Blåsippan84 skrev 2014-11-22 22:15:51 följande:
Åh vad spännande. Är de dyra?
Hur gammal är er son? Vår är 5,5 och jag funderar på när man ska berätta efter kub eller rul? Vi busar ofta en del och han sitter på min mage. Men jag har börjat att säga att jag har ont i magen så han ej ska sitta på den. Tror vi ska köpa en bok om syskon och ge som present som han ska öppna precis innan vi berättar. Tänk så långt är jag i tanken ibland, men ändå inte på andra plan. Vill så för sonen att det går vägen nu
Visst känns det extra viktigt för syskonet att det går vägen. Jag funderade på när man "ska" berätta. När jag fick blödning och min man var orolig så berättade han för sonen, så jag tog inget beslut om när. Då var jag ju i vecka 8.
Han är två år, snart tre. Han pratar väldigt mycket om bebisen och frågar mycket. Däremot blir det ju en lång väntan till maj i hans värld men jag tycker ändå det kändes naturligt att vi delar det med honom. Han ville lyssna på hjärtat, jag hade tänkt vänta tills han sov men han var ju med när jag köpte den och frågade vad det var så han ville lyssna direkt när vi kom hem. Det var nog därför det tog nån minut att hitta hjärtat för han ville ju hjälpa till.
Tycker det låter jättefint med en bok i present till din son. Och sen berätta.
Förstår att du tänker på det men att man ändå håller igen.
Min son sitter och hoppar på min mage emellanåt även fast jag försöker undvika det men annars får fostervattnet funka som stötdämpare hoppas jag.
Hur mår du idag? Laddat om batterierna lite? Jag håller ändå tummarna att du mår illa och är trött.