Anonym (Maxi) skrev 2014-09-30 00:26:10 följande:
Tack för så många svar!!
Vi vill gärna stå på familjeparkeringen eftersom vi har en liten bebis på 5 månader så det blir tungt och krångligt att släpa babyskyddet över hela parkeringen.
Innan hon föddes gjorde vi som många andra, stod så långt bort som det bara gick där det var som minst med bilar för att slippa dörruppslag, repor, bucklor och allt vad vi nu har varit med om förut.
Pensionärer som har problem att gå tycker jag absolut att dom får stå på familjeparkeringen, men vanliga, utan större fel som bara är så lat att dom vill parkera vid ingången- Det stör mig nåt enormt.
Grejen är väl att du har ingen aning om vad personen bredvid dig behöver och inte behöver, det kan som sagt vara en äldre människa med svårt att gå.
Det kan vara en person som har migrän och som bara ska in för att köpa huvudvärkstabletter, det kan vara en mycket stressad person som behöver köpa något, det kan vara en nyopererad osv.
Det kan finnas massvis med personer som behöver dessa parkeringar bättre än du, däremot tycker jag inte att jag behöver en extra parkering när jag handlar med min 7- årige son och hans pappa.