• Malvik

nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?

kokos skrev 2014-11-03 12:36:56 följande:

Vilket cb ska man testa med tro? Veckoindikation eller det som blir plus?

Vilket som, men ta med veckoindikator så vet du ju på ett ungefär!
  • Malvik
    kokos skrev 2014-11-03 13:16:12 följande:

Tack snälla ni! Vågar dock inte tro på det helt behöver ett CB först smile1.gif

Ingen tvekan!
  • Malvik
    zandraa4848 skrev 2014-11-04 15:13:55 följande:

Mensen kom idag så nu blir de till att använda äl-test.

Tråkigt för dig.. men kanske ändå skönt att veta? Så kände jag i af förra månaden när min mens var fem dagar sen... Hoppas ni lyckas nästa månad!
  • Malvik

Jag ser! Provade även att trixa och det syns! Har du något som är taget ovanifrån?

• Malvik
    zandraa4848 skrev 2014-11-10 17:18:54 följande:

Vet inte hur detta funkar men jag tog detta i morse och de ser ju ut som ÄL.men jag hade ju min sista dag på mensen i fredags kan de vara äl ändå? phpM9S7yH19294.jpg

Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att det ska var ÄL på g, så testa några dagar till...
  • Malvik
    kokos skrev 2014-11-14 10:56:15 följande:

Fanns inga hjärtslag än och det är för tidigt att se sade läkaren. Hinnan var 8,5 mm så jag är typ i 4-5 veckan bara. Ska göra nytt om 2 veckor. Känns ändå oroligt smile4.gif

Men åh vad jobbigt!!! Det är anledningen till att jag vill vänta med VUL, annars kanske det gör en ännu mer oroad. Jag håller tummarna för att det bara är för tidigt, lät det hoppfullt från läkaren?
  • Malvik
    Muffins81 skrev 2014-11-15 07:23:41 följande:

Kokos: Säkert bara tidigt, men förstår att det är pest att behöva vänta två långa veckor... Har läst massvis med trådar där folk varit på vul och bara sett en hinnsäck, sedan har man fått göra ett igen och då sett ett tickande litet hjärta.

Jag har varit väldigt inaktiv, mår rätt kasst. Mkt illamående och oro. Har bokat privat vul om två veckor. smile3.gif

Vilken v är du i?
  • Malvik
    zandraa4848 skrev 2014-11-16 17:41:13 följande:

Jag e måttligt frustrerad!!!

De e inte lätt att försöka träffa ÄL när man har en man som jobbar i Norge på veckorna!!

Vi har haft sex nu innan han åker och jag skall ha ÄL på tisdag nu hoppas jag att de tar sig trots allt denna gång :$

Oj vad jobbigt! Har han jobbat så länge?
  • Malvik
    Muffins81 skrev 2014-11-16 15:37:03 följande:

Malvik: Vecka 10, 9+1 idag tror jag. Tiden sniiiiglar sig fram. Har fått Lergigan comp som verkar hjälpa jättebra mot illamåendet, märker rejäl skillnad. Fast iband tycker jag nästan det känns bra att må illa, då oroar jag mig inte lika mycket. Aldrig nöjd...! smile2.gif

Lergigan har jag haft under mina graviditeter, men de har bara hjälpt två av fyra. Kräktes igen efter bara ett par dagar. Den här gången har jag inte kräkts än, men jag mår riktigt illa emellanåt! Har provat postafen som inte har hjälpt och jag vet att jag blir så himla trött av lergigan så jag vill vänta ett tag innan jag börjar med dom...
  • Malvik
    zandraa4848 skrev 2014-11-17 11:12:38 följande:
    Ja han har jobbat så i 4,5 år så jag e van men de e inte lätt att passa in ÄL när han e där :/
    Hur ofta är han borta och hur länge/tillfälle?
  • Malvik
    Staffelove skrev 2014-11-17 12:36:07 följande:

Haloj tjejer gick in i vecka 9 igår och mår jätte illa,ska se om det finns något på Apoteket mot illa mående någon som kalaskrogar kan rekommendera något?????

Postafen finns men brukar tyvärr inte hjälpa om du mår alltför illa, värt ET försök ändå kanske? Annars kan man be att få lergigan comp utskrivet, det brukar ha bättre effekt dock blir man jättetrött av dem... Pest eller kolera! när började du må som värst?
  • Malvik
    Staffelove skrev 2014-11-17 14:04:45 följande:

Malvik/ Runt vecka 6 kom det och så fort jAg äter eller dricker så kommer det upp är ju rätt matt just nu på det . längtar tills det går över har inte inskrivning förens den 9/12 :( så kan inte be om något annat just nu

Det är bara att ringa och be om läkartid, eller kontakta gynmottagningen!
  • Malvik
    kokos skrev 2014-11-26 12:45:58 följande:

Hjärta sågs på vul <3 v.6+6

Åh vad skönt!!! Jag fick också se ett hjärta för drygt en vecka sen, har haft lite småblödningar så det var skönt! 7+6 idag!
  • Malvik

Jag är i v 11 och mår ff illa och kräks till och från, äter också lergigan utan full effekt. Har jag tur så går det över när som helst! har fått sett "Roffe" 3 ggr på VUL ( senast för en vecka sedan) och allt har sett bra ut trots lite blödningar i början. Jag håller mina tummar och tår för att ni får ett plus snart!

• Malvik
    zandraa4848 skrev 2014-12-30 12:03:18 följande:

Lite dålig bild men äntligen ett plus :)

Så himla glad :)

phpyHBAWa55460.jpg

Jaaaa!! Grattis!
Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?