• LaFontaine

Vilken klänning ska jag ha?

På tisdag ska jag på en formell och officiell kvällstillställning. Klädkoden är kavaj, men vilken av dessa tre ska jag ha? Och vad tusan ska jag ha över? Jag äger inga sjalar, men väl femtioelva kavajer i olika nyanser av svart. Blir det för trist med en enkel svart kavaj till?

Själv är jag mest inne på nummer 2 eller 3, men kom gärna med inspel! Vilken klänning jag än bär kommer jag att ha tunna svarta strumpbyxor, så sådana får ni tänka dit själva. 

Klänning nummer 3 är inte uppdragen i dragkedjan hela vägen varför den sitter lite illa upptill. 

1.

2.

3.

• Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha?
  • LaFontaine

Ha, tänk att det är en jag varit inne på själv. "Problemet" är bara att jag haft den på jobbet ett par gånger, så den känns lite vardaglig (jag vet, man kan ha riktigt stora problem )

• Whitetrash86

kavaj betyder ju mörk kostymklänning, vet inte om den röda går under det, även om den var snyggast...

• lagunen

Ts:
    Jag tycker att klänning nummer 3 är fin på dig.

• LaFontaine
    Whitetrash86 skrev 2014-09-27 16:35:35 följande:

kavaj betyder ju mörk kostymklänning, vet inte om den röda går under det, även om den var snyggast...

Den är nog, rent tekniskt, den som mest definieras så. Den är både tung och glansig i tyget, även om det inte syns så tydligt på bilden.
    lagunen skrev 2014-09-27 16:37:48 följande:

Ts:
    Jag tycker att klänning nummer 3 är fin på dig.

Nej, kom inte och gör mig förvirrad nu

Nummer ett verkar vi dock helt räkna bort. Skönt, en mindre att fundera över
  • lagunen
    LaFontaine skrev 2014-09-27 16:48:36 följande:

Den är nog, rent tekniskt, den som mest definieras så. Den är både tung och glansig i tyget, även om det inte syns så tydligt på bilden.Nej, kom inte och gör mig förvirrad nu

Nummer ett verkar vi dock helt räkna bort. Skönt, en mindre att fundera över

Jag tycker klänning nummer 3 på grund av den snygga och lite diskreta färgen.Vore snyggt med en svart kavaj eller lite finare svart kofta över.
  • Fiona M

jag går mot strömmen och säger #1 eftersom den är snygg även utan ngt över.

• Kereza

Jag kan inte låta trevlig, jag tror jag har något fel i huvet idag, ber om ursäkt i förväg.

2.)  Är snyggast modell, men färgen...(jag tycker den är hemsk, men den kanske funkar på dig, jag vet inte) Men jag tror inte den passar in under Kostym (www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp

3.) Är snyggast färg - men jag tycker den var hemskt illa designad över axlar och bröst/midja. Jag tycker inte modellen smickrade din kropp. Alls. På de andra bilderna ser du proportionerlig ut och jag tycker det ser ut att du har en fin kropp - det ser jag inte i bild 3. 

1.) Rätt färg, smickrande modell, matchar "kraven" för kostym-klänning" OCH fick dina armar att se sjukt slanka och vackra ut, såhär så att jag blir direkt avundsjuk. Propert elegant-vacker, tycker jag. Kanske lite väl kort, men det tar den igen med råge iom den nyktra halsskärningen - den rätt framhäver saker, tycker jag, på ett sån't där Klassiskt sätt. 

Jag skulle röstat på 1. Och jag menade absolut inget illa, om det lät så. 

Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha?