• en o/uc k

Ännu en med för stort sexbegär

Förstår dig helt och fullt, har varit i samma sits som dig i ca tio år och kan bara råda dig till att ta det till parterapi eller åtminstone få henne att lyssna på det du har att säga. Sex är inte det viktigaste, men det är inte oviktigt.

Saken är den att jag har kört med samma försök som dig med att vänta ut henne, nobba och precis som dig valt att inte utsätta mig för det som får mig att gå igång. Vi har sex en gång om år på sin höjd, kramas aldrig då jag inte initierar det, har skilda sovrum (delvis av annan anledning) Och hur än patetiskt de må låta så har det ledit till att jag inte älskar henne längre. Alla gånger jag blivit nobbad, inte kännt mig "önskad", hört "sex är inte det viktigaste" vilket får mig att känna mig tillrättavisad på ett märkligt sätt. Funderat om hon bara släpte till de få gånger vi haft sex och ångesten kring det har fått mig att känna mig äcklig över vad jag "tvingar" henbe till. Det är givetvis mer, men allt sammantaget under väldigt lång tid få en att känna sig oönskad vilket givetvis sårar och sänker ens självkänsla. Att bli sårad av någon och samtidigt inte känna att denna människa är särskilt intresserad av dig under lång tid får dig tillslut likgiltig, ett tag efter det lever du i ett förhållande där du inte längre älskar den andre trots att du försöker. Där är jag nu, och jag vill separera och givetvis är det bara mitt fel. Att jag aldrig kan växa upp och förstå att sexet inte kan vara som första året hela förhållandet är ju givetvis henne argument. Det jag inte känner igen är att ni verkar ha det hett och passionerat när det väl sker så det är kanske det som skiljer din väg från min.

Detta kan ju givetvis fördjupas och ses ur olika vinklar i oändlighet men jag tog det bara i stort nu. Men budskapet jag vill få fram är att mitt sätt att hantera det inte var rätt, även om jag också försökte ta upp det med henne. Så gå inte den vägen, eller så hoppar du över 8 år av lidande och tar steget redan nu. För min del hade det sparat oss båda en massa känslomässigt lidande. För att försöka älska någon du inte älskar längre leder till tårar, från båda parter. Trots att jag tror att hon faktiskt inte älskar mig längre, och inte har gjort på länge

Svar på tråden Ännu en med för stort sexbegär