Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

athanatos skrev 2017-03-22 18:30:51 följande:

En sak jag alltid undrat. Varför vill ni få fram smutsiga sanning om SD? Vad tror ni det leda till? Att dom skulle tappa väljare känns långsökt.

Det är SD som levererar smutsen. Skulle det på något sätt vara olämpligt att nämna vad de levererar? Ungefär som man inte ska nämna något om var fisen kommer ifrån för att inte uppfattas som oartig?
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-23 11:17:06 följande:
    Nyheter!

Sosse-politiker körde ratt-full och hade skarpladdat vapen i bilen!

Nyheter!
    Enda problemet är att det inte är sant utan att det var en SD-politiker som körde rattfull och hade ett skarpladdat vapen i bilen som han viftade med - något som de flesta normala människor tycker är vedervärdigt och i synnerhet när det handlar om en förtroendevald.
  • nihka
    athanatos skrev 2017-03-23 23:12:24 följande:
    Vad är målet?
    Att syna. Har du problem med det?
  • nihka
    athanatos skrev 2017-03-23 23:13:36 följande:
    Du menar att det egentligen inte handlar så mycket om politik?
    Helt riktigt. Mycket av det som samlats här om SD handlar inte om politik. Om de ändå kunde ägna sig åt politik istället för att skämma ut sig ideligen och till och med begå brottsliga handlingar vore ju väldigt önskvärt. Verkar dock inte ligga högt på den egna önskelistan och man kan ju inte tvinga folk till något. Så här har det sett ut sedan starten och inget tyder på att det är någon förändring i sikte.

Så nu var den här metadiskussionen om tråden slut. Hade du i enlighet med trådstarten någon smutsig sanning om SD att bidra med? Smutsiga sanningar om SD är ju av förklarliga skäl ett aldrig sinande ämne. SD kommer hålla den här tråden levande lääääänge.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-03-23 23:24:29 följande:
    Det finns ju liknande trådar om V, MP, S och M och kanske även de andra partierna.
    Tänker du på copy-cattråden "Smutsiga sanningar om S"? Ja, den här tråden är ju en sådan succé att det är lätt att förstå att man vill kopiera. Ändå problemet där är att S inte är på långa vägar lika produktiva smutsskapare som SD. Något ska ju SD vara bäst på .-D
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-03-24 07:29:15 följande:
    Ja - främst tänker jag nog på Hata MP-tråden där man kan få exempel på den intellektuella kapaciteten hos tänkarna från skrikhögern, inklusive SD.

Jag är barnsligt road av den typ av inlägg där någon gar snubblat över en gammal artikel, inte förstått att den är just gammal, och försökt använda den som argumentation för dagsaktuella frågor. 

Jag upplever att den här tråden skiljer sig från den och liknande såtillvida att exemplen här är relevanta. Nu är det naturligtvis enkelt att ta fram skit om SD och sverigedemokrater i och med att de ligger i framkant som dyngproducenter.

Vore det ens tänkbart att någon annan än en sverigedemokrat skulle vifta med en pistol under ett kommunfullmäktigesammanträde. Pistolviftaren sitter för övrigt inte bara i kommunstyrelsen utan även i barn- och utbildningsnämndenSkrattande
    Nej, det är första gången jag har hört talas om att något dylikt har inträffat men varför blir jag inte förvånad när det återigen handlar om SD? Hur i helvete lyckas man med att raka ihop så många av dessa exemplar till sina förtroendeposter? Det här måste vara en tung orsak till att människor som stödjer SD i högre grad än andra inte gärna gör det öppet.

Tror du inte att det beror på att det på många sajter står dagens datum överst och att man måste läsa längre ner eller inne i artikeln för att se när den var skriven? När någon försöker få en gammal artikel att passera som aktuell avslöjar det inte bara personens ork att processa text utan också graden av insatthet.

Annars är såväl ny som gammal smuts välkommen i tråden. Det går ju att håll isär vad som är nytt och inte samt vad som är gamla grejer som nyligen uppdagats. Fördröjd skit sas.
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-24 22:02:31 följande:
    Det va visst sant! Kommunalpolitiker från Södertälje! Sosse!

Eller kanske miljöpartisten som "ramlade" ner från en balkong i Norrköping, och hennes miljöpartistiska man dömdes för misshandel av henne innan han "ramlade ner från balkongen och dog.

Min poäng är bara hur ni kan sitta och runka ikapp till sådant här när det gäller Sd och inte vill minnas eller ha en aaaaning om att andra partier tex sossar och miljöpartiet har haft långt fler idioter i partiet.

Själv blir jag asförbannad vilka partier de än tillhör!
    Nej, det är inte sant eftersom du talade om "Nyheter!". Det finns inget nytt fall av någon socialdemokratisk kommunpolitiker som kört rattfull med skarpladdat vapen i bilen.

Däremot finns ett sådant fall från 2011.

Sedan var det slarvigt av mig att inte kolla upp fallet med den vapenviftande SD-politikern mer än jag gjorde för att se att han inte även gjort sig skyldig till rattfylla, för jag trodde du talade om denna nyhet som faktiskt är en nyhet. 

Jag har ju oerhört svårt att runka utan kuk.

Den här tråden heter "Smutsiga sanningar om SD" vilket är orsaken till att den handlar om SD och inte exempelvis miljöpartiet.
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-24 22:20:32 följande:
    Åter igen!

Vad tycker du om att din chef steffe ger dessa order?

Det här handlar inte om göra vad som är bäst, varken för medborgarna eller för den långsiktiga brottsbekämpningen. Enda syftet är att leverera plussiffror så att rikspolischefen Dan Eliasson inte blir av med jobbet, säger en erfaren utredare som fått order om att från och med nu ägna sig åt trafikbrott.

Varken han eller några andra av dem som DN pratat med vågar gå ut med namn.

Nu hoppas jag någonstans att detta inte är sant! Isf skulle tom jag ( som på sin höjd kan bli lite nationalistisk efter ett par öl ,och då tittar när man spöar upp finnarna i hockey) kunna tänka mig att jaga ut den feta-grisen ur landet.

Eller om man ska börja tro på chemtrails eller fluor i vattnet, eller något annat helt osannolikt , är ju helt omöjligt att någon som är det minsta normal skulle offra medborgare och låta kriminaliteten skena bara för att mörka hur det ser ut.
    Åh. FDFMGA sitter i regeringen och har Löfven som chef.

Man får gratulera till den tidiga utnämningen! Skål
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-25 17:20:46 följande:
    Trodde faktisk att de inom SSU hade en aning om vad sossarna förde för politik Men men det va ju korkat att anta det.
    Vad har det att göra med FDFMGAs utnämning till riksdagsledamot?
  • nihka
    Intenuigen skrev 2017-03-25 17:15:31 följande:
    Haha, kul att det är lätt att visa att du är helt hjärndöd!

Bara att medvetet skriva ett par fel : )

Jaja, bra då vet vi att ni sossar inte har problem med att sossar och moderater gör allt för att mörka brottsligheten. Kul att du som är i partiet bekräftar vilka små äckel ni är.

Men iaf tack! Mvh!
    Personangrepp är inte tillåtna på forumet. Inte ens när man är rejält sur.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!