Inlägg från: jemo2014 |Visa alla inlägg
  • jemo2014

Nya BF Februari 2015!

Jag undrar när ni alla planerar att sluta jobba? 
    Jag hade först tänkt 10 dagar innan BF men efter att ha pratat med en kompis har jag nog omvärderat och försöker gå hem drygt 3 veckor innan BF.
    Jag är dock orolig för att jag ska känna mig ensam och uttråkad om det blir för lång väntan, men man vet ju aldrig när det sätter igång!

Hur tänker ni?

• jemo2014

Idag har jag varit hos barnmorskan och pratat om min vikt. Jag har ju redan gått upp ca 14 kilo i vecka 29 (går in i 29 imorgon) och hon sa att det är okej men att jag "bör hålla koll". 
    Usch, känns så jobbigt. Jag VILL INTE gå upp så mycket i vikt, har kämpat med vikten hela livet. Jag känner dock att jag inte kan hantera det här, jag tycker verkligen inte att jag äter så onyttigt...  Hur mycket ska jag gå upp???? Hjälp!

• jemo2014
    Loncelot skrev 2014-11-20 10:03:46 följande:
    Jag har gått upp 30kg med båda mina graviditeter dock har det inte sett ut som 30kilo tror mycket varit vätska, har du i v.27 gått upp 12kg skulle ja säga och ja tycker inte man ska ha panik om hur mycket man ska o inte ska gå upp i vikt, ta det lugnt jag väger i dagsläget runt 74/75kg, tycker inte 25kg är för mycket, men som jag sagt tidigare i tråden så beror ju helt på hur mycket man vägt tidigare och om det även är mycket vätska, så svårt att säga, man behöver ju tex inte leva på Mc Donalds men samtidigt tycker ja man ska äta det som är gott för det mesta försvinner efter förlossningen.
    Nä men det måste vara vätska för min del... Jag kan ju fortfarande ha samma kläder liksom och jag ser inte viktuppgången annat än runt hela magen och brösten, jag har helt klart inte bara "kula" på magen, jag har blivit mycket bredare runt ryggen, mage och bröst. Annars är det dock ingen skillnad...
    Jag hoppas det försvinner relativt enkelt efter förlossningen...
    Man vet ju själv vad man gör och inte gör gällande kost och motion, jag kan verkligen stå för hur jag lever. Jag äter absolut inte en massa skräpmat eller liknande, men äter oftare och större portioner - jag är ju hungrig!
    Men jag måste väl börja tänka efter lite mer :(
  • jemo2014
    mocha8676 skrev 2014-11-20 10:09:34 följande:
    Det där med vikten är jobbigt. Tänk på vad du äter, gå inte längre. Man kan inte göra mer. Det är ca 11 veckor kvar. Stressa inte och försök att inte må dåligt över det. Ta det efter att barnet är fött :)

Jag är överviktig sen tidigare och har inte gått upp många kilon än *peppar peppar* men dom har börjat smyga på nu dom sista veckorna.
    Jag är bara så överraskad över hur snabbt och mycket jag går upp i vikt! Jag vill att det ska lugna ner sig nu! Jag själv mår inte dåligt av det egentligen eftersom jag inte alls känner av det. Känner mig ganska smidig faktiskt och kläderna stramar inte åt annat än kring magen. Det är just siffrorna på vågen som stör mig, jag kan verkligen inte förstå hur jag lyckats liksom!

Skönt för dig att du inte gått upp så mycket!
  • jemo2014
    örnen skrev 2014-11-20 15:12:59 följande:
    Jag har samma fast ytterligare ett kg & en vecka efter dig..
    Det är betryggande att höra. Ibland känns det som att "alla" går upp typ 5 kilo under hela graviditeten... 
  • jemo2014

Någon mer som shoppat "lite" för mycket? 
    Jag vet inte huuur mycket pengar jag lagt ner på bebisen so far, men det är inte lite... Jag tänkte först köpa mycket begagnat men än så länge har jag inte köpt en enda pryl begagnat! Jag har insett efter mycket Blocket-hängande att andrahandsvärdet på bebisprylar är högt och att det inte skiljer mycket från att köpa nytt. Dock är det väldigt mycket bättre för miljön att köpa begagnat såklart... Men jag har svårt att köpa textilier som är begagnade, blir äcklad av tanken på kiss o bajs från andra ungar haha... 

• jemo2014

Halloj på er! Jag och också moderkakan i framvägg men tycker att bebisen är allt annat än lugn. Känner en massa sparkar! Moderkakan kanske har flyttats?

Jag har en fråga till er:
    Igår ilade och strålade det ner mot underlivet hela dagen samtidigt som jag hade molande mensvärk. Bebisen var vildare än någonsin och studsade mot min urinblåsa (rekord i kisspauser igår). Är det här förvärkar eller sammandragningar? Eller är det för att bebisen kommer åt nerver?
    Det är liksom som en "isande" känsla som drar ner mot underlivet... Svårt att förklara! Men ni kanske känner igen er?

• jemo2014
    saragranberg skrev 2014-11-25 11:09:57 följande:
    Bebisen kan lägga sig med huvudet neråt redan nu, det är ganska vanligt faktiskt! När bebis fixerar sig så kan det ila och dra i bäckenet :)
    Jaha :)
    Haha, jag trodde det var typ i samband med förlossningen det hände! Där ser man... Lär sig något nytt varje dag!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!