Inlägg från: Maria 164 |Visa alla inlägg
  • Maria 164

Min dotter vill amma varje minut

Fri amning och helamning kommer att innebära återkommande sådana här perioder, men de går över varje gång. Efter ett tag börjar man känna igen tecknen och se rytmen. Jag kommer ihåg det som en eller två dagars maratonamning, tredje dagen mindre-än-vanligt-aming (taskigt då produktionen precis gick upp, var tvungen att pumpa för att det gjorde ont annars), fjärde dagen en bebis med ny personlighet och nya förmågor och därefter en längre "normal" period igen.

Ibland fanns iofs dagar av maratonamning som bara fyllde funktionen av självmedicinering mot hård mage. Bebisens instinkter är ju fantastiska när de får styra!

• Maria 164
    Voodoodoll skrev 2014-10-02 10:30:33 följande:
    Även om det inte är tillräckligt med mat idag, kommer hennes barn ha juterat det tills imorgon genom mer sugande (: beställa mer mat). Man behöver INTE börja med ersättning. Mjölken anpassar sig efter behovet. Hon har precis börjat amma mer: det har precis börjat komma mer mjölk. Hennes barn kommer inte att vilja amma 10 h alltid, vare dag. De gör så för att få igång mer produktion. :) Tycker synd om alla nyblivna mammor som verkligen VILL amma men blir puchade av omgivningen till att ge ersätning istället. Många vågar inte säga nej för de tror på äldre "mer erfarna", och sedan ångrar de sig. Menar inte nu att du är en sådan övertalare, men när någon vill amma och någon annan börjar skriva om att man inte har tillräckligt med mat och om ersättning måste jag alltid hoppa in. Kanske för att så många höll på så med mig, fast att jag ville amma och dottern gick upp jättebra i vikt. :)
    Bra!
Svar på tråden Min dotter vill amma varje minut