• LHUF

blanda ersättning inför natten smidigast.

Behöver svar ang ersättning. Vi har haft tetra på natten då han bara äter en gång nu men idag var set slut på alla butiker jag besökte..

Hur gör jag smidigast nu? Kan man blanda en flaska med nykokt vatten och ställa i kylen och sedan värma i micron? Eller kan man ta vatten i kranen på natten och blanda i pulvret?

På dagarna blandar jag med kokt vatten från vattenkokaren och låter svalna till rätt temp

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden blanda ersättning inför natten smidigast.
  • LHUF

Ja minns att jag gjorde så med de andra barnen när de var små. Men då körde vi med nan. Semper verkar ha andra rekommendationer med temperatur . Nu är sonen 2 månader så det kanske inte är lika känsligt längre

• LHUF

Tänkte om man kunde blanda det helt färdigt nu och ställa in i kylen och sedan värma det..

• LHUF

Men om jag kokar vattnet och häller upp i flaskan och ställer in i kylen och blandar i pulvret i natt och sedan micrar det?

• LHUF

Tack för svar, jag gick upp och kokade upp vatten inatt och blandade, sedan somnade vi om och han vaknade efter 1 timme när det var lagom varmt..

Men han är nu över 2 månader och enligt sempers sida kan man då blanda med kallt vatten och sedan micra

Svar på tråden blanda ersättning inför natten smidigast.