Nya BF Februari 2015!
Buhuuu är sjuuuuuk! Bihålorna är helt svullna och halsen känns som att jag svalt raknblad :( Blä orkar verkligen inte... Tycker det är nog jobbigt att bara vara gravid liksom.
Buhuuu är sjuuuuuk! Bihålorna är helt svullna och halsen känns som att jag svalt raknblad :( Blä orkar verkligen inte... Tycker det är nog jobbigt att bara vara gravid liksom.
Vi har precis köpt lägenhet, känns hur underbart som helst! Men vi har belånat oss till tänderna så att säga... Vår boendekostnad ökar med 200% haha. Vi bor i en liten billig hyres etta just nu och har istället köpt en stor trea. Passar väl bra nu inför föräldrapenningen? Äsch, vi har väl kärlek att leva på?
Det här betyder att jag måste ta ut fler föräldradagar i veckan än vi först planerat. Hur många dagar per vecka ska ni ta ut?
Vecka 24 idag och jag känner mig stor som ett hus. Verkligen fet. Har inte vågat väga mig sedan vecka 16 och redan då hade jag gått upp typ 5 kilo. Wäää... Måste släppa tanken på kroppens storlek och koncentrera mig på att må bra...
Å vad skönt att jag inte är ensam om de här tankarna om vikten! Ibland när jag kommer över trådar om graviditet och vikt här på familjeliv känns det som att jag är den enda som gått upp, andra skriver typ "är i vecka 33 och har gått ner 2 kilon".
Jag vågar verkligen inte väga mig, men lovade mig själv att jag skulle göra det i vecka 25, jag är rädd att barnmorskan vill att jag gör det och jag vill inte att det ska komma som en chock.
Mitt problem är att jag inte riktigt vet vad jag vägde innan jag blev gravid, jag vägde 68 sist jag vägde mig innan graviditeten men det var i samband med en hård kost- och träningsperiod så jag tror snarare på 72 kilo, men jag vet ju inte... Kanske borde säga 72 så blir det inte lika dramatisk viktökning :)
Fast på något sätt vore det ju bra att veta hur många kilon det handlar om. Jag rör knappt på mig pga foglossningen, äter mycket smörgåsar och ganska ofta. Dock äter jag nästan inget godis, fikabröd, snabbmat. Nästan bara bra mat.
Här vare också flytningar :) Jag tycker ändå inte att det är så äckligt, det luktar ju inte äckligt och jag försöker se på det som så "naturligt" som möjligt, det har säkert en superbra funktion för stackars fiffi inför vad som komma skall. Japp, jag har blivit lite utav en hippie under graviditeten haha.
Jag tycker att namn är så svårt! Särskilt tjejnamn! Vi har nog killnamnet klart, men jag vet inte alls vad det blir om vi får en tjej. Vi har ett kort efternamn, bör man ha ett långt förnamn då?
Några favorittjejnamn är:
* Rut
* Juni
* Penny
Vecka 25 idag!
Överlycklig. Jag lever, bebis lever.
Blir så jävla mycket gnäll och klagan från mig hela tiden, orkar inte höra min egen röst längre. Men jag kan inte låta bli!!!
Egentligen mår jag nog bättre just nu i graviditeten än tidigare, mitt största problem för tillfället är nog sömnen. Men det får jag ta...
Kram på er!
Men jag blir så jävla förbannad när jag läser om era chefer! De har ju missuppfattat ledarrollen, vafan... Det är ju kränkande att bli behandlad på det sättet när man är gravid. Det är, enligt Arbetsmiljölagen, chefens uppgift att se till att gravida kvinnor får en så bra arbetsmiljö som möjligt, de ska ju UNDERLÄTTA ert arbete.
Jag själv har världens bästa chef och vi har redan pratat om att jag ska jobba hemifrån halvtid efter jul så jag kan vila när jag känner för det. På bolaget jag arbetar på är det en policy att alla medarbetare på bästa sätt ska kunna kombinera arbetsliv och familjeliv på bästa sätt.