Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

Ägglossningssekret = ägglossning?

Köp ägglossningstester så får du svar om du verkligen har ägglossning. Tydligen kan man ha mens utan att ha ägglossning.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Jag har alltid haft oregelbunden mens, det senaste året har den varit hyfsat regelbunden (30-35 dagar emellan), Har under detta år testat med fertilitetsmonitor från Clearblue, men har inte fått fullt utslag på den, bara förhöjda nivåer.

• CinnamonGirl
    linah86 skrev 2014-09-28 11:41:08 följande:
    Men vad jag förstått så är ägglossningstester inte tillförlitliga när man har PCOS men clearblues fertilitetsmonitor kanske är mer tillförlitlig även för oss med PCOS?

Jag är medveten om att jag kan ha mens utan att ha ägglossning men min frågeställning här var mer om det är troligt att jag har mens med ägglossning när symptomen är så tydliga med ägglossningssekret, molvärk i äggstockarna och mens 14 dagar senare. Brukar du ha tydliga symptom? Tänker eftersom du har relativt regelbunden menscykel.
    Sorry, lite offtopic: Jag blev diagnosticerad med PCOS för 1,5 år sedan, men har nog en lindrig variant eftersom jag ändå har hyfsad regelbunden mens, Men ingen ÄL enligt fertilitetsmonitorn i alla fall. Har dock haft "lite" ÄL-flytningar tidigare + förhöjda nivåer enligt monitorn. Senaste söndag+måndag (28-29/9) fick jag kraftigare ÄL-flytningar samt fullt utslag på monitorn. Har sedan senaste mensen använt munkpeppar.

Varför är ÄL-tester inte tillförlitliga när man har PCOS?

Men eftersom din cykel blivit kortare och du de senaste gångerna haft flytningar + mens 14 dagar efter så får vi väl hoppas att dina hormoner håller på att normaliseras så du får en regelbunden cykel och ägglossning så ni kan få barn.
Svar på tråden Ägglossningssekret = ägglossning?