Smutsiga sanningar om SD!
Ändå kvarstår faktum att SD har 6 gånger fler dömda politiker i riksdagen än resten av partierna tillsammans.
Man ska nog inte enbart se till det kvantitativa, d v s den enorma överrepresentationen av brottsdomar bland SD-riksdagsledamöter jämfört med de övriga partiernas representanter, med ett kvalitativt synsätt kan man också se hur osvenskt det brottsliga beteendet bland sverigedemokrater är.
Den kvalitativa jämförelsen haltar en smula, eftersom "sjuklövernsw" representanter har så få brottsdomar, den vi har exempel på handlar alltså om att om att strunta i tv-licensen. Alla brottsdomar är väl iofs allvarliga, men jag måste erkänna att jag själv struntade i tv-licensen under en lång period och jag gissar att det är ett beteende som inte är alltför ovanligt bland oss svenskar.
Ser man däremot till SD-representanternas brottsliga beteende så handlar det nästan genomgående om osvenska brott, exempelvis att man sprutar tårgas i ögonen på folk, narkotikabrott, misshandel, förtal, våld mot tjänsteman och häleri. Förmodligen har många av brotten begåtts under SD:s mer nazistiska period då partiet var mer öppet ligistbetonat, och naturligtvis kan många av SD-representanterna vara mer välintegrerade i det svenska samhället idag jämfört med när de begick brotten.
Hursomhelst, det är liksom inga småbrott SD-riksdagsledamöterna har gjort sig skyldiga till.
.