jag sprack en del. Så var tvungen att vara mentalt beredd. Gick bra när vi väl satte igång .

Idag testade jag massera bröstvårtorna i 10 min per varje ich skulle upprepas tre ggr. Sen skulle det upprepas 3 ggr/dag. Alltså fått skavsår på kuppen om tuttsen. (Burr minns nu de såriga ich onda bröstvårtorna vid amning. Vet ej om detta är bra "förberedelse" eller om man ska låta dem vara, haha) Blev bara en gång idag då jag var själv. Kan ju inte sitta så framför Tvn med familjen . Sen massa stark sås och lök till tacos och färdknäpp ikväll . Men inget. Efter tuttsmassagen hade jag mer onda förvärkar konstant på em. Men tror kroppen bara lurades lite. Känner inget nu mer än att magen är hela tiden hård när jag går.

Med sonen gav vi ersättning helt efter 3 månader. Kommer nu inte ihåg exakt vad den hette men nestle nan någonting. Den finns med några extra bakteriekultur eller vad det var? 6 år sedan sist så

Minns ej helt. Men den var den enda som hans mage klarade av.

Patricia: skönt att du fått lugga kvar på bb för att få igång amning även om det inte är första barnet. Här tycker jag de flesta skickas hem gott inom 1 dygn ich få kan knappt amning kommit igång. Jag vill så gärna att det ska funka men vet ju samtidigt att det blir fina barn ändå. Sonen har inte varit mer sjuk och så vidare än andra barn. Jag tyckte det var mentalt jobbigt när det ej gick men så ska jag försöka att inte tänja denna gång. Men kan ju bli svårt med alla hormoner

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"