orolig att läxan dödar min dotters läslust
Låter som "sktivitetsrapportering" hos AF. Är det det barnen ska anpassas till?
Låter som "sktivitetsrapportering" hos AF. Är det det barnen ska anpassas till?
Låter som "sktivitetsrapportering" hos AF. Är det det barnen ska anpassas till?
Har hunnit fundera lite över en tidig lunch och kommi fram till att det kanske är en arbetsmetod som med fördel kan införas i alla ämnen för att inte tala om alla arbetsområden: gärna redan från fsk. Och gärna inom det som kan kallas för fritid.
På sy-och träslöjd kan man arbeta med olika slags textilier, trådar och nålar och träslöjden olika storlekar på spikar, skruvar, muttrar samt trä- och metall. Man kan också göra tvärvetenskapliga studier över vad som händer om man försöker "skruva ihop" tygbitar till klädesplagg samt "sy" med nålar i trä.
Vem vet vad man kan komma fram till den vägen?
I ämnet bild ska varje krit-,penn- och tuschstreck noteras samt vilket material det användes på och vad som blev resultatet. Tusch kan användas t.ex. 3 minuter varje dag och krita 5 minuter- övningarna ska förstås göras även hemma och dokumenteras, med linjal och vinkelmått.
Gymnastiken ska vi inte tala om- dem ska f.ö. EU-anpassas och en manual för knä-och armbågsvridningar utformas.
Kom inte och säg att jag inte försöker hjälpa till att skapa en bättre skola.