Inlägg från: jemo2014 |Visa alla inlägg
  • jemo2014

Nya BF Februari 2015!

Vi har BF 12/2, jag är 30 år och min man 28 år, det är vårt första barn och våra föräldrars första barnbarn Skrattande Vi vet inte könet så det blir en härlig överraskning! Hjärta Vi längtar som tusan!!!

• jemo2014
    jemo2014 skrev 2014-09-25 09:22:12 följande:

Vi har BF 12/2, jag är 30 år och min man 28 år, det är vårt första barn och våra föräldrars första barnbarn Skrattande Vi vet inte könet så det blir en härlig överraskning! Hjärta Vi längtar som tusan!!!

Vi bor i Stockholm!
  • jemo2014

Aha! Så det är i denna tråd man ska skriva nu? Skrattande
    Idag går vi in i vecka 21, hurra! Känns härligt att byta vecka. Underbart att göra det på fredagar också, som en extra present inför helgen.

I bloggen (länk nedan) skriver jag utförligt om vecka 21! Hjärta

• jemo2014
    Saken86 skrev 2014-09-26 15:11:19 följande:

För oss stämde det med flicka enligt kinesiska kalendern. För min syster också och för min brors flickvän som fick en pojk :)

Enligt kinesiska kalendern säger att vi får en pöjk! Obestämd Vill ha en flicka! (får man säga så?) (friskt barn är såklart viktigaste...)
  • jemo2014

Hos barnmorskan imorse och hade det supermysigt. Det är så härligt med alla undersökningar tycker jag! Allt såg perfekt ut förutom järnvärdet. Det har på bara några veckor sjunkit från 136 - 113 så det är ju inte så konstigt att jag är trött. Men jag är ju så hård i magen och har hemorrojder (tjohooo!) så jag ska inte börja med järntabletter än.
    Får försöka med extra järnrik kost och Blutsaft (blä).

Huvudsaken är ju att bebbe mår bra, men ibland blir jag bara så... less... Vill sprudla och ha den där lystern (glowet). NU.

• jemo2014
    Idag har vi köpt barnvagn!!!

Tips för er som ska köpa helt ny:
    jollyroom.se har de idag 100 kronor rabatt per 1000 kronor du handlar för och det gick att kombinera med redan nedsatt vara Skrattande
    Vi köpte ett startpaket med Brio Go Next ligg+sittdel + babyskydd för 10.995 kronor (nedsatt från 13485 kronor). Sedan 1000 kronor till i erbjudanderabatt så total kostnad 9.995 kronor och totalt "sparade" vi 3490 kronor. Tjohoo!

Mer om barnvagnen i bloggen, länk nedan:
  • jemo2014
    mocha8676 skrev 2014-09-29 16:35:44 följande:
    Jag beställde vagn i lördags. En marinblå Emmaljunga super Viking + babyskydd. Ca 10000 kr. Det var kampanj, halva priset på babyskyddet om man beställer en emmaljunga över ett visst belopp. Så "tjänade" 1750kr!

Min bästa vän ska ha barn vilken dag som helst nu och har en brio go next som väntar på att få användas! Det är en snygg vagn som jag hört bra om.
    Haha, det är så galet egentligen att man köper en BARNVAGN  för 10.000 kronor! Man är ju lite knäpp egentligen? Vår bil kostade 20.000 kronor liksom Skäms
    Men va fan liksom, det är ju våra små barn som ska skjutsas runt i vagnarna, värt att spendera extra på då! 
    Längtar så mycket efter vagnen, den levereras hem till oss imorgon kväll redan!

Vi har faktiskt inte provat någon Emmaljunga, men vet flera i mina närhet som har just Viking och är supernöjda!
  • jemo2014
    Saltvatten skrev 2014-09-30 09:33:39 följande:

Lite snabb hjälp behövs!

Fick nyss så fruktansvärt ont i magen Rynkar på näsan Har känt vid flera tillfällen senaste veckan hur det liksom dragit och nypits lite i magen strax till höger om naveln. Har dock tänkt att livmodern växer ju för fullt just nu så det måste vara det.

Nu precis kände jag igen hur det liksom nöp till och tryckte som på en viss punkt där och när jag lyfte upp vänsterbenet lite för att sätta mig ner så bara högg det till där på det stället! Gjorde ont så jag blev lite illamående Obestämd

Nån som känt nåt liknande?
    Gör inte ont nu när jag väl sitter ner men nu vågar jag ju knappt resa mig upp vilket jag måste för jag måste hinna med ett tåg om nån timme.

Fy sjutton, ska det göra så ont med bara ren växtvärk?

Jag tror inte det är något farligt. Jag får jätteont i nedre delen av magen ibland. Det är oftast om jag reser mig för fort det händer, då får jag sätta mig ner ett tag och vila så det går över. Men om du är orolig tycker jag att du ska ringa din barnmorska! Man blir ju rädd när det gör ont såklart Hjärta
  • jemo2014
    kiriaki skrev 2014-10-01 07:50:46 följande:
    Har i USA kan man fa en bra vagn och babyskydd for 1200 kr... Lagomt glad jag ar over att inte behova betala 10 000 kr!!! Jisses. Men da kostar det ju 200 000 kr att foda barn pa sjukhuset sa det kanske jamnar ut sig lite.. fast jag far iofs egen lakare, skoterskor, eget lyxigt rum, dom kommer in med juice och passar upp pa en osv.. Man kanner sig som en rockstjarna nastan hahaha Cool

Åh herregud! 1200 kronor? Ja, det hade ju varit mer än välkommet att betala så lite förstås. Men som du skriver är det ju "lite" andra priser på vård och barnomsorg där också hehe, så jag är nog nöjd över att bo i Sverige ändå!

Hur föder fattiga människor barn i USA?

Jag har aldrig uppskattat vården så mycket som under graviditeten. Det är så fantastiskt med helt gratis mödravård för alla, me like SKATT mer och mer! Hjärta

• jemo2014
    kiriaki skrev 2014-10-02 08:35:04 följande:
    Bara 6 st pojkar pa hela manaden!! Nastan alla i borjan av manaden ocksa sa det kan nog handa att det blir pojke for dig, skulle vara himla konstigt om det inte kom lite fler pojkar dar i slutet av manaden CoolPojkar:

kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 1/2 - Pojke
    Sara217 - 27 år, första barnet. BF 7/2, Pojke
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke
    Cariol - 28 år, andra barnet, BF 20/2 - Pojke
    carinalindgr3n - ?? år, andra barnet, BF 26/2 - Pojke
    Haha, jag är heeelt säker på att jag ska få en pojke 12/2. Har gjort en massa olika test och allt tyder på en pojke. Vet inte varför jag gör alla test egentligen, vi valde ju att inte ta reda på kön! Men kan inte låta bli att spekulera...
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!