Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Smutsiga sanningar om SD!

Elake skrev 2014-11-26 15:27:04 följande:

Äntligen!!!

Ta nu och erkänn att man kan vara rasist och stödja SD.
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 15:41:33 följande:

SD har haft en brokig bakgrund när partiet var i bebisstadiet. Men det är ljusår från var partiet står idag. Det vet även de flesta motståndare, som hela tiden ska rapa samma gamla 80-talsfloskler. Hade de varit i samröre med nazister idag i någon större utsträckning, så varken jag eller särskilt många röstat på dom.

Varför är det då OK att dra upp Vänsterpartiets kommunistiska förflutna som en del sverigedemokrater gör ibland?
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 15:42:36 följande:

Anser jag? Vadå anser, vilka har du som belägg för detta? Hur många, när, var?

Vad har du för belägg för att hela Islam förtrycker kvinnor?
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 15:47:36 följande:

Klart man kan. En del rasister röstar ju på S.

Klart färre än de som röstar Sverigedemokratiskt.
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 15:48:41 följande:

Eftersom ni envisas med att dra upp SD:s förflutna konstant. Skulle vi då inte få ta upp VPK:s förflutna?

Båda är ganska irrelevanta om du frågar mig, med undantaget att Vänsterpartiet genomgått en större förändring i rumsrenare riktning än SD, anser jag.
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 15:48:41 följande:

Eftersom ni envisas med att dra upp SD:s förflutna konstant. Skulle vi då inte få ta upp VPK:s förflutna?

Förresten ströks K:et för 25 år sedan, du historielösa människa. Som motsats heter ju inte SD säg, BSS, idag heller.
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-26 16:07:37 följande:

Haha ja självklart? Vem har förnekat det?

Rasister kan stödja alla partier om dom vill. Inget hindrar dem. Det är rasisten själv som förlorar att rösta på SD, SD vinner på alla röster de får. Liksom alla partier. Men varsågod, där har du mitt erkännande. Rasistar KAN rösta på SD. Varsågoda alla rasister.

Jag tror att "sjuklövern" i mindre utsträckning attraherar rasister än SD, milt uttryckt.

Hur tycker du att din inställning rimmar med SD:s s k nolltoleransarbete mot rasism?
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 16:39:08 följande:

Alla muslimer kanske inte förtrycker kvinnor aktivt. Men det jag läst av Koranen och Hadither, så anser jag att min kritik är befogad. Men det finns säkert moderata, mer sekulära muslimer i väst, även om de som verkar synas mest inte är det.

Samma gäller ju kristendomen, vilken SD påstår sig vilja värna och bevara.
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 16:40:33 följande:

Jo, det vet ju du såklart, eftersom du har statistik över antal rasister i landet samt deras partisympatier?

Varför föra en dagisdebatt?

Det baseras bara på sannolikhetsgraden. Det innebär inte att jag måste ha rätt. Men jag har sannolikheten med mig i mitt påstående.
  • Sensitiveguy
    Svt skrev 2014-11-26 16:44:44 följande:

Jag skulle våga sträcka ut hakan så långt och hävda att jag troligtvis är en av de mest historiskt lärda i denna tråd. Kanske hela forumdelen.

Sen kom den magiska siffran 25 år sedan. Finns den där magiska gränsen vid 20 år? Så att vi alla vet vilket årtal ni ska sluta med nazistsympatihetsen angående SD?

Det är möjligt, men vad gäller denna sak var du helt enkelt historielös. Möjligen avsiktligt, för provokationens skull.

Jag sysslar inte med sådant. Nu handlade det om att vara faktamässigt korrekt i debatten.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!