Nya BF Februari 2015!
Usch, för era dåliga chefer! Och att gå ut med en graviditet trots att du inte velat det är ju en kränkning!
Usch, för era dåliga chefer! Och att gå ut med en graviditet trots att du inte velat det är ju en kränkning!
heej på er.
Är de bara jag som inte kan gå ut på FL genom mobilen??? har försökt i 3 dagar. går inte alls..
men nu jag dator igen
Jag kan knappt sova på nätterna längre, de kör i magen ont och spänningar
. är uppe ca 3-4 gånger. kan knappt vända mig.. usch.
hoppas på att de blir bättre.
Har alla fått börja äta Järntabletter nu ?????
Gick och tittade på overaller idag, tänkte att jag skulle köpa så jag kan börja köpa något. Men där jag står i affären blir jag väldigt osäker hur varmt man ska köpa, hur har ni andra tänkt? Något halvvarmt och sen ha täcken/filt i vagnen för kalla dagar eller köper ni en riktigt vadderad overall? Jag som är från norrbotten tycker inte stockholmsvintrar är så kalla, men jag för ett barn? Jag har ingen aning:D
Usch, sitter här igen mitt i natten med vidrigt illamående har som en kallsup i halsen som gungar upp och ner. Och om ca 3,5 timmar ska jag upp och ha en "ljuvlig" tågresa på ca 75 minuter till jobbet.
Fick rådet av BM att testa Postafen.
Ni som testat detta, tyckte ni det fungerade bra mot illamåendet? Blev ni väldigt trötta av det?
Är ju redan väldigt trött p g a lågt järnvärde och somnar överallt, är orolig för att jag blir utslagen fullständigt om Postafen också har den effekten
Va hos bm idag, hon rekommenderade vaccinet, fast jag är allergisk mot äggula så får höra med dem. Men jag är inte superallerisk jämt men kan inte äta ex egengjord bea eller majonnäs. Vet att jag tog vaccinet mot dvininfluensan förra ggn och tror den också var nåt med/från ägg.. Vad tror ni?
Fick remiss till arbetsterapeut för ev få sidenlakarn, har problem med höfterna och måste byta sida på nätterna massa gånger. Bokade också plats på gravidvattengympa.
Pratade med min bm idag pga vaccinet och hon menade att de ju inte har hand om det så de vet inte hur det är med allergin, så hon tyckte vc borde veta & vc tycker bm borde veta.. Suck..
Frågade också hur mycket jag gått upp (v26) och tänkte kanske 8kg. Innan jag blev gravid hade jag nyligen gått ner mycket och vägde 66kg. Fick en chock milt sagt när hon sa 15!!!
Det underliga är att jag tycker inte jag har blivit så mycket större, ok en rejäl bred mage och större bröst men inte annars. Kan ff ha vissa byxor (ni vet sådana stretch mönstrade tunna som blev poppis i somras) och alla tröjor som jag hade innan jag blev gravid..
Förra graviditeten har jag en siffra på 17kg totalt fast det va innan jag gick över 16dagar så troligtvis mer där på slutet.. Så 3 månader kvar och redan där! Jag försöker vara glad att det inte "syns" ansiktet, armar & ben är samma som innan men siffran ekar liksom.
Jag funderar på hur det eller när.. Tänker att jag nog gick upp mycket de första veckorna (har aldrig frågat om vikten innan) för jag mådde konstant illa & det enda som hjälpte var att äta, blev en del mackor. Nu äter jag knappt mjukt bröd, mycket vardagsmotion.. Har halsbränna så kan inte äta i bland men vet också att det blivit för mycket sött. Hade precis innan samtalet bestämt mig för att inte tänka på vikt utan njuta dess tre månader, för sen jädrar ska jag ner igen, men så fick jag denna chocken... :(
Jag hoppar in här. Väntar en liten tjej 24 februari, har en son sedan tidigare som är född juni 2010.
Vilken järntablett har ni? Jag har svårt att svälja så tar apotekets brus... Funderar på om det går lika bra son den "vanliga" på N.. Minns ej namnet.. Tar bara varannan dag pga att har ett bra värde så gör som bm säger.
Har fått tid för föräldraträffar nu och det är givetvis mitt under luncherna. Chefen är väldigt oförstående angående det mesta, så jag undrar vad som gäller när man måste gå ifrån på arbetstid (där min lunch är inkluderad). bm sa någon gång att man har rätt att gå ifrån jobbet för detta, men måste ha lite mer på fötterna innan jag informerar chefen, som säkert kommer bli vansinnig..