Loncelot skrev 2014-11-20 10:03:46 följande:
Jag har gått upp 30kg med båda mina graviditeter dock har det inte sett ut som 30kilo tror mycket varit vätska, har du i v.27 gått upp 12kg skulle ja säga och ja tycker inte man ska ha panik om hur mycket man ska o inte ska gå upp i vikt, ta det lugnt jag väger i dagsläget runt 74/75kg, tycker inte 25kg är för mycket, men som jag sagt tidigare i tråden så beror ju helt på hur mycket man vägt tidigare och om det även är mycket vätska, så svårt att säga, man behöver ju tex inte leva på Mc Donalds men samtidigt tycker ja man ska äta det som är gott för det mesta försvinner efter förlossningen.
Nä men det måste vara vätska för min del... Jag kan ju fortfarande ha samma kläder liksom och jag ser inte viktuppgången annat än runt hela magen och brösten, jag har helt klart inte bara "kula" på magen, jag har blivit mycket bredare runt ryggen, mage och bröst. Annars är det dock ingen skillnad...
Jag hoppas det försvinner relativt enkelt efter förlossningen...
Man vet ju själv vad man gör och inte gör gällande kost och motion, jag kan verkligen stå för hur jag lever. Jag äter absolut inte en massa skräpmat eller liknande, men äter oftare och större portioner - jag är ju hungrig!
Men jag måste väl börja tänka efter lite mer :(