Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan: jag har inte gjort tul , men jag skulle absolut kräva det i ditt läge.

En dalande kurva ska man ta allvarligt på och begära alla extra koll som finns. En vän till mig miste sin bebis i v 40 . Det började som en dalande kurva. Moderkakans funktion var dålig visade det sig efteråt. Vill inte skrämma dig men tycker det är nonchalant av bm att säga att hör av dig om bebis slutar röra sig ..., då är det försent!

Det finns säkert massor av andra förklaringar till varför din baby inte växt i samma takt som innan ,men du ska inte behöva gissa dig till det. De kan ju t ex se flödet i navelsträngen .

Stå på dig ! Vill inte skrämma dig , men vill att det ska gå bra för dig och babyn . Kram!

• Patricia4

Blåsippan: bra ring imorgon. Hellre en koll för mkt! Barn är olika aktiva i magen , min första sparkade inte så mkt och är idag oxå den minst aktiva fysiskt av alla barnen ( men bäst på alla betyg) .

Inte behöver du bli av med oss sen . Vi kan väl skapa en sluten babygrupp i sommar :)

Cayenna: så roligt att du får din baby imorrn! Helt otroligt ! Är helt säker på att du är i trygga händer , men förstår att det är pirrigt nu ! Önskar dig lycka till och ser fram emot din uppdatering som tvåbarnsmamma :)

Mom in the city: låter som du har det underbart med den lilla! Jag längtar så efter att gosa med bebis:) hur har kroppen återhämtat sig ?

• Patricia4
    happyface skrev 2015-05-12 10:07:59 följande:

Åh vilken bra tråd!! ????

För ett år sedan fick jag ett missfall (min första graviditet) vilket gjorde att man mådde väldigt dåligt, men nu har jag precis fått reda på att jag är gravid igen i v 7! Jättekul, men oron för mf finns ju alltid där mer än glädjetankarna. Men vågar lixom inte hoppas, någon mer som känner som jag?

Jo jag känner igen dina känslor ! Grattis till

din nya graviditet, hoppas det går vägen denna gången :)

Som du ser i trådstarten så har vi alla i tråden kommit långt i våra graviditeter, och första babyn har kommit ..men den första tiden var vi väldigt oroliga allihop.
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-05-12 21:38:44 följande:
    Hur gör man en sån där sluten grupp? smile1.gif Jag hade gärna delat en bild imorn. smile5.gif

Eller en hemlig sluten på facebook om alla har det? smile1.gif
    Jag vet inte hur man skapar sluten grupp, går säkert bara via datorn . Är med i en och fick inbjudan men det gick bara att lägga till via datorn.

Jag har Fb så det är inga problem heller.

Vore kul med en bild imorrn :)

Inte många timmar kvar nu :)
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-05-13 16:10:34 följande:

Varit inne nu på förlossningen. Min bm har ännu ej ringt upp fast jag bad om det så då ringde jag in. De tog en Ctg kurva i 30 min. Somnade då jag var så trött smile5.gif . Den var bra så hon tyckte vi kunde avvakta och låta bm mäta i nästa v och se då om tul behövs. Känner mig lite lugnare nu.

Bra att du kollade upp läget. Finns ingen anledning att oroa sig eller vara för rädd vara till besvär. Härligt att bebben mår bra!
  • Patricia4

Stort grattis Cayenna! Låter underbart !

Härligt att gosa med bebis! Visst tar man bort det där klistriga bajset med olja ?

Fasiken , minns knappt :/

Har storebror fått träffa lillebror? Hur gick det ?

Kram!

• Patricia4
    Cayenna skrev 2015-05-15 01:12:17 följande:

En liten uppdatering om första syskonmötet. smile1.gif

Han fick följa med pappa och hälsa på här idag. Och ja, det var magiskt. <3 Börjar gråta bara jag tänker på stunden. Han hade valt ett gosedjur som han ville ge till lillebror. Sen pussade och kramade han mycket. Ville att han skulle äta från mammas bröst. Helst ville han att lillebror skulle sitta i hans knä. Han pratade mycket och sjöng en sång han brukade sjunga för magen.

Han är fin min stora.

Åh vad gulligt:)

Det var det där jag menade , att vi ger dem den största gåvan - ett syskon . Lätt att glömma när de är större och osams ...men det är så värdefullt.
  • Patricia4

Pure Lan är bäst. Har köpt och packat i bb väskan .

Går in i v 37 idag :)

Kan inte babyn komma nu? Har jättesvårt att äta , allt kommer antingen upp på en gång eller så får jag halsbränna ...:(

Är så avis på er som är färdiga med förlossningen !

• Patricia4
    mom in the city skrev 2015-05-18 16:07:13 följande:
    Förstår att det känns jobbigt nu på slutet, jag har inte hunnit glömma hur det var ännu. smile5.gif Om en vecka är du ju fullgången och sen är det fritt fram för bebis att komma så kämpa på. smile1.gif Kom dina andra barn före eller efter BF?

Ja, det är skönt när förlossningen är avklarad men snart är den det för dig också. Snart har du din lilla i famnen! smile1.gif
    Hej

Jag har gått längre och längre med varje barn ... Den yngsta kom 39+4 .... Så jag hoppas jag bryter mönstret och får tidigt denna gång:) håll tummarna !
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-05-23 07:12:42 följande:

Hallå alla tjejer smile1.gif Hur går det för alla?

Nu har vi varit hemma från bb i över en vecka. Otroligt hur allt bara känts naturligt och fallit på plats. Lillebror sover i stort sett hela dygnen än så länge. Sover lika bra själv som i vagn och i famn. Testat sjalen ett par gånger och den gillade han oxå, jag tyckte det var svårt att få till så huvudet var vid hjärtat när han är så liten lixom, tycker det "åker" utåt lite men det ger sig nog. Han var ju nöjd iallafall. Storebror vill vara med och hjälpa med allt som rör lillebror och gärna ligga och mysa bredvid honom varje morgon och kväll. Syskonkärlek är verkligen vackert.

Hej tjejen

Vad kul att höra att allt går bra och att storebror fortf är så gullig mot babyn. Jag tycker väntan börjar bli jobbig så nu får babyn komma . Snart 37 fulla veckor ...

Jag är i min egen bubbla och har svårt att tänka på annat . Några tips om sysselsättning åt höggravida ?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"