Nya BF Februari 2015!
32 år, bf 24/2, 3:e barnet, Smålandsstenar.
Rul 1/10, har inte bestämt om det ska bli en överraskning eller inte ännu.
32 år, bf 24/2, 3:e barnet, Smålandsstenar.
Rul 1/10, har inte bestämt om det ska bli en överraskning eller inte ännu.
Finns mest i bakgrunden och läser vad ni andra skriver. Har en jobbig graviditet med massor av illamående, svårt med mat och viktuppgång, och väldigt stressigt på jobbet. Blir troligen sjukskriven på heltid imorgon. Så jag skriver inte mycket för det känns som jag gnäller mest
Viktnedgång ska det vara. Går ju inte upp i vikt tyvärr.
Om jag förstått det rätt så är det för graviditetskomplikationer och stress. Har haft huvudvärk i tre veckor. Får veta mer imorgon. Min barnmorska är orolig för att alla problem jag har leder till att jag blir utsliten. Tog ett väldigt långt besök hos henne för att jag skulle erkänna att hon har rätt.
Fick min sjukskrivning idag och även en remiss skickad till kurator. Läkaren lyssnade och tyckte det var viktigt att jag vilar och även lär mig att prioritera vad som är viktigt och att säga nej.
Känns skönt att försöka få till en förändring nu och att få hjälp med det.
Lite gnällvarning nu!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vet inte riktigt hur, eller vad, jag ska göra just nu.
Min trötthet har kommit tillbaka igen med full kraft (som att gå in i en vägg). Har behov av att sova flera ggr/dag och sömnrytmen blir ju inte bättre av att man vaknar och går på toa 2-3 ggr/natt Illamåendet är också tillbaka, spyr visserligen inte men mår riktigt illa. Har känningar av sammandragningar och lite foglossning.
Har en väldigt stressig arbetssituation (jobbar som lärare) där vi f.n är underbemannade och måste låna in personal från en annan ort (inom samma bolag dock). Vissa elever kräver verkligen hjälp NU, NU, NU och får de inte det på momangen så går vissa iväg och slänger igen dörren efter sig med en smäll! Och här talar vi alltså om vuxenelever
Brukar kunna fixa stressiga situationer, har b la arbetat inom akutvård (inte som ssk men inom andra områden) som kräver både stresstålighet och organisationsförmåga utan problem.
Men nu, jag vet inte vad det är med mig!?? Är sååå trött, gråtfärdig och orkar bara inte med när vissa elever - vuxna människor - stormar in på kontoret och gapar och skriker för att någon har tagit deras pennvässare eller vad katastrofen nu är för tillfället. När jag fått sammandragningar så har jag i 90% fått dem på jobbet.
Min chef, som verkligen är en jättebra chef på alla sätt, är dock av åsikten att sammandragningarna är helt normala. Och ja visst, man får ju sammandragningar under graviditeten men när de mestadels kommer på jobbet så blir jag ju fundersam. Sen försöker min chef verkligen göra så gott hon kan i situationen, hon har t o m föreslagit att vi ska flytta in en av sofforna från det allmänna elevutrymmet till vårt samtalsrum så att jag kan gå dit och vila om jag känner att det behövs.
Som lärare så får jag ju ingen havandeskapspenning. Min enda möjlighet är väl att säga till chefen att jag framöver vill gå ner till 80% resten av graviditeten. Känns inte som jag har några medicinska grunder att bli sjukskriven på heller. Tror knappast FK godkänner illamående, trötthet och tidiga sammandragningar som anledning
Behövde bara få skriva av mig lite, ber om ursäkt att det blev lite gnälligt (men som allt annat så är det ju fritt om man väljer att läsa eller ej å andra sidan )
Jag skulle vara överlycklig om jag ens hade gått upp ett kilo! V.20 på onsdag och jag ligger fortfarande på -6kg. Går inte upp. Har ju med illamåendet och kräkningarna att göra men det är ändå jobbigt. Skönt att alla värden är bra ivf. Hade jättehögt blodvärde sist hos bm och hon var riktigt nöjd. Hoppas på att det vänder med vikten nu när jag är sjukskriven på heltid och att illamåendet kan ge sig så pass mycket att jag klarar av det enbart med att äta och slippa medicinen.
Ser att flera av er pratar namn. Tycker det är jättesvårt. Tjejnamn är väl rätt okej men pojknamn är jobbigt. Har två listor här hemma som jag och maken fyller på eller stryker i. Vi får väl se vad det blir när det väl är dags. Vi kommer inte ha bestämt oss innan förlossningen ivf. Vi väntar och ser
Har också varit på ul idag. Allting såg bra ut men det tog lite tid då liten inte ville vara med på bild på rätt sätt i början. Vi bestämde oss innan för att inte ta reda på könet. Vi vill att det blir en trevlig överraskning. Kanske får se det ändå på tillväxt-ul i v.31-32
Tack för tipset om att kolla efter mögel i vagnen! Har också en Emmaljunga från -10 som vi tänkt använda oss av.
Är också sjukskriven på heltid. Stress, illamående, problem med viktnedgång och hög arbetsbelastning. Ska få andra arbetsuppgifter när och om det andra ordnar upp sig.