• kiriaki

Nya BF Februari 2015!

Saltvatten skrev 2014-09-26 07:29:22 följande:

Vaknade inatt och hade rejält ont i högra delen av ryggen som sträckte sig framåt mot högra delen av magen, kändes som håll/kramp. Väldigt obehaglig känsla. Så upp och vanka så där kl 2 på natten. La mig sen igen och försökte hitta en bra ställning. Tyckte det var så där att vakna vid den tiden och ha svårt att somna om - då plötsligt får jag en liten, liten men kännbar spark som även kändes på utsidan av magen Glad

Plötsligt kändes allt mycket bättre Hjärta

Oh mysigt!! Min lilla har varit himla lugn idag.. det ar inte kul.. har fatt ngn liten spark da och da sa jag vet att han lever iaf men verkligen jattelugnt i magen... Forsta sonen var sa himla vild att jag aldrig behovde oroa mig.. Den har ar lurig som fasen alltsa.
  • kiriaki
    Amber82 skrev 2014-09-26 07:45:56 följande:

Kiriaki: förlåt om jag är petig nu men såg att du har lagt in fel bf på mig i listan ???? Har bf 16/2.

Forlat!!! Det ar fixat nu! :) Maken envisas med att prata med mig hela tiden (han ar en pratkvarn utan dess like), det ar ett under att jag ens lyckas skriva en ordentlig mening haha 
  • kiriaki
    Saltvatten skrev 2014-09-26 08:01:11 följande:
    Ja min kan vissa dagar ge små puffar från och till och nån gång har det kommit en lite starkare så jag då nästan tappat andan, inte för att sparken i sig varit så hård utan mer av pur förvåning. Är ju bara van vid de små puffarna Tungan ute

Men vissa dagar är det nästan oroväckande lugnt. Har märkt att när jag sitter framåtlutad eller ligger på rygg med benen uppdragna så får jag små puffar där inne.
    Det brukar funka for mig ocksa, det dar med att luta sig framat! Har markt mer aktivitet nar jag vaknat till ibland pa natterna sa antar att jag har en nattuggla dar inne (eller sa lever han efter svensk tid haha). Samsover med forsta sonen sa han vacker mig lite da och da, oftast med en fot i mitt ansikte Cool Nar har du BF foresten? :)
  • kiriaki
    saragranberg skrev 2014-09-26 15:46:08 följande:

Igår handlade jag dom första riktiga tjejkläderna, (förutom strumpor och mössor)! :D

Nu har jag fått köpstopp av sambon :P

Vilka fina!! Jag far inte kopa nagot alls.. och jag har inte kopt en enda grej annu!! Grrrr. Maken sager "Det kan vi ta sen" ... Trakmans! Det ar ju iofs andra barnet sa vi har ju det mesta men anda.. Kul att shoppa Oskyldig

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Har kommer listan IGEN Tungan ute
    kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 1/2 - Pojke - Gift och bor i Södra Kalifornien (från Norrbotten)
    Carrols - 28 år, första barnet, BF 2/2 - överraskning - Sambo och bor i Stockholm <3
    Embr - 25 år, första barnet, BF 2/2- överraskning - Sambo och bor i Helsingborg
    praliin - 24 år, första barnet, BF 4/2 - Flicka - Bor i Lund med sambo
    Hisna - 26 år, första barnet, BF 6/2 - Flicka - Bor i Skövde
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke - Bor strax utanför Vimmerby, Småland
    Mymlisen - 32 år, andra barnet, BF 9/2 - Flicka - Bor i Gävle
    Sessan 1 - ?? år, andra barnet, BF 11/2 
    Johannaa3 - 25 år, andra barnet, BF 11/2 - överraskning - Bor i Nyköping
    jemo2014 - 30 år, första barnet, BF 12/2 - överraskning - Gift och bor i Stockholm
    örnen - 31 år, andra barnet, BF 12/2 - Flicka - Bor i Vänersborg 
    Lucy S - 24 år, första barnet, BF 13/2 - Flicka - Bor i Stockholm
    Sezzie - 23 år, första barnet, BF 13/2 - Vet snart! - Gift och bor i Norrköping
    Saltvatten - 34 år, första barnet, BF 15/2 - överraskning - Gift och bor i Varberg.
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke - Bor i Skara
    Jujusma - 29 år, andra barnet, BF 14/2 - överraskning - Gift och bor i Kristianstad
    kajog - ?? år, första barnet, BF 16/2 <3
    Tissel - 22 år, första barnet, BF 16/2 - Flicka - Bor med sambo i Västernorrland
    Amber82 - 32 år, andra barnet, BF 16/2 - överraskning - Bor i Gävle
    kendi - ?? år, andra barnet, BF 18/2 
    Jw83 - 31 år, första barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Skåne
    Mariiiah - 26 år, andra barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Norrbotten
    mocha8676 - 27 år, första barnet, BF 19/2 - Flicka - Bor utanför Karlstad <3
    Cariol - 28 år, andra barnet, BF 20/2 - Pojke
    Johannniii - 23 år, tredje barnet, BF 21/2 - överraskning - Gift och bor i Halmstad
    Sara Viktoria - 29 år, tredje barnet, BF 22/2 - överraskning - Bor i Norrland
    Saken86 - 28 år, första barnet, BF 22/2 - Flicka - Bor i Norrbotten
    Johanna1988 - 26 år, andra barnet, BF 23/2 - Flicka 
    chatrine1986 - 28 år andra barnet, BF 23/2 - Vantar pa UL - Bor i Skara
    Jonej - 31 år, andra barnet, BF 24/2 
    akbejan - 32 år, tredje barnet, BF 24/2 - Kanske en överraskning - Smålandsstenar
    Jolise - 26 år, andra barnet, överraskning, BF 25/2 - Bor i norra Bohuslän
    Loncelot - 31 år, tredje barnet, BF 26/2 - överraskning - Bor i Stockholm
    carinalindgr3n - ?? år, andra barnet, BF 26/2 Pojke
  • kiriaki

Nu har vi varit pa RUL!!

Blev flyttad IGEN... Sa nu har jag BF 1:a februari! Snart blir det val en januaribebis Cool 

Bebis ville som vanligt inte alls samarbeta och gomde ansiktet sa bra att vi bara fick en snabbtitt pa profilen och en enda suddig bild... Obestämd Vi har daremot sakert 4 jatteklara bilder pa snoppen! Det blir ju fint att visa for familjen och vannerna.. eeh Skrikandes 

Fick en CD med 103 bilder fran ultraljudet men alla ar ju typ inzoomat pa magen eller hjarnan osv. sa mest sudd och saker jag inte forstar mig pa alls.. Sa blev ingen bra bild har heller! 

• kiriaki

Ahhhh!!!! JAG LAKER BROSTMJOLK!!!!!!!!!!!!!!!!!! Borjan nastan grina av gladje alltsa!! Var helt installd pa att amma forsta sonen och hade NOLL mjolk. Verkligen ingenting.. Blev jattedeprimerad och kande mig knappt som en kvinna... kan inte ens mata min bebis liksom.. Och nu klamde jag pa brosten och det kom mjolk!!!! Tank om jag kan amma lillebror!!! :')

• kiriaki
    Johannniii skrev 2014-09-27 23:51:05 följande:

Kanske inte passar in.. Men ligger här och fäller tårar för att tiden går så fort. Helt fantastisk är framtiden men det som ligger bakom är saknat! Och nu är min son 1 år. Snart blir han också storebror!! <3

Vilken sotnos!!! Jag vet hur det kanns!! Var pa kalas idag med sonen som blir 1.5 ar i Oktober och sag honom bli knuffad av ett annat barn for forsta gangen.. och dessutom handskas med den lilla mobbaren alldeles sjalv utan att bli arg eller ledsen. Han stod pa sig, sa ifran ordentligt och fortsatte sen att vara glad och busa vidare, skotte det perfekt. Kanns som att han vaxer upp alldeles for fort Gråter

• kiriaki
    emma79 skrev 2014-09-28 07:05:14 följande:

Vill gärna va med jag också. 35 år malmö väntar andra barnet den 28 februari. :)

ericaeli skrev 2014-09-27 20:39:31 följande:

Jag tänkte åxå ansluta mig här :)

Första bebben väntas 7 februari och det förmodas att vara en liten tjej!

Ska bli kul att följas åt här och se hur alla ni blivande mammor har det och hur kottarna blir livligare och livligare :)

Valkomna alla nya! Har uppdaterat listan med er tva och IsaStardust och Skogsstjarnan :)
    SkogsstjärnN skrev 2014-09-27 18:45:53 följande:
    Jag meeeed! Skitlycklig! Hade gott om mjölk till dottern som kom prematur och aldrig lärde sig suga ordentligt så vill verkligen amma lillasyster "på riktigt". Har dock silikon och det kan hindra mjölkgångarna, men jag antar att eftersom det kommer ut nu så är det inget stopp, jaaay!
    Jippiiii!!! Solig Jag var sa frustrerad med sonen.. Han fick perfekt tag och verkade ata och vara nojd.. sen gick han ner 500 gram pa fyra dagar !!! aaah! Akte till lakaren med honom som rekommenderade att jag pumpade samt gav ersattning... borjade pumpa och fick bara ut nagra droppar och det var som vatten. Stackars barn hade formodligen inte fatt i sig mat pa 4 dagar! Kande mig helt samst alltsa. Det var traumatiskt. Men han klarade sig fint pa ersattning, oerhort frisk och glad liten manniska Glad

• kiriaki
    Amber82 skrev 2014-09-28 08:03:25 följande:

Fina bilder på era barn! Min kille känns också så stor för det mesta, men idag efter att han har haft en riktigt jobbig natt med många uppvak och stökig sömn så undrar jag hur tusan man ska orka gå igenom bebistiden igen redan.. Jag hoppas verkligen att kommande bebis sover bättre än storebror har gjort, det är typ de senaste två månaderna som vi har börjat få sova hyfsat sammanhängande de flesta nätter.

Samsover ni? Min pojke vaknade minst 2-3 ggr per natt i spjalsangen tills han var 15 manader och vi borjade samsova pa heltid.. Nu sover han som en liten gris. Vi nattar honom i soffan (ibland sovrummet men soffan gar battre) sen lyfter vi over honom till sovrummet och han sover nu fran 19.30 till mellan 06.30 och 08.00 varje morgon utan att vakna en enda gang. Himla skont att vi antligen slipper vakna av skrik varenda natt! Blir visserligen sparkad i skallen nar jag sover nu men det kan jag leva med haha :D Justja vi tog bort en tupplur ocksa, sa gick ner fran 2 tupplurar per dag till bara 1 pa formiddagen.. Hjalpte enormt det ocksa!
  • kiriaki

Ska passa pa att gnalla lite ocksa innan jag gar och lagger mig, kl ar strax 22.30 har.. Och jag har san hemsk foglossning!! Kanns som att blygdbenet har akt isar och ar delat i tva delar som ar vaaaaaldigt langt ifran varann. Kan knappt ga!!! Skrikandes Har haft ont som fan i 3 dagar nu... anda sen jag tyckte att det var en bra ide att storstada bilen helt sjalv, krop runt pa alla fyra och dammsog och skrubbade bort chokladmjolk och flingor och pommes och andra godsaker som sonen slangt overallt.. ughhh. aldrig mer alltsa.

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!