Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

tobbe01 skrev 2018-05-22 12:26:25 följande:

Det brukar heta att SD har fel "värdegrund"........men jag tycker du verkar ha en ganska unken också. Jag röstar på SD och skulle inte vilja möta dig på en mörk gata.

Det känns alltid lika tillfredsställande att bli påmind om att man inte delar värdegrund med SD och SD-ahängare som anser att personer som inte tillhör den egna klicken utgör ett hot på öppen gata. So much för åsiktsfriheten. Hahahaha!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Mrshedgehog skrev 2018-05-22 18:47:53 följande:

Det tror jag gör en stor skillnad för mig, om någon gör det åt mig. Allt hände 2016.

Jo, om någon som var där samtidigt och såg skulle anmäla förstår jag absolut att du skulle känna dig mindre obekväm med att allt kom fram, men jag menade om andra lvinnor som blivit antastade av samma man vid andra tillfällen klev fram tror du ayt det skulle hjälpa dig?
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-22 19:44:50 följande:

Jag tror det finns alltfler människor i dagens Sverige som känner sig missnöjda. Man är missnöjd över otryggheten som breder ut sig. Både vad gäller risken att utsättas för brott. Att kvinnor inte vågar gå ensamma hem, att inbrotten ökar, att det inte går att parkera cykeln utanför mataffären. Att välfärdssystemet med sjukvård, arbetslöhetsförsäkringar, sjukförsäkringar, pensionsysstemet ger allt mindre tillbaka. Samtidigt ökar skattesatserna från år till år. Ändå går det knappt runt trots högkonjunktur.

Man ska heller inte glömma bort att det faktiskt finns många invandrare som röstar på SD. Ofta sitter de på första parkett och kan se problemen med den massiva invandringen. Många är de greker, italienare, jugoslaver, sydamerikaner som undrar vad svenska politiker håller på med. SD blir det självklara valet även för dem.

SD är en framgångssaga rent opinionsmässigt. De har i princip fördubblat sitt väljarantal vid varje val sedan starten. Eftersom vi alla vet vilka de bakomliggande orsakerna är kan man knappast applådera det som sker.

Klart det finns väldigtmissnöjda människor. Det är därför det är så bra att det finns missnöjespartier som SD som människor kan samlas kring för att gnälla utan att uppfattas särskilt gnälliga eftersom alla gnäller. Så kan andra fokusera på att göra ett av världens lyckligaste länder ännu bättre. Lyckliga människor är inte nödvändigvis utan problem, men har ett helt annat förhållningssätt till problem än gnällspikarna.
  • nihka
    fimpen99 skrev 2018-05-22 21:10:29 följande:
    haha,jo men  ni vänsterskruvade tror ju bara på aftonbladet
    Yougov hade dom på 23%
    Hahaha! Vänsterskruvade moderater. Så politiskt upplyst av dig!
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-05-23 05:37:30 följande:
    Obegripligt med detta ditt öppna förakt. Inte är det inom SD det hatas är ett som är säkert.
    Jo, precis inom SD. Sveriges mest hatande parti. SD hatar till och med sin egen politik.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-05-23 05:40:57 följande:
    En våldtäkt utförd av en "högt uppsatt" SD:are vore ju en fantastisk nyhet för AB och E att sätta tänderna i nu i valtider. Varför inte ringa in och anmäla anonymt till en början. Liksom säg vem det var ........så kanske det händer ngt! Lycka till.
    Eller hur! Skit i att personen känner sig rädd. Så empatiskt av dig. Men det drabbar förstås inte dig.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-22 22:09:42 följande:
    Jag skulle inte kalla de människor som ser på när välfärden monteras ned som gnällspikar. Inte heller de pensionärer som trots ett helt yrkesverksamt liv knappt har råd att ställa mat på bordet. Inte heller de havande kvinnor som tvingas föda barn hemma eller i bilar för förlossningsvården är i djup kris. Nej, någonting är sjukt fel i det här landet och de flesta fattar att det inte går att höja skatterna hela tiden. Vi har redan bland världens högsta skattetryck och folk med högst mediokra löner tvingas betala över 50% marginalskatt.
    Det finns personer som ansluter sig till grupperingar som vill förbättra och de som ansluter sig till gnällande missnöjespartier.
  • nihka
    fimpen99 skrev 2018-05-23 16:53:07 följande:

Du beter dig som en vänsterskruvad!,ingen högergängning här inte..

Inte då. Du stirrar dig blind på SD-motståndet. Det finns gott om väljare som är anti-SD inom alla partier. SD-motståndet i Sverige är både djupt och brett.
  • nihka
    Mrshedgehog skrev 2018-05-23 15:48:50 följande:

Detta handlar tyvärr om mig, det var jag som blev utsatt av övergrepp.

Jag har förstått det. Hoppas det lossnar för dig framöver.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!