Nya BF Februari 2015!
Bf 16/2, andra barnet, Gävle. Kön blir en överraskning
Bf 16/2, andra barnet, Gävle. Kön blir en överraskning
Kiriaki: ser att även jag missat att skriva min ålder, jag är 32 så du får gärna lägga till det om du ändå ska uppdatera listan
Kiriaki: förlåt om jag är petig nu men såg att du har lagt in fel bf på mig i listan ???? Har bf 16/2.
Kiriaki: förlåt om jag är petig nu men såg att du har lagt in fel bf på mig i listan ???? Har bf 16/2.
Förra gången stämde det inte för mig med kinesiska kalendern, den sa flicka men jag fick en pojke Denna gång vet jag ju inte än vad det blir.
Hur tänker ni kring ytterkläder till bebisen? Jag har hittills köpt en WS overall från pop i strl 56. Tänkte att det räcker när den ligger i åkpåsen. Men funderar på om jag ska köpa nån fleeceoverall också.
Svårt med strl dock, hur fort växer den lille o hur kommer denna vinter bli...
Hur tänker ni?
Lite gnällvarning nu!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vet inte riktigt hur, eller vad, jag ska göra just nu.
Min trötthet har kommit tillbaka igen med full kraft (som att gå in i en vägg). Har behov av att sova flera ggr/dag och sömnrytmen blir ju inte bättre av att man vaknar och går på toa 2-3 ggr/natt Illamåendet är också tillbaka, spyr visserligen inte men mår riktigt illa. Har känningar av sammandragningar och lite foglossning.
Har en väldigt stressig arbetssituation (jobbar som lärare) där vi f.n är underbemannade och måste låna in personal från en annan ort (inom samma bolag dock). Vissa elever kräver verkligen hjälp NU, NU, NU och får de inte det på momangen så går vissa iväg och slänger igen dörren efter sig med en smäll! Och här talar vi alltså om vuxenelever
Brukar kunna fixa stressiga situationer, har b la arbetat inom akutvård (inte som ssk men inom andra områden) som kräver både stresstålighet och organisationsförmåga utan problem.
Men nu, jag vet inte vad det är med mig!?? Är sååå trött, gråtfärdig och orkar bara inte med när vissa elever - vuxna människor - stormar in på kontoret och gapar och skriker för att någon har tagit deras pennvässare eller vad katastrofen nu är för tillfället. När jag fått sammandragningar så har jag i 90% fått dem på jobbet.
Min chef, som verkligen är en jättebra chef på alla sätt, är dock av åsikten att sammandragningarna är helt normala. Och ja visst, man får ju sammandragningar under graviditeten men när de mestadels kommer på jobbet så blir jag ju fundersam. Sen försöker min chef verkligen göra så gott hon kan i situationen, hon har t o m föreslagit att vi ska flytta in en av sofforna från det allmänna elevutrymmet till vårt samtalsrum så att jag kan gå dit och vila om jag känner att det behövs.
Som lärare så får jag ju ingen havandeskapspenning. Min enda möjlighet är väl att säga till chefen att jag framöver vill gå ner till 80% resten av graviditeten. Känns inte som jag har några medicinska grunder att bli sjukskriven på heller. Tror knappast FK godkänner illamående, trötthet och tidiga sammandragningar som anledning
Behövde bara få skriva av mig lite, ber om ursäkt att det blev lite gnälligt (men som allt annat så är det ju fritt om man väljer att läsa eller ej å andra sidan )
Fina bilder på era barn! Min kille känns också så stor för det mesta, men idag efter att han har haft en riktigt jobbig natt med många uppvak och stökig sömn så undrar jag hur tusan man ska orka gå igenom bebistiden igen redan.. Jag hoppas verkligen att kommande bebis sover bättre än storebror har gjort, det är typ de senaste två månaderna som vi har börjat få sova hyfsat sammanhängande de flesta nätter.