-
Så du ÄR inte svensk - det har jag alltid misstänkt. Det finns visst de som arbetar med *information* på andra sidan östersjön, är det där du håller till?Gabbe75 skrev 2018-05-30 21:54:48 följande:Stefan Löfven är inte min statsminister. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Usch och fy!
-
Återvandring aktuell?Gabbe75 skrev 2018-05-30 22:17:59 följande:Nej, jag härstammar från USA, men har visst svenskt påbrå.
Det finns ju mer än ett visst stöd i *partierna* för det - efter 70-talet eller efter 2002 säger avfällingarna om jag minns rätt? Jag tänker om nu SD vinner så har du här och nu erkänt att du inte delar den svenska kulturen och värderingarna särskilt mycket. Till och med SD säger att de är för den parlamentariska demokratin - så om en svensk statsminister inte är *din* statsminister så hänger du kanske löst.
just saying
eller så är SD helt fel ute i sitt tankesätt -
Så du är inte svensk om jag förstår dig rätt?Gabbe75 skrev 2018-05-30 23:52:44 följande:
Du måste skilja mellan att vara svensk och att vara svensk medborgare. Jag vet att det är svårt för dig, men de flesta förstår skillnaden.
Stefan Löfven är inte min statsminister.
Eller är det svensk medborgare du inte är?
Eller varför tar du upp neonazistiska tankar här? -
BS brukar väl jämföra homosexualitet med pedofili - och det värsta SDare av hans kaliber vet är pride, HBTQ , Queer och extremvänsterns identitetspolitik.
Det lustiga i sammanhanget är att på samma sätt som SD befinner sig på samma spelruta som de muslimer de beskriver så är SD ett utpräglat identitetspolitik-parti.
www.frihetssmedjan.se/2016/08/alina-koltsova-identitetspolitik-kommer-inte-bara-från-vänster/
"Identitetspolitiken är dock ingenting som endast människor från vänsterkanten pysslar med. Tittar man på hur nationalismen uppenbarar sig som ideologi är det ren identitetspolitik. Det är den nationella identiteten (om inte den etniska) som det ska värnas så mycket om.
Ett klockrent exempel på det ligger såklart hos Sverigedemokraterna, vars politik egentligen genomsyras av just denna identitetspolitik. Detta parti, likt identitetsvänstern, talar om kulturer som om de vore statiska. Såklart lyfter de den svenska kulturen som en kutym. Här är det viktigt att poängtera att alla kulturer förändras och är fullt benägna att förändras. Är inte den svenska kulturen ett klockrent exempel på det? Samtidigt har Sverigedemokraterna en tradition av att vara fokuserade på människans bakgrund och etnicitet. Faktiskt finns det kvar i partiets principprogram. I sidan 8 kan man läsa följande:
Vi tror inte på teorin om att människor föds som blanka blad som kan fyllas med vilket innehåll som helst. Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen.
Detta är alltså formulerat med fina formella ord för att polera det man egentligen gör, dvs ger avkall på idén om att människan faktiskt inte fungerar på ett visst sätt bara för att hen tillhör just den etniciteten. Just den formuleringen i principprogrammet är väldigt talande för just Sverigedemokraternas identitetspolitik."
Självhatet är stort... -
För många år sedan sa en muslimsk man detta till mig: Du vet, det finns 58 olika varianter av islam, men bara en av dem är sann.oanonym skrev 2018-06-18 21:01:22 följande:Så vilket är värst; SD:s politik eller islam?
Jag undrade vilken sorts slam som var sann.
Han svarade:
Vilken det är som är sann är det de krigar om.
----------------------------------------
Vad menar DU med islam? Du är lite ospecifik. Jag har många muslimer i mitt personliga nätverk. Ingen av dem är värre än någon random Svenne. Deras islam är inte heller islamistisk, de gillar inte IS eller al-Quaida
SDs politik är genomrutten, och det finns naturligtvis islamistisk politik som också är genomrutten - ayatollans politik var nog värre än SDs politik. Ayatollan vs Hitler... jag ska kolla lite vad ayatollan sagt så återkommer jag. -
Ayatollans idéer liknar till viss del de idéer Åkessönerna vill forma samhället efter.oanonym skrev 2018-06-18 21:31:16 följande:Med islam menar jag främst det som står i koranen. Visst kan koranen tolkas, men egentligen ska den tas ordagrannt, enligt så gott som alla muslimer. Det finns även de som röstar SD som är som folk i övrigt, så hur en muslim är säger inte så mycket om hur islam är.
Problemet med helig skrift kontra partiprogram är att det ena kan ändras......
Så om jag ska rangordna efter värsthet så:
1. Hitler
2. ayatollan
3 SD
islam eller islamism eller nazism eller rasism då
1. Nazism och Islamism
3. rasism
4. islam (vad det nu är)
om en form av islam är rasistisk så åter den upp ett pinnhål..
Jag väntar fortfarande på att SDs partiprogram ska förändras så att de också sina skrifter står för humanism och hederlighet - utan detta spelar det ingen roll vad de påstår sig stå för.
Kristendomen och bibeln har sina exegeter, islam och koraren har sina exegeter. Bokstavstroende är en liten skara - varför skulle det vara så enkelt att det går att läsa en bok bokstavligt utan att landa i den 59:de varianten -
Varje ideologi, religion, lära har sina brister och kan inte lösa alla problem - jag tror att det är bra att blanda lite.oanonym skrev 2018-06-18 23:35:30 följande:Ja, om folk följde bibeln skulle det vara ett av de värsta samhällena att leva i.
Men som tur är gör inte någon det, även fast de påstår det. -
Senaste nytt från skandaldemokraterna
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/WLAgwK/sd-kandidater-skriver-pa-nazistsajten-behovs-en-samordnad-attack
"De skriver hatiska kommentarer på nätet – nu ställer de upp i kommunvalen.
Aftonbladet kan i dag avslöja flera politiska kandidater som skriver på nazistiska Nordiska motståndsrörelsens sajt.
”Det är fan dags att stänga dörrarna och dra av alla mag ak4:or vi har”, skriver en kandidat för Sverigedemokraterna.
”Kämpa på gott folk! Vi blir bara fler och fler för varje dag som sluter upp för kampen! Dagen är er!”, skriver en annan SD-kandidat.. "
SD är i majoritet men inte ensamma - det finns de inom andra partier som också skriver på den nazistiska sidan.
"
”Ett skott i scrotum och ett i pannbenet! Klart!”, skriver en man under en artikel som handlar om att flickor känner sig otrygga på grund av invandrare.
Mannen kandiderar för Vänsterpartiet till fullmäktige i en kommun i norra Sverige. Aftonbladet har försökt nå honom, men han har inte varit anträffbar.
En man som kandiderar för Moderaterna i en mellansvensk kommun har kommenterat tio artiklar och även köpt Förintelseförnekande litteratur.
”Vilket skydd har vi svenskar? INGENTING ABSOLUT INGENTING Vi kommer att bli marginaliserade, förminskade och till slut utrotade.” skriver mannen.
Aftonbladet har sökt honom men inte lyckats nå honom för en kommentar.
"
-
De samlas runt köttgrytanKillBill skrev 2018-06-26 22:22:33 följande:Vilket pajasparti SD är..
www.svt.se/nyheter/val2018/nastan-noll-narvar... -
Björn söder kämpar med näbbar och klor för att hans uttalande om nationer inte ska förvanskas - men det han skriver i sitt försvar är att delar av Sveriges befolkning ska assimileras och inte ska ha rätt till sin identitet och kultur
www.aftonbladet.se/debatt/a/1kbAeq/sd-motstandare-tolkar-min-syn-pa-judarna-fel
"Varför har jag då lyft dessa frågor? Jo, därför att Sverigedemokraterna anser att dessa erkända minoritetsnationer skall undantas från allmänna assimileringssträvanden. De skall alltså kunna bibehålla sina egna identiteter och tillhörighet till den erkända minoritetsnationen."