Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-11-27 20:40:57 följande:
    Det står att det ska vara en inskränkning av de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet - vilket det inte är.
    Värst vad du tjatar, det står ju klart och tydligt vad som gäller
    Håller du på att få härdsmälta eller?
  • oOOo  oOOo

Finns hur många exempel som helst på hur vi särbehandlar svenskar i Sverige. Bara titta på nyhetsrapporteringen. En klar inskränkning på mediautrymmet för utländska medborgare.

• oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:48:36 följande:

Har du glömt bort att du skrev inlägg #827?
    Eh nej, var står det att det har någon betydelse? Tycker du att det har stor betydelse vad som hände för några decennier sedan?
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:52:25 följande:
    Du förstår inte! Deras politiska rättigheter inskränks inte av att de inte får rösta i Sverige. 
    Klart det är en inskränkning. 

Varför detta motstånd mot att förstå innebörden av FN-konventionen?

Skall vi inte bekämpa denna rasismen istället för att sitta och försvara den? Är det inte precis så SDare brukar prata. En vilja att exkludera massa beteenden och fenomen som rasistiska. Och här sitter ni och kör samma tugg, ganska komiskt
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:57:39 följande:
    I sista meningen. Om du inte menade att det har betydelse så leder sista meningen till en motsägelse. 
    Vadå, att jag personligen tycker det är märkligt? Är det lika med att det har betydelse? Nej, jag tycker det har föga betydelse men finner det ändå märkligt att gilla socialdemokratin som sådan men ogilla rasism. Man borde rimligen inte gilla socialdemokratin som helhet.
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 21:00:08 följande:
    Nej, det är ingen inskränkning. Jag har redan förklarat det. Återkom om du fortfarande inte förstår, så kan jag förklara ännu mer.
    Som sagt.  Bara för att Biffus på FL säger det blir det inte så. Men du får väl göra som brukligt och anmäla alla inlägg som säger något du inte håller med om. Det är ju en fin tradition här som brukar markera ett naturligt avslut på diskussionen. Lite DDR roleplay
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 21:17:24 följande:
    Oj vilken stark argumentation du har. Vi är helt handfallna *applåder*.
    Tack, får se om du får några applåder för din 'take my work for it' argumentering
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 21:25:32 följande:
    Jag belägger mina påståenden.
    Nä, du rapar ju bara upp någon form av negation. En inskränkning är en inskränkning hur gärna du än vill fortsätta att diskriminera personer av andra nationaliteter.

Du gör det ju väldigt lätt för rasisterna i fortsättningen när det enligt dig räcker med att bara säga 'nej det är inte inskränkande'.
  • oOOo  oOOo

Det är mycket som är förenligt med demokrati som inte är så bra. Folkmord är ju förenligt med demokrati tex.
    Majoritetsförtryck är ju ett av demokratins klassiska problem, ett problem man brukar lösa konstitutionellt.

• oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-29 22:03:48 följande:
    Nej, folkmord är inte förenligt med demokrati. Vet du inte om att demokrati betyder mer än att >50 % ska rösta ja för att något ska gå igenom?
    Biffus, jag försår att du har det jobbigt med att rättningar av dina påståenden

Jo, det är förenligt med demokrati eftersom det räcker med att 50% röstar för folkmord, på en tex en minoritet. Tänker du inte alls innan du skriver?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!