Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-11-20 08:49:38 följande:

Jag har också haft ont i magen runt de veckorna du är i nu, fick som ordentliga kramper. Blev också rädd för det värsta men det försvann och bebisen sparkar ju fortfarande runt i min mage.

Bra att du ringer BM, kanske kan du få komma och lyssna på hjärtat och på så sätt bli lite lugnare!

Tack, för info om dina kramper i samma veckor. Det kanske är helt normalt. Jag tyckte dock det kändes som vid mitt ena mf.
  • Cayenna

Så ni har er nästa milstolpe på samma dag. Olika ul men ändå. Ska hålla mina tummar hårt för er då! Tycker det låter bra att ni har symptom. Humöret blir sannerligen påverkat av illamåendet, blev det för mig iallafall. Denna vecka är jag av med mitt illamående. Hoppas den inte kommer tillbaka.

Ligament-huggen är ju välbekanta så fort man gör nåt hastigt eller så. Den här andra smärtan var av helt annan karaktär. Jag är glad att den är borta. Om jag får ma kommer jag tro att det var i samband med smärtan det hände. Jag hoppas så klart att allt är bra och som det ska.

Tack alla för stöd och era rader - dem värmer.

• Cayenna
    737 dagar skrev 2014-11-21 09:03:17 följande:

Får jag hoppa in här?

Är gravid i vecka 8, fick MA i somras och är sådär superorolig hela tiden. Var på vul i måndags och fick se ett litet pickande hjärta.

Sist kunde den lilla mätas till v 6+4, men jag trodde jag var i vecka 11.

Självklart får du vara med. Välkommen!

Grattis till ett lyckat vul och att du kommit en bit på vägen ändå. Hur känner du efter vul? Fortfarande orolig? Ska du göra kub/nupp?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-21 08:56:29 följande:

Så härligt med fredag, bara helgen kvar och sen är det RUL. Det är inte ofta man verkligen längtar till måndag!

I dag var första gången som någon som inte vet om graviditeten la märke till magen och sa grattis, det var en fröken på sonens dagis. Kanske dags att inse att det inte går att dölja längre? Tur att det är RUL på måndag, förhoppningsvis är det slut på allt smygande efter det.

Men vad härligt att bara ha några dagar kvar! Hoppas du har fullt upp så helgen går riktigt fort.

Skönt att inte behöva dölja magen när du ändå kommit så långt.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 06:37:21 följande:

Kl 9 5/12. Usch sovit så dåligt inatt. Ligger i sängen och känner mig yr och illamående. Bara denna dag går fort.

Ta hand om dig i första hand och stanna hemma och vila om du behöver.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-11-21 09:38:02 följande:

Jag blev ju lättad över att där fanns ett hjärta iaf, men vågar inte hoppas än. Vi ska på ett till vul 15/12, om det går bra vågar jag nog bli glad. Vi ska inte göra kub dock. Det räcker för mig att se att där finns nåt levande :)

Det som gör mig mest orolig är att denna graviditeten känns väldigt lik den då jag fick MA men inte alls lik den där jag fick min son..

Vilken vecka är du i?

Vilken vecka kommer du vara när du gör nästa vul? V13? Jag håller tummarna.

Jag kände ungefär lika när jag såg hjärtat slog, lättad men vågade inte hoppas fullt ut ändå.

Jag är i v14 (13+6) nu. Jag har gjort ett lyckat kub och kommit längre än alla mf graviditeter. Hade velat vara helt lugn nu efter kubet men har haft ont i magen tyvärr. Så fortfarande lite orolig.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-21 09:49:58 följande:

Grattis och välkommen!

Alla graviditeter är olika så försök att inte oroa dig över det! För mig har denna graviditet har varit väldigt lik den som slutade med MA i vecka 12, förutom att symtomen då försvann väldigt plötsligt vilket de inte gjort nu. När jag väntade min son mådde jag helt annorlunda så hur graviditeten känns säger inte så mycket om hur det kommer gå.

Mina graviditeter har oxå varit helt olika. Mådde helt klart sämst i den som blev ett ma. Jag tror oxå att måendet och hur det känns inte säger så mycket om utgången. Man får bara hoppas att det går vägen.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014--21 09:50:55 följande:

Näe, blir i vecka 11. Typ 10+3 eller nåt. Sen är det ju jul.

Grattis till att du kommit längre!! Det måste vara skönt!

Skönt att julen kommer så man får annat att tänka på oxå.

Tack, det känns skönt att jag kommit förbi mina mf-veckor. Men helt lugn blir jag nog inte förrän efter rul.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-21 10:02:57 följande:

Ja, så var det för mig också. Mådde mest illa och var mest trött när det blev MA, nu har jag också mått dåligt men det var faktiskt värre då. Med sonen mådde jag så himla bra hela tiden och hade det inte varit för magen och sparkarna hade jag nog knappt märkt att jag var gravid.

mom in the city skrev 2014-11-21 10:04:42 följande:

Tror du kommer börja känna dig lugnare när du känner rörelser också, det hjälpte mig mycket. Men efter RUL, då jäklar ska jag bli lugn som en filbunke.

Vad lustigt att du oxå upplevde magraviditeten som värst. Jag har förvisso mått illa och kräkts nästan alla graviditeter men den var nog snäppet värre vid ma. Och den där lamslagande tröttheten vid ma:et var inte av denna värld. Med sonen var jag inte minsta trött och med denna har jag varit trött men jag var ännu tröttare vid ma:et.

Så är det nog, rörelser skulle lugna. Kännt något som skulle kunna vara babyn men i nästa stund tänker jag att det måste varit tarmrörelser. Det känns nämligen mer som bebis vänder sig än som nåt lätt fladder. Och det ska väl bara kännas mini i början.
  • Cayenna

Hej hej säger jag till vecka 15! (14+0)!

Jag funderar på att köpa en doppler idag. Hiss eller diss? Vad säger ni? Jag tänkte lyssna en gång för jag vet att man inte ska "stressa" barnet.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"