fluu skrev 2014-09-25 20:17:29 följande:
Vi kommer köra samma som gällde för mig när jag var liten - en aktivitet per siffra. Dvs 0-9 år= 1 aktivitet. 10- = 2 aktiviteter.
Det var ett intressant sätt att se på det, du vill göra samma sak så du tyckte uppenbarligen att det fungerade väl. Tog den aktivitet du hade mycket tid? Jag tänker att sådant spelar in..för egen del i alla fall. Jag får känslan att väldigt många låter barnen bestämma, att det är upp till vad barnen vill i just detta. För mig är någon eller kanske ett par aktiviteter
om barnen vill självklart men jag vill verkligen inte att allt omkring ska vara beroende av detta, jag vill ha balans och en lugn och harmonisk tillvaro så gott det går.
Våra barn har en aktivitet och önskar inte fler i dagsläget och det är inget vi tänker propsa på. Denna aktivitet (fotboll) tar lite tid nu men om något eller ett par år kommer den ta mycket mer tid om de fortsätter med matcher hemma och borta, träningar, sånt man ska göra för föreningen osv. Idag är det träning och lättsamma matcher i gruppen s.a.s och inte så mycket mer. Jag hade lätt okejat en till aktivitet idag men de vill hellre leka med kompisar och är aktiva på andra sätt än genom organiserad verksamhet.