Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

Johannniii skrev 2014-09-28 11:00:22 följande:

Det gör ont att se dem växa upp.. Ser dottern som snart blir tre. Hon är stora tjejen. Pratar rent och kan så mycket.. Förståndiga tös, känns som att hon föddes igår men nu är tillomed lillebror påväg att tala.. Så bara att inse att tiden går.. :( och snart är vi fem.. Då blir Ivar genast jättestor :/

Min son är 3,5 han är så gooo, han e sjukt duktig på tvspel o har börjar med uttrycket "...... jätteduktig" hans namn innan då förstås haha o så gör han segerdans som hans pappa lärt han när han klarar en bana haha så underbart!!!
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2014-09-28 14:33:21 följande:

Jag vet. Sinnessjukt!!! Jag hoppas Ivar blir lite "cool" själv för Ivar är ett tungt namn att bära om man är lite mesig. Elin kör nog över vem som helst oavsett namn. Haha så hon klarar sig ;) vi funderade på Tage. Det rimmar på mage, hage.. Så nja.. Får se.

Hehe kul när de är så stora. 3.5 är en härlig ålder har jag hört. Får se hur Elin är innan sommaren. Men innan dess ska jag njuta av denna 2,5 års trots som är och allt bus o mys . ;p

Ja tycker om namnet Algot men känner så länge ja inte vet vad det är för nått i magen så vet ja inte hur seriöst ja kan tänka på namn hihi måste ha ett kön först!
  • Loncelot
    mocha8676 skrev 2014-09-28 17:59:39 följande:

Algot, vilket fint namn!

Tack gillar det skarpt!

Roliga är att våra 2 barn heter nått på A o min man säger vi måste ha ett namn på A på barn nummer 3 också vi kan inte bryta A:na, sen några dagar senare kom serien upp med 17 kids and counting där alla barnen börjar på J min man sa då vilken frisk människa döper alla sina barn till att börja på samma bokstav det känns ju inte särskilt normalt! Jasså sa ja då o vad heter våra barn o vad ville du nästa ska heta??? Nått på....... Hahahaha Karlar!
  • Loncelot

Firade min mors födelsedag igår och halva släkten var där, 6barn mellan 2 -11år, min systerson åt satsumas så set stod honom upp över öronen och ja börja tänka snart kommer han få ont i magen så ja sa, neh nu får det räcka nu är det schlutt kaputt! Då svara han mig "Moster vad betyder Muttklutt", Ja sa inte Muttklutt ja sa schlutt kaputt!

• Loncelot
    Amber82 skrev 2014-09-28 20:17:00 följande:

Vi samsov helt tills han var drygt ett år, spjälsäng fungerade inte alls, inte ens att lägga ner honom när han redan sov. Nu somnar han oftast i spjälsängen som står i vårt rum och vaknar för välling vid 5 (ibland tidigare), då tar vi över honom till våran säng för annars somnar han inte om. Är han orolig och vaknar under natten brukar vi också ta över honom till oss, vi kör helt enkelt på det som gör att vi får sova eftersom han oavsett vad vi gör har sovit dåligt sedan start.. Han sover bara en gång per dag sedan några månader.

Inatt sov han med oss hela natten men vaknade flera gånger och skrek och var otröstlig ett par gånger, när han fick välling vid 5 somnade han inte om heller så denna dag har varit tung.. han har sovit oroligt senaste veckan, äter dåligt, dreglat mkt senaste dagarna och gnager på fingrarna så jag misstänker tänder eller halsont.

Min son vakna 10ggr per natt var ledsen osv, sen sluta vi välling o körde med mjölkersättning från nan 2:an o 3:an då vart han helt plötsligt jättelugn på nätterna, visade sig hans mage inte klara av välling.
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2014-09-28 20:26:43 följande:

Hehe okej. Ja det finns många namn. Jag och min man har endast släktnamn på 4 bokstäver på våra barn. Så vi har det lite körigt ;)

Jobbigt haha
    Amber82 skrev 2014-09-28 20:18:43 följande:

Haha, gulligt om han sprider ut att du har lärt honom säga muttklutt, vet inte om det är ett riktigt ord men låter inte helt rumsrent

Haha Nopp, syrran o ja skratta gott åt det
  • Loncelot
    Embr skrev 2014-09-29 12:01:02 följande:

Är det någon mer som mår illa och kräks? Eller alla mår så bra som man förväntar sig göra som gravid och svävar på rosa små moln? Är i v 23 nu och börjar bli psykiskt påfrestande att må så här varenda dag och försöka sköta sitt jobb. Vissa dagar vill jag bara ge upp. Får så dåligt samvete också för att jag inte orkar vara glad hela tiden.

Jag är sjukskriven heltid pga flertal saker några av dom är illamående, kräkningar och ulkninga m.m m.m...
  • Loncelot
    Embr skrev 2014-09-29 12:53:15 följande:

Åh skönt att höra att det inte bara är jag som har de tufft, hoppas att detta kan ta slut men börjar tro att det kommer vara såhär alla nio månader. Har ingen direkt att ventilera med, då mina vänner som varit gravida "aldrig mått så bra som när de var gravida"

Alla graviditeter är olika mina 2 tidigare graviditeter har jag inte mått såhär dåligt...Så det är något nytt för mig o förjävligt...
  • Loncelot
    Steeffi skrev 2014-09-29 15:29:16 följande:

Jag har en liten fråga. Kan man byta barnmorskemottagning under graviditeten? Jag är i vecka 21 och skulle vilja byta till den mottagning där jag vill ha förlossningen men är osäker på om man får och hur man går tillväga. Någon som vet? :)

Man får byta
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-09-29 17:05:56 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt så här långt i graviditeten?

Vägde mig i morse och jag har gått upp ca 3,5 kg och är i v 21. Kändes lite chockartat att se vågen men med tanke på man ändå kommit halvvägs och haft mindre nyttiga cravings + mått dåligt och inte tränat ordentligt sedan i somras så är det rätt ok ändå

Då menar du självklart du gått upp väldigt lite och att det känns rätt bra.......

Här är man i v.19 har gått upp ca 8kg måste äta ständigt för mår skit....

Känns ju bra man inte gått upp mer...

Däremot hade jag gärna bytt med dina fjuttiga 3,5kg :) :)
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!