• Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
  • Har gjort det
    Anonym (ilsk) skrev 2014-10-06 19:44:12 följande:
    Att kalla andra för rasister hur som helst bäddar inte för ömsesidig respekt och förståelse. Utan det är ett rött kort som dödar samtalet. Att ha så förutfattade meningar om andras avsikt och vad de menar utan att ens ge dem en chans. Då är det omöjligt att få till stånd en kommunikation. För då vill man nog inte. Man vill bara ha rätt. Att få bestämma vad andra menar och avser. Då väljer man att vara ensam.
    Tack! Äntligen nån som tänker själv och inte bara yrar om rasister hela tiden. Jag har blivit anklagd för att vara rasist och värre trots att jag inte alls har argumenterat för något sådant. Skärpning!

Jag håller med om att det finns människor som inte vill höra på andras argument utan bara vill ha rätt. Sen finns det dom som inte accepterar att folk kan tycka på ett annat sätt än dom själva och då drar till med rasistkortet för att trycka till folk.

Sorgligt!
  • Anonym (ilsk)
    Har gjort det skrev 2014-10-06 19:49:02 följande:
    Tack! Äntligen nån som tänker själv och inte bara yrar om rasister hela tiden. Jag har blivit anklagd för att vara rasist och värre trots att jag inte alls har argumenterat för något sådant. Skärpning!

Jag håller med om att det finns människor som inte vill höra på andras argument utan bara vill ha rätt. Sen finns det dom som inte accepterar att folk kan tycka på ett annat sätt än dom själva och då drar till med rasistkortet för att trycka till folk.

Sorgligt!
    Läste nån artikel (DN?) om att vi har slutat att samtala. Utan de flesta bara framför sin åsikt om varför de har rätt. Eller varför andra har fel. Ingen tar till sig andras synpunkter.
    Men det kräver ju lite av folk.
  • Trubbel
    asta66 skrev 2014-10-06 19:46:46 följande:
    Och du kan fortsätta att tjafsa för vi är massor som inte har nån negativ uppfattning av de med afrikanskt ursprung. Så påstå inte att vi har det. Ett ord ändrar ingenting.
    Jaha.

• Trubbel
    Sen finns det dom som inte accepterar att folk kan tycka på ett annat sätt än dom själva och då drar till med rasistkortet för att trycka till folk.

Sorgligt!
    Vad har du tagit till dig av i den här diskussionen?
  • pyssel
    asta66 skrev 2014-10-06 19:09:50 följande:

Jag tror inte att de barn som sett Pippi nånsin lägger nåt sån värdering i det. Det är nåt som kommit på senare är via USA.

Är du helt okunnig om koloniseringen av Afrika? Ja det är nog ett modernt och amerikanskt påfund. Prova du att säga N-ordet i Frankrike och se hur "oladdat" det är.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (ilsk)
    pyssel skrev 2014-10-06 20:19:58 följande:
    Är du helt okunnig om koloniseringen av Afrika? Ja det är nog ett modernt och amerikanskt påfund. Prova du att säga N-ordet i Frankrike och se hur "oladdat" det är.
    Nix. Men det är inget som sverige varit så aktiva i.  Och det är inte så numer som tur är. Vet du att vi aldrig haft så många slavar som nu i världen?
  • Anonym (ilsk)
    Trubbel skrev 2014-10-06 19:35:29 följande:
    Oj oj, du har verkligen inte förstått att tryckfrihet handlar just om självcensur och om frihet under ansvar. Det är det som är publicistisk etik!
    Eller egencensur.
  • Anonym (sansad)
    Anonym (ilsk) skrev 2014-10-06 20:46:03 följande:
    Eller egencensur.
    kan du förklara skillnaden mellan självcensur och egencensur?
  • Har gjort det
    Trubbel skrev 2014-10-06 19:52:48 följande:
    Sen finns det dom som inte accepterar att folk kan tycka på ett annat sätt än dom själva och då drar till med rasistkortet för att trycka till folk.

Sorgligt!
    Vad har du tagit till dig av i den här diskussionen?
    Att vi har ett sorgligt debattklimat i det här landet och att folk yrar om rasism när det inte finns något fog för det. Det ända vettiga jag har hört var hur SVT är organiserat, det hade jag ingen koll på.
  • pyssel
    Anonym (ilsk) skrev 2014-10-06 20:44:00 följande:

Nix. Men det är inget som sverige varit så aktiva i.  Och det är inte så numer som tur är. Vet du att vi aldrig haft så många slavar som nu i världen?

Du såg mkt väl vad jag svarade på.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".