Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Vilken klänning ska jag ha?

På tisdag ska jag på en formell och officiell kvällstillställning. Klädkoden är kavaj, men vilken av dessa tre ska jag ha? Och vad tusan ska jag ha över? Jag äger inga sjalar, men väl femtioelva kavajer i olika nyanser av svart. Blir det för trist med en enkel svart kavaj till?

Själv är jag mest inne på nummer 2 eller 3, men kom gärna med inspel! Vilken klänning jag än bär kommer jag att ha tunna svarta strumpbyxor, så sådana får ni tänka dit själva. 

Klänning nummer 3 är inte uppdragen i dragkedjan hela vägen varför den sitter lite illa upptill. 

1.

2.

3.

• Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha?
  • LaFontaine

Ha, tänk att det är en jag varit inne på själv. "Problemet" är bara att jag haft den på jobbet ett par gånger, så den känns lite vardaglig (jag vet, man kan ha riktigt stora problem )

• LaFontaine
    Whitetrash86 skrev 2014-09-27 16:35:35 följande:

kavaj betyder ju mörk kostymklänning, vet inte om den röda går under det, även om den var snyggast...

Den är nog, rent tekniskt, den som mest definieras så. Den är både tung och glansig i tyget, även om det inte syns så tydligt på bilden.
    lagunen skrev 2014-09-27 16:37:48 följande:

Ts:
    Jag tycker att klänning nummer 3 är fin på dig.

Nej, kom inte och gör mig förvirrad nu

Nummer ett verkar vi dock helt räkna bort. Skönt, en mindre att fundera över
  • LaFontaine
    Jag är bara jag skrev 2014-09-27 18:06:47 följande:

Går mot strömmen och säger 1:an. 2 för rosa och 3 för djup urringning. Men ingen slår ihjäl dig vad du än väljer!

Tvåa än knallröd. Färgåtergivningen i en Iphone är kass

Hur som helst blir det nog en sjal som Drottningen föreslog. Nåt måste jag i alla fall ha, jag är en fryslort av rang!
  • LaFontaine
    Sorbus skrev 2014-09-27 18:49:07 följande:

För en formell kvällstillställning med klädkod kavaj så blir en kavaj på en dam för vardags/arbetsbetonat. Samma med en vanlig kofta.Klänningarna räcker ju sig men om du fryser så är ju som sagt sjal alternativ, eller något som en festfin bolero . Är det mest armarna du fryser om? För är det som klänningarna är för tunna så är ytterligare ett alternativ faktiskt att välja varmare underkläder. Det finns set i riktigt tunt, fint ylle som värmer som man kan kan under finkläder.

Jag fryser om hela mig!

Jag håller med om kavajen faktiskt. Det är propert men trist, speciellt som det är just jobbet som jag ska bort med.
  • LaFontaine

Tack hörrni (och inte minst för manliga inspel!). Jag tar till mig det ni skriver och är fortfarande lika förvirrad Tur att det är ett par dagar kvar!

Beslutat efter förslag i tråden är dock att hoppa kavajen till förmån för en sjal. Ett steg på vägen

• LaFontaine
    Sorbus skrev 2014-09-28 10:37:42 följande:
    Har du något alternativ som du inte blir så frusen i? Klänning med ärm tex (ev kombinerat med en undertröja i ylle/silke under så du säkert håller värmen). En festfin byxdress är också ett alternativ för klädkoden och då kan man ju verkligen vara lite mer påklädd. Fast då ska det ju vara festfint, inte kostymbyxor typ, och det är kanske inte så vanligt att man har.

Men det kommer att bli fint med någon av klänningarna du redan föreslagit, med en sjal som du är inne på, det är mest jag som personligen tycker det är lite joxigt att hantera sjal, även om det ser fint ut. Så jag ska kanske inte försöka förvirra det hela ännu mer...
    Det är nackdelen med sjal, men det är snyggt. På väg till och från konserthuset blir det dubbla lager koftor under kappan. Blir det för kallt inne i lokalen får jag väl stjäla min pojkväns kavaj i skydd av mörkret
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha?