Inlägg från: LinaRydlund |Visa alla inlägg
  • LinaRydlund

Min dotter vill amma varje minut

Har det lite "tufft" nu och känner mig ensam..

Har en dotter på 5 veckor som äntligen kommit igång med amningen ???? skönt och bra då ersättningen gjort hennes mage hård och hon verkar ha haft ont!

Meeen.. Hon vill amma hela tiden. Menar verkligen heeela tiden. Bara när hon sover och när jag själv "stoppar" som det är paus. Och då är det skrik!!! Och inget annat duger.. Hon kan väl inte vara hungrig heela tiden? Kanske är närhet hon vill men ha...

Jag vill amma men varje sekund är jobbigt. Särskilt för mina armar som håller i henne. Tycker inte om kudde eller ligga på sidan, och då finns inte så mycket kvar attvälja.

Min fråga är:
    Är det bara att stå ut, eller är det nån som har tips till mig? Så dottern inte är vid bröstet och ammar (ej snuttar) 24/7?

• Svar på tråden Min dotter vill amma varje minut
  • LinaRydlund

Ska tilläggas att napp är provat-dottern vill ej.

Sjal är beställd så väntar, och hoppas. :)

• LinaRydlund

Tack för era erfarenheter och tips!

Har ammat i 3 veckor men ej "heltid". Började försöka på heltid för 1 vecka sedan.. Kanske är som en sv er skrivit-att hon vill öka.

Mitt i allt har jag nog inte tänkt så långt ????????

Hoppas det är det, då jah igår ammade 10h i sträck (minus blöhbyten o sömn på 30min X 2).

Ska prova liggamning om ett tag igen då!

Tack!!

• LinaRydlund

Byter bröst varje gång hon släppt efter jag hållt henne i famnen men då hon söker fortfarande..

• LinaRydlund

Tack för alla kommentarer! Både brs o mindre roliga.

Igår var en lite bättre dag med amningen men mycket fortfarande. Var på amningsmottagning och de sa att jag skulle byta bröst när hon håller på som hon gör för stt sen återkomma. Hon där sa att de är larv det där med fetare mjölk, men vad vet jag.

Sen tror jag inte på "för lite" mjölk, då det alltid ska fyllas på! ;)

Kanske det är för mycket, vet ej. Bara dottern som kan veta! Jag väntar lite till, jag vill att det ska funka! :)

Angående bajset så ger hennes ersättning hrönt bajs och hårt, hon äter Althera-tydligen vanligt med grönt ibland då. Märker att bajset är lösare och "vanlig" förg nu när det ammats mer! :) jag vill inte ge ersättning alls pga detta!

Tack för alla fina kommentarer vissa gett!

Svar på tråden Min dotter vill amma varje minut