Nya BF Februari 2015!
Vi har BF 12/2, jag är 30 år och min man 28 år, det är vårt första barn och våra föräldrars första barnbarn Vi vet inte könet så det blir en härlig överraskning!
Vi längtar som tusan!!!
Vi har BF 12/2, jag är 30 år och min man 28 år, det är vårt första barn och våra föräldrars första barnbarn Vi vet inte könet så det blir en härlig överraskning!
Vi längtar som tusan!!!
Vi längtar som tusan!!!
Aha! Så det är i denna tråd man ska skriva nu?
Idag går vi in i vecka 21, hurra! Känns härligt att byta vecka. Underbart att göra det på fredagar också, som en extra present inför helgen.
I bloggen (länk nedan) skriver jag utförligt om vecka 21!
För oss stämde det med flicka enligt kinesiska kalendern. För min syster också och för min brors flickvän som fick en pojk :)
Hos barnmorskan imorse och hade det supermysigt. Det är så härligt med alla undersökningar tycker jag! Allt såg perfekt ut förutom järnvärdet. Det har på bara några veckor sjunkit från 136 - 113 så det är ju inte så konstigt att jag är trött. Men jag är ju så hård i magen och har hemorrojder (tjohooo!) så jag ska inte börja med järntabletter än.
Får försöka med extra järnrik kost och Blutsaft (blä).
Huvudsaken är ju att bebbe mår bra, men ibland blir jag bara så... less... Vill sprudla och ha den där lystern (glowet). NU.
Lite snabb hjälp behövs!
Fick nyss så fruktansvärt ont i magen Har känt vid flera tillfällen senaste veckan hur det liksom dragit och nypits lite i magen strax till höger om naveln. Har dock tänkt att livmodern växer ju för fullt just nu så det måste vara det.
Nu precis kände jag igen hur det liksom nöp till och tryckte som på en viss punkt där och när jag lyfte upp vänsterbenet lite för att sätta mig ner så bara högg det till där på det stället! Gjorde ont så jag blev lite illamående
Nån som känt nåt liknande?
Gör inte ont nu när jag väl sitter ner men nu vågar jag ju knappt resa mig upp vilket jag måste för jag måste hinna med ett tåg om nån timme.
Fy sjutton, ska det göra så ont med bara ren växtvärk?
Åh herregud! 1200 kronor? Ja, det hade ju varit mer än välkommet att betala så lite förstås. Men som du skriver är det ju "lite" andra priser på vård och barnomsorg där också hehe, så jag är nog nöjd över att bo i Sverige ändå!
Hur föder fattiga människor barn i USA?
Jag har aldrig uppskattat vården så mycket som under graviditeten. Det är så fantastiskt med helt gratis mödravård för alla, me like SKATT mer och mer!