Emmalbs88 skrev 2014-10-04 22:21:27 följande:
Hej! Jag håller verkligen tummarna för er att ni får någon tid snart och få komma igång med utredningen! ???? Det tog verkligen emot för mig att ringa och boka tid för utredning.. man vill så gärna klara det själv och att inse att något mest troligt är fel är så jobbigt.. Och vad dom kommer att komma fram till under utredningen är lite skrämmande, men det är ju bättre att man får veta, så att man kan få hjälp! :) Min man ska lämna spermaprov till veckan och sedan ska jag tillbaka till kliniken den 23 okt för att kontrollera ägglossning och spola äggledarna! ???? jag har inte känt av cystorna alls faktiskt förutom nu sedan undersökningen då jag är lite öm på vänster sida där de sitter, mest troligt pga undersökningen.. Hon sa att det inte var något farligt men att de skulle undersökas vidare nästa gång också! Jag hoppas de tar bort dem då det känns lite olustigt att ha dem kvar.. Hur har allt det här påverkat dig? Har ni varit öppen med att ni försöker få barn eller har ni hållit det för er själv? Trevlig kväll!????
Tack så mycket
. Det har påverkat mig ganska mycket. Och det blir mer och mer ju längre tiden går. Jag känner mig ledsen och det ligger där bak i huvudet och liksom skaver hela tiden. Det påverkar min sambo också, fast på ett annat sätt. Jag vill att de ska hitta det eventuella felet och att det går att ordna. Min sambo är livrädd för att det är hos honom felet ligger. Hur har det påverkat dig och din man? Jag har berättat för mina närmaste vänner och min mamma dom jag står nära. Min bästa vän berättade igår att hon är gravid. Jag blev överlycklig, vi har pratat mycket om det här de senaste månaderna. Men på nått konstigt sätt känner jag mig lite mer ledsen över min egen situation efter jag fått veta. Jag unnar henne graviditeten till 100 procent men nu blev jag liksom lite mer ensam i min sorg över att ha svårt att få barn. Är ni öppna med det?