Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Smutsiga sanningar om SD!

oanonym skrev 2018-05-05 20:06:17 följande:
    Det varierar nog. Vissa kanske vill minska invandringen?
    Det finns antagligen rasister som röstar på samtliga stora partier.
    Ja, det är helt säkert så. Och rasister finns i alla etniskagrupper och alla sociala klasser och alla röstar de på olika partier.

De som finner SDs rasistiska smörja som den enskild viktigaste frågan kommer säkert att rösta på dem - andra röstar  på SD av andra skäl.

Det som är gemensamt är att de röstar på ett parti som har rasism inskriven i sitt principprogram Kräks
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-05 20:28:23 följande:
    Är väl ingen orimlig tanke att de som röstar på SD gör det för att man vill att Sverige ska bedriva en mer restriktiv flyktingpolitik?
    Det finns säkert de som röstar på SD av det skälet, eller pga av någon annan fråga SD vill profilera sig med. 
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-05 20:40:06 följande:
    Nu tycker jag inte att du ska göra dig dummare än du är. Det faktum att 20% av väljarna har SD som främsta parti och att varannan man i arbetsför ålder sätter SD högst på listan är väl talande i sig? Tror knappast att det är höjd a-kassa som lockar!
    nädu, det är inte jag som gör mig dummare här. 

De som röstar på Sd gör det av en rad olika skäl. En del röstar på dem för att de är rasister, andra röstar på dem av andra skäl.

Hur svårt ska det var att ta in att deras principprogram inte bara tangerar utan träffar definitionen av rasism. En del gillar det. Andra bryr sig inte, åter andra förstår inte eller förnekar. Själv ogillar jag att ett rasistiskt parti ska ha inflytande över politiken. De andra partierna i riksdagen delar min uppfattning.

Det här kan du inte ha missat.  
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-05 21:25:03 följande:
    Du kan inte på allvar mena att det helt har gått dig förbi att SD har nolltolerans mot rasism?

www.expressen.se/nyheter/jimmie-akesson-blir-.../

Måste vara ganska obegåvade rasister som röstar på SD då tänker jag.
    Jag har inte sett att de skrivit om sitt principprogram eller att ledande personer inom SD som uttrycker rasism har stängts av.

SDs sk nolltolerans mot rasism är inget annat än en rökridå för att framställa partiet som rumsrent.

Varför tror du att alla andra partier i riksdagen inte vill ta i SD med tång.  
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-05 22:12:30 följande:
    Därför att det politiska och journalistiska etablissemanget inte tillåter det.

I Sverige betraktas det som ett större brott att vara emot invandring än att mörda någon. Är man emot invandring betraktas man som rasist och det är det hemskaste man kan vara tycks många anse. Etablerade partier är livrädda för att förknippas med det. 
    Om du tror att det är det politiska och journalistiska etablissemanget som förhindrar samarbete med SD så har någon lurat dig ordentligt.

SD klarar helt på egen hand av att vara ett pariaparti. Fött ur och av nazism, med uppmaningen av aktiva nazister att vara ett parti som har fler än en fråga och som inte låter stöveltramp och uniformer med förbjudna symboler vara det som syns och hindrar partiet att nå ut med sina förändringar.

Läs på om SDs historia och du kommer förstå varför det inte är etablissemanget som stoppar SD. Det är politisk och mänsklig anständighet som gör att många tar avstånd från SD med tanke på deras grundare, deras historia och deras principprogram
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-05 22:12:30 följande:
    .....

I Sverige betraktas det som ett större brott att vara emot invandring än att mörda någon. Är man emot invandring betraktas man som rasist och det är det hemskaste man kan vara tycks många anse. Etablerade partier är livrädda för att förknippas med det. 
    Det har varit som du säger att det inte gick att prata om invandring eftersom det gav SD legitimitet. SD ägde hela frågan och alla var livrädda för att ge dem ett lillfinger som skulle sluta i att de tog hela handen och armen.

Nu har pendeln svängt. Fler etablerade partier pratar om invandring utan att vara rädda för var SD står och vilka konsekvenser det får. Det hela började när regeringen S stängde gränserna 2015- efter det öppnades fältet för att prata om invandring utan att SD skulle vara de som höll i taktpinnen.

Det är naturligtvis besvärande för SD att andra partier begränsar invandring och flyktingmottagning.  Så SD-svansen här trummar på budskapet att de andra partiernas 'kopiering av SDs politik' inte är trovärdig.

Vad skiljer SDs politik från de andras politik. Den största skillnaden är de bakomliggande motiven. SDs motiv är rasistiska, nationalistiska, de andra partierna har andra skäl. 
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-06 00:23:19 följande:

Jag behöver inte läsa på om SD:s historia. Har följt partiet sedan år 1990.

Att det skulle ha något med SD:s historia eller någon formulering i deras principprogram som gör att inte något annat riksdagsparti vill samarbeta med dem är däremot bara bullshit.

Anledningen till att inget annat parti vill samarbeta med SD är pga deras invandringspolitik. Precis av samma anledning som ingen ville samarbeta med Ny Demokrati. Vem minns inte när Bengt Westerberg lämnade TV-studion efter det att NyDemokrati hade kommit in i riksdagen. Men de kanske var "nazister" de med?

Lever du I förnekelse om SDs historia och nazistiska bakgrund sen 90talet?

Det är många år.. Du borde veta o förstå.

Bert och Ian var o är inte nazister så vitt jag förstått det. De hade andra skäl för sin främlingsfientlighet.

Så UKs ord om att han inte vill ha med SD att göra för att han inte delar deras värderingar är alltså bullshit menar du. Han ljuger alltså o skulle ha andra motiv menar du?

Varför tror du inte på vad de säger, de vill inte ha med SD att göra för att de är rasistiska.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-06 00:23:19 följande:

Jag behöver inte läsa på om SD:s historia. Har följt partiet sedan år 1990.

Att det skulle ha något med SD:s historia eller någon formulering i deras principprogram som gör att inte något annat riksdagsparti vill samarbeta med dem är däremot bara bullshit.

Anledningen till att inget annat parti vill samarbeta med SD är pga deras invandringspolitik. Precis av samma anledning som ingen ville samarbeta med Ny Demokrati. Vem minns inte när Bengt Westerberg lämnade TV-studion efter det att NyDemokrati hade kommit in i riksdagen. Men de kanske var "nazister" de med?

SD, Åkesson o Nazisten

nyheter24.se/nyheter/politik/895330-nazism-sverigedemokraterna-jimmie-akesson
  • Padirac
    Abegayle70 skrev 2018-05-06 08:34:09 följande:
    Det verkar vara mycket som Åkesson inte vet...

Ingen större skillnad på SD för 20 år sedan mot idag, det är väl ingen kransnedläggning längre, uniformsförbud och inget heilande, annars är det väl samma skit.
    Same shit, same name

Det sägs att hoppet är det sista som lämnar människan - själv tror jag det är förnekelse.

Om man följt SD en 90-talet, inte känner till den öppna nazism och rasism som fanns och den dolda som finns nu. Då lever man med en stark förnekelse - eller så heter man Åkesson som inte vet just någonting som det parti han är partiledare för. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!