• Amber82

Nya BF Februari 2015!

hemljuvahem skrev 2015-02-10 19:13:43 följande:

10 dagar kvar till BF och har inte packat någon BB-väska! Öh vad har hänt eller lever jag i förnekelse.

..orkar bara inte ens

Kommer ju ändå gå över 2-3 månader!

Nu börjar ytliga grannar hetsa om när det kommer något och kalla mig för "ankan" ^^

Haha, jag har inte heller packat någon väska och har sex dagar kvar..definitivt förnekelse för min del Du får hitta på något fint att säga tillbaka till grannarna som kallar dig för ankan!
  • Amber82
    winnethepooh skrev 2015-02-10 21:26:58 följande:

Oj, ni som inte packat väska, hur fâr ni någon ro? Förvånad

Jag börjar bli riktigt otâlig här, vet inte vad jag ska göra av mig själv... BF om 4 dagar.

Och grejen är den att om det inte blir innan BF eller pâ BF sâ har vi sedan 2 dagar dâ det kan bli trixigt att fâ hit barnvakten i tid, beroende pâ vilken tid pâ dygnet det hela skulle kunna tänkas inträffa. Sâ den 15 och 16 är helst uteslutna, måste "hoppa över" de dagarna för att vara säker pâ att min man kan vara med pâ förlossningen. Jäklar vad nervöst.

Jag är nog inställd på att jag kommer att gå över tiden.. min förra förlossning tog dessutom så lång tid att jag hade hunnit packa väskan flera ggr om så jag tänker någonstans att jag kommer att ha gott om tid på mig när det sätter igång även denna gång. Handlar nog även en del om lathet men det är ju dumt att vänta så det kanske får bli morgondagens projekt
  • Amber82
    hemljuvahem skrev 2015-02-12 15:29:22 följande:

Tråden har verkligen ändrat stil här i slutet :) Nu är vi trötta, har ont, sömnbrist, humörsvängningar etc

Någon som känner av en extrem trötthet... Alltså ungefär: vakna, frukost, småslumra i soffan, lunch, slumra soffa... Osv! Har fått det sedan 3 dagar och känner mig såååååå uttråkad. Hoppas det kan vara ett tecken :p

Haha, det är väl som det ska vara, man ska hinna bli lite less på den otympliga kroppen på slutet Jag känner mig också fullständigt slutkörd, dessvärre är det svårt att vila när jag känner för det med en tvååring som röjer från morgon till kväll. Har dom senaste dagarna även känt mig sjukt hungrig, skulle kunna äta konstant!
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2015-02-12 16:45:54 följande:
    Är också JÄTTEHUNGRIG typ hela tiden. Blir sugen på precis allt just nu!! Inte blev det bättre idag av att jag var hos tandhygienisten och fick världens bedövning så jag har inte kunnat äta nåt sen före kl 10.30 idag - så gissa vilken höggravid kvinna som nu är superhungrig!!! Plus att bedövningen inte ens släppt helt ännu men snart så hoppas jag att det ska gå ur.

Som plåster på såren för att jag fått sitta i tandläkarstolen och pinas så har jag bestämt att ikväll blir det en laddning med kinamat SkrattandeDrömmer
    Just nu håller maken på att plocka upp och montera spjälsängen och sen ska han ge sig på skötbordet så när det är färdigt hoppas jag att det blir lagom att jag får i mig mat så vi kan beställa!!
    Åå, gott med kinamat! Perfekt belöning för både dig som har varit utan mat länge och din make som har monterat möbler
  • Amber82

Just nu undrar jag varför naturen har ordnat det så att man ska behöva genomgå en förlossning när man är alldeles körd in i väggen och sliten på alla sätt och vis, varför inte medan man ännu har lite energi kvar i kroppen?! Trött och slut i både kropp och själ idag

Lycka till imorgon loncelot, måste vara nervöst att veta att det är så nära nu! Hoppas att du kan sova inatt

• Amber82
    Saken86 skrev 2015-02-15 18:37:39 följande:

Känner mig mer död än levande.

Har ju då min njurstas som vanligt, plus ischias nerven i kläm, och foglossningar från rena rama helvetet sedan några dagar tillbaka och nu har jag åkt på en dyngförkylning också. Ligger som en klubbad säl och tycker faktiskt synd om mig själv.

Bf om en vecka...

Har hört två olika saker om det här med förkylningar.

1, kroppen startar ingen förlossning så länge man är så sjuk att man inte orkar?

2, det är vanligt att bli förkyld dagarna innan förlossning men att när förlössningen drar igång så tar kroppen en paus från förkylningen och förkylningen upphör under förlossningen. För att sedan komma tillbaka dygnet efter förlossningen är över?

Nån som vet eller hört nå liknande?

Har läst det där om att kroppen väntar med att sätta igång förlossningen om man är sjuk men har ingen aning om hur väl det stämmer. Jag har känt mig förkyld senaste dagarna så jag hoppas att det kan betyda att förlossningen närmar sig

Hoppas att du piggnar till snabbt!
  • Amber82
    Mammaslillaflisa skrev 2015-02-15 20:33:48 följande:
    Jag har såna värkar att jag tror jag ska spy men de kommer allt emellan 3-30 mellan.

Jag har duschat säkert 10 gånger och alvedonen tar inte. Varje gång värken kommer håller den i sig i mer än 2 minuter och jag blir skakis och svettig.

Min man tar ut semester imorgon för att kunna stötta mig.

Står jag upp eller går blir magen knallhård och drar ihop sig oavbrutet och bebisen rör sig konstant. känns som att vattnet dka gå HELA tiden.

Vi nattar barn nu och sedan går jag och försöker sova/vila. Jag vaknade ju kl 3 natt...

Känner mig helt död nu
    Fy vad du får kämpa, hoppas att det kan sätta igång på riktigt snart! Bra att du får stöd imorgon, passa på att vila och se till att maken passar upp dig ordentligt.
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2015-02-16 14:41:50 följande:

Idag när jag gjorde hinnsvepningen så sa läkaren "- det kan komma lite, lite blod under dagen nu när vi gjort detta men det är inget som du ska oroa dig för"
    Och det kom lite nu så jag hoppas det kan vara ett tecken på att hinnsvepningen gjort nån nytta Glad

Känner även hur det tryckt neråt lite mer idag än det gjort tidigare!

Spännande väntan för er nu närmsta dagarna! Hoppas att det kommer igång
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2015-02-18 12:02:33 följande:

Sitter just nu inne på förlossningen. Åkte kn igår med rätt täta värkar som ökade i styrka och som jag inte kunde sova för. Dock dystert besked att det inte var nåt öppet när vi in kom in o jag blev undersökt vid 23-tiden. Tänkte då att om det känns så jävligt när man inte är öppen nåt alls, hur känns det då sen?!!

Fick sömntablett och morfin att sova på, sov väl så där men fick iaf sömn utan att bli väckt av värkar. Nu på morgonen visade det sig att jag var öppen 1,5 cm. Är fortfarande kvar på FL och har fått göra två CTG kurvor. Ska göra en till om ca 2 timmar.

Förhoppningvis så kanske det snart sätter igång :)

Värkarna kommer titt som tätt och är mensvärk x 200 from hell ungefär!! På CTG har det visat mellan 40-100 när värkarna kommit.

Maken var tvungen att åka hem då vi bestämt m en tjej igår som skulle komma o köpa ett bord av oss. Vi hade ju ingen tanke på att vi skulle bli kvar här inatt, än mindre så här länge idag. Men hoppas få i mig lite mat innan de kopplar på dosan igen :)

Vad spännande, hoppas att det sätter igång på riktigt snart! Vet du om du får hjälp att komma igång annars? Låter ju som att det är "riktiga" värkar iaf, alltså inte helt verkningslösa, så det kanske inte är alltför långt borta med bebis för din del
  • Amber82

Grattis till bebisar, och kämpa på ni som har något på gång! Här händer inte särskilt mycket än.

• Amber82
    Saltvatten skrev 2015-02-19 14:39:20 följande:

Blev undersökt inför ballongvidgningen och då hade jag öppnat mig 3,5 cm så jag behövde inte ballongen utan nu blev vi istället förflyttade till förlossningsrummet och väntar nu på att narkosläkaren ska komma och lägga ryggbedövning.

Härligt att det går framåt, kämpa på! Snart har du din lilla bebis hos dig
  • Amber82
    Vädurtjejen skrev 2015-02-19 15:45:48 följande:

Jag tror att jag är den enda här som hoppas på att jag ska gå över tiden just nu. Vill verkligen att mannen min ska kurera sig från sin influensan och att min lilla Sebastian ska bli kvitt kräksjukan. Var för övrigt hos barnmorskan idag som sa att det är rekord på RS virus i Sthlms området just nu så man har satt stopp för syskonbesök på flera förlossningsavdelningar tom 1 April och att de inte kommer att vilja ha min man med om han är febrig då bm riskerar att bli sjuka och smitta andra bebisar och mammor. Så hennes råd till mig var att ha en backup plan om det skulle komma igång i dagarna. 

Känns verkligen skönt att kunna skriva av sig här. Tack för att ni finns!

Oj, jag tycker att rs verkar läskigt, får hoppas att man lyckas undvika det. Hoppas att det dröjer lite för dig nu då och att din familj kryar på sig snabbt, inte roligt att behöva föda utan sin partner och samtidigt oroa sig för sjuka barn. Har du några känningar om att det är på gång eller känns det lugnt?
  • Amber82
    mocha8676 skrev 2015-02-20 02:03:06 följande:

Nu tror jag att jag är igång :) tror att vattnet sipprar, antar ATG slemproppen nyss hamnade på pappret och jag hag onda värkar som håller i sig. Konstant molvärk. Lite chockad att dom gör så ont direkt. Svårt att tro att det bara är förvärvar.. Men än vill ja inte väcka mannen.

Spännande! Jag fick också en hinnsvepning igår men har inte sett varken blod, slemproppen eller något som liknar vatten så den kanske inte hjälpte. Har enstaka sammandragningar som gör ont och lite molvärk bara, inget som direkt tyder på att det är förlossning på gång. Trodde att det skulle komma igång hyfsat snabbt eftersom jag var öppen drygt två cm enligt bm. Kom dina värkar igång plötsligt nu eller kände du av dom direkt efter svepningen?
  • Amber82
    mocha8676 skrev 2015-02-20 02:52:56 följande:
    Blödningen kom efter ca15 min och molvärk kom efter ca 30 min. Första värken kom 6 timmar efter svepningen. Nu är dom starka så ja måste tänka på andning.. 4-5 minuter mellan dom och de håller i sig i ca 2 min.. Svårt att tro att det är falsklarm.
    Ser verkligen inte fram emot smärtan, har lite föraningar nu med sammandragningar som känns en del, får tänka på att slappna av och andas för jag spänner mig direkt jag får ont märker jag. Hoppas att det fortlöper smidigt för dig nu! Har ni långt till förlossningen?
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!