Inlägg från: Line85 |Visa alla inlägg
  • Line85

Behöver råd om amning.

Hej

När jag fick mitt första barn så hade jag problem med amningen. Mitt barn blev aldrig nöjd och det sattes in ersättning redan på BB. När vi kom hem fortsatte jag amma och ge tillägg, då hon fortfarande aldrig var nöjd... Gav upp amningen efter några veckor men fortsatte pumpa ut det jag kunde i en månad och upptäckte att det inte alls fanns mycket, fick ut ungefär 30-50ml efter att jag pumpat 30 minuter.

Hur som helst, nu väntar jag mitt andra barn och undrar ifall det finns något man kan göra för att få igång mjölkproduktionen bättre än sist... Kan man göra något redan när man är gravid?
    Jag vill verkligen kunna amma!

• Svar på tråden Behöver råd om amning.
  • Line85
    Flickan och kråkan skrev 2014-09-25 16:53:09 följande:

På vilket sätt blev din bebis inte nöjd redan på BB? När man är på BB har vanligtvis inte ens mjölken runnit till och det handlar om oerhört små mängder råmjölk. Pumpa är lurigt. Jag har aldrig kunnat pumpa mycket men har ändå haft överproduktion. 

Hon skrek mest, trots att hon blev ammad... Så personalen fixade ersättning och vi skulle mata med kopp. Det var inget vi frågade efter... Jag kan tycka idag att det var dumt gjort, men just då kändes det som om vi inte hade något val.
  • Line85
    Flickan och kråkan skrev 2014-09-25 16:55:25 följande:

Det man kan göra som gravid är att verkligen läsa på hur amning fungerar så att man inte tror att något är fel när det inte är det. Jättemånga som t.ex. tror att de sinar vid 3 månader och börjar ge tillägg.....av ren okunskap. Vet inte hur många trådar det finns om just det. 

Kanske, men ska man inte kunna lita på BBpersonalen?
    Som förstföderska så är man ju rätt ny på det hela. Men jag kommer absolut säga nej om dom säger samma nu. Hoppas det räcker bara. Är så orolig att det inte ska funka den här gången heller.... =(
  • Line85

Tack så mycket för alla råd. Jag ska prata med min barnmorska om detta också ska jag se till att personalen på BB inser hur mycket jag vill få igång detta. Vi har en amningsmottagning på sjukhuset så jag kanske borde ringa dit och kanske får komma och prata där.
    Jag minns så väl hur misslyckad jag kände mig när det inte fungerade sist. Sen VAD det var som gjorde att det inte gick är ju oklart..
    Men som sagt, tack! Jag ska ta tag i detta redan nu eftersom jag inser att det kan bli ett problem.

Svar på tråden Behöver råd om amning.