Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Abegayle70 skrev 2017-11-06 11:28:27 följande:
    Tystnaden är ganska talande.
    Regeringen åker ner till Iran och skrattar och ler med ledare som stödjer terrorister, bla. nazisterna i hezbollah.
    När ett par representanter för skitpartiet SD åker ner till Syrien (som stöds just av den iranska diktaturen som regeringen fjäskade för tidigare) blir det hysteri. Inte bara här på forumet.

Jag har inte varit inloggad på 4 dagar på FL. En del är ju för upptagna med att beundra sin egen spegelbild för att märka något annat och har inte ens koll på vad personer de pratar om kallas för, men du borde ju ha kollat upp innan du kommentarar.

Svar:

Tråden heter "Smutsiga sanningar om SD! Det går bra att hålla sig till ämnet och inte vara så hysteriskt tyken att man kräver svar på sådant som faller utanför trådens ämne.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Regeringen åker ner till Iran och skrattar och ler med ledare som stödjer terrorister, bla. nazisterna i hezbollah.
    När ett par representanter för skitpartiet SD åker ner till Syrien (som stöds just av den iranska diktaturen som regeringen fjäskade för tidigare) blir det hysteri. Inte bara här på forumet.
    Jag har inte varit inloggad på 4 dagar på FL. En del är ju för upptagna med att beundra sin egen spegelbild för att märka något annat och har inte ens koll på vad personer de pratar om kallas för, men du borde ju ha kollat upp innan du kommentarar.

Svar:

Tråden heter "Smutsiga sanningar om SD! Det går bra att hålla sig till ämnet och inte vara så hysteriskt tyken att man kräver svar på sådant som faller utanför trådens ämne.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-11-06 16:18:57 följande:

Det flesta politiska bedömare lär vara eniga om att man inte kan jämföra officiella statsbesök i Iran med dessa SD mäns besök hos Assad-regimen. Sedan kan jag tycka att det var märkligt tyst från högern när Carl Bild besökte Iran på officiellt statsbesök eller när Barack Obama träffade Irans president. Det verkar nästan som att den svenska högern bara är kritisk när representanter för socialdemokraterna är aktiva i utrikespolitiken..

Carl Bildt i Iran

Skillnaden mellan Iran och Syrien är  att medan Syrien misstänks för brott mot mänskligheten efter att ha använd kemiska stridsmedel mot sin befolkning så har styret i Iran rört sig i rätt riktning och accepterar idag exempelvis internationell insyn i sitt atomenergiprogram.

Här kan du läsa vad svenska ledarsidor skriver om SD männens Assadkramande:

https://www.sydsvenskan.se/2017-11-01/sd-riksdagsman-utnyttjade-i-syriska-diktaturens-propaganda

https://www.svd.se/sd-politiker-pa-besok-hos-regimen-i-syrien

http://www.barometern.se/ledare/sd-mannen-gar-assads-och-putins-arenden/

http://www.blt.se/ledare/obegripligt-hylla-al-assad/

http://www.blt.se/karlskrona/sd-politiker-hyllar-syriens-diktator/

https://www.folkbladet.nu/1953430/sd-resan-ar-utstuderat-pro-rysk

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/VO26p/sd-pa-propagandaresa-i-arabdiktaturen-syrien

En statsminister oasett om det är en vänster, höger eller en mittenregering och dennes stab gör statsbesök och det finns säkert många kontroversiella sådana som det hade varit enklare att bara hoppa över.

SD däremot söker aktivt upp kontroversiella ledare och gnyr sedan över att de har "utnyttjats" och det efter att de till och med har avråtts från att åka.
  • nihka

Svar:

Ursäkta att jag upprepar det här meddelandet som om och om igen besvaras av någon som inte tycks kunna se skillnad på vad som kan tänkas vara relevant att diskutera och min invändning mot att man förväntas gå förebyggande off-topic för att undvika att få kommentarer som "talande tystnad".
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-11-06 17:52:15 följande:
    Jag har för övrigt inga synpunkter på kritik mot SD-arnas Assadhyllningar om du nu trodde det, eftersom du gav mig en massa länkar tilldessa. 
    Nej, inga kommentarer eller ens tankar om någon "talande tystnad".
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-11-06 19:45:13 följande:
    Jaha. Fick uppfattningen att du inte önskade något svar eftersom det var ot. Förlåt om jag störde dig däruppe i elfenbenstornet. Det ska inte upprepas.
    Ja, du fick även uppfattningen att det skulle finnas "hysteri" här i tråden för att det har lyfts att SD-representanter träffat med Assad och sagt ogenomtänkta saker.

Först gnäll om att man inte spontanuttalar sig om saker som inte hör till tråden och dessutom enligt en tidsplan som passar dig, och sedan anklagelser om att man sitter i ett elfenbenstorn när man påtalar det.

Instället för att bara blint haka på billiga försök till provokation from the likes of AK, tänk. Om du ville veta min åsikt var det bara att fråga istället för att försöka häfta på en.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-11-08 18:56:31 följande:

Måste-läsa för alla sverigedemokrater (och vi andra som inte delar deras förvridna syn på världen).

nyheteridag.se/den-svenska-diplomaten/

Gång på gång gör SD:s ledande representanter liknande saker, varje gång blir de lika förundrade över att folk finner dem avskyvärda.

Vad ni än tycker om Nyheter Idag - Det här är en beskrivning av ett groteskt svinaktigt beteende av en svensk riksdagsledamot.

Herre jävlar!

Läste hela artikeln och det blev bara värre och VÄRRE!. Vad säger man? SD-representant så klart som fullständigt skämmer ut Sverige. SD-Gamov borde portas från riksdagen.
  • nihka
    King Markatta skrev 2017-11-09 14:10:50 följande:

Vi ser med spänning fram emot del 2 där det enligt artikelförfattaren spårar ur ännu mer  Glad

Tånaglarna krullar sig av tanken att någon kan tro att dylikt representerar Sverige.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-11-09 10:38:46 följande:
    Jag läste 2 gånger. Andra gången började det gå in att det inte var ett manus till en Boratfilm.
    Ser defintivt likheterna.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!