-
Det är vådligt att utgå från sig själv Rataxes!Rataxes skrev 2014-12-05 19:54:05 följande:Övriga norden är dödsknarkarnazister som plågar kattungar och runkar till barnporr.
-
Du menar landet som inte klarat krisen ens i närheten så bra som Sverige, och vars motsvarighet till SD ger sig på svenskar i brist på invandrare? Måste ju kännas bra det, att "broderfolket" har så många som hatar er.Rataxes skrev 2014-12-05 20:13:31 följande:Dvs ungefär till finsk nivå.
-
Precis. Och sedan de lama undanflykterna - "bara för att jag dehumaniserar och demoniserar invandrare så betyde det inte att jag är rasist, SÅ DET SÅ!!!!!!!"FDFMGA skrev 2014-12-06 00:22:51 följande:Visst, man kan ha en jävla masa synpunkter på hur många asylsökande Sverige klarar av att ta emot som det ser ut i världen just nu - men det finns bara ett riksdagsparti som har sådana synpunkter utifrån rasistiska föreställningar.där man ser människor som importvaror, MENA-slödder, lycksökare, asylmissbrukare i stället för dem de är, individer med olika bakgrund som flytt hit från sina individuella helveten.
Förstår inte varför de inte bara kan stå för sin rasism. Komma ut ur garderoben liksom. -
dendärmary skrev 2014-12-06 07:32:13 följande:De röstade som de gjorde för att det bland alla andra riksdagspartier inte finns någon som helst opposition mot invandring. När det gäller invandringen är Sverige som en kommuniststat - du får inte tycka på något annat sätt än att det ska vara fri invandring för alla flyktingar i hela världen. Det beslutet är det i grund och botten MP som ligger bakom, som sedan S och M har anpassat sig efter.
Vem har sagt att de "dehumaniserar" invandrare? Sluta hitta på saker bara för att du måste gripa efter halmstrån som stöder din åsikt.1) Vad du säger är alltså att SD gjorde en massa vallöfte som de inte tog så allvarligt på eftersom invandringen är den enda fråga de genuint bryr sig om. Det är ju det vi också säger - SD ljög och bedrog för att få inflytande.
2) Aha. Förklara för mig exakt vad straffet är för att tycka annorlunda, och - om det nu förhåller sig så att det är straffbart att tycka annorlunda - varför vi då har ett parti vars enda idé är just att tycka raka motsatsen? Borde de inte alla vara fängslade om det nu var så förbjudet att tycka annorlunda?
Som liten passus bara - de enda partivurmarna som hotar och hatar folk som tycker annorlunda är SDs svans. Moderater skickar inte hatbrev till sossar, vänsterfolk skickar inte hot till kristdemokrater. SD-are, däremot, skickar brev till alla som vågar säga emot dem. Så hur var det nu med "åsiktsförtrycket"?
3) JAG har sagt det, och alla som har hört vad SD sagt och faktiskt kan tänka mer än ett steg! Att kalla människir för parasiter, för varor (dvs något som kan importeras) eller liknande ägnar sig åt exakt samma sak som nazisterna pysslade med innan vagnarna började rulla. Klassisk dehumanisering!
-
Logik och sans är inte riktigt SDs paradgren. Offerkoftan och de förljugna superlativen, däremot...Biffus skrev 2014-12-06 07:45:44 följande:Så du drar din slutsats om att "ingen får tycka något annat än att vi ska ha fri invandring" från vad 6,89 % av riksdagen tycker?
-
Varför det, om ni ändå inte tar dem till er?dendärmary skrev 2014-12-06 07:52:53 följande:Kom med lite argument istället vettja.
Stämmer, men invandringen har ökat sedan MP gjorde in deal med Alliansen. Det r mycket högre invandring idag än då Göran Persson ledde S.
Även om så vore fallet - och? -
Det är det vi gör. Lyssnar. Noga.Perplex skrev 2014-12-06 15:44:09 följande:Om du lyssnade på vad SD sa så hade du förstått varför.
-
Ja för vänsterns budget var ju heeelt utan förbättringar för äldre!! Det är därför pensionärsförbunden vädjade till SD att rösta för vänsterbudgeten, för att de ville få det sämre!! Läs på och tro inte på all skit du får höra.Perplex skrev 2014-12-06 15:44:54 följande:Vilket dom hade med i sin egen budget men som de 7 andra röstade bort, eftersom de andra 7 hatar pensionärer.
-
Jag föreslår att du läser mina svar innan du frågar samma sak igen.Perplex skrev 2014-12-06 15:49:46 följande:Åter igen. Hur är det rasistiskt att vilja ha en ansvarsfull invandringspolitik?
Och du tycker att invandrarna har det bra i Sverige idag? Hoppas man aldrig ser dig gnälla på att dom är utsatta och fattiga eller vad det nu kan vara.
Som sagt - vi HAR en ansvarsfull invandringspolitik. Det du talar om är rasistisk xenofob politik. Vet att det är svårt att skilja de tu åt, men försök!
Det ena har inget med det andra att göra. Som sagt - ni säger er värna om fattiga, gamla och utsatta, men när SD hade chansen röstade de med Alliansen om att sänka skatter för rika, för banker och för företag. Allt som kunde hjälpt de utsatta röstades emot. Och nu visar SD återigen att de skiter blankt i de äldre. -
Fortfarande ingenting jämfört med antalet som högerextrema dödat. Eller svenska mördare, för den delen. Märkligt, ni gallskrek inte om att kicka ut finnar när Juuha kallblodigt mördade en familj för ett gäng år sedan.Perplex skrev 2014-12-06 15:50:47 följande:Nej. Afrikanen som dödade 2 i Linköping bevisade att järnrör är jävligt farliga. Så Hur du fick in det där vet jag inte riktigt.