Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-11-27 20:00:08 följande:
    Jag hittar inga belägg för att det bygger på rasism. Jag ser att det har förekommit rasism, men du måste ge belägg för att det bygger på rasism. 
    Du menar folkhemmet? Ja inte var det ämnat för alla eller hur Det var ju bara svenskar som fick del av det.
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:03:53 följande:
    Det är inte nödvändigtvis rasism. Ge belägg för att folkhemmet var uppbyggt på rasism. Det är ditt påstående, så det är du som har bevisbördan. 
    Enligt FNs definitionen av rasism är det det eftersom det innebär en inskränkning på grund av nationalitet. 

Ur Fn-konventionen

...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:13:27 följande:
    Förklara hur Sverige inskränkte på de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet. 
    Skojar du? Fattar du inte det.

Utländska medborgare har inte samma ekonomiska rättigheter i folkhemmet, du vet hela bidragsköret tex.
  • oOOo  oOOo
    Sensitiveguy skrev 2014-11-27 20:13:53 följande:
    Fast tråden handlar om SD, inte S.
    Förvisso, diskussionen följde efter att någon tog upp det här med det rasbiologiska institutet som sossarna startade upp. Något de faktiskt var först i världen med, Sverige var ett rasistiskt föregångsland kan man säga
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:19:42 följande:
    Jag är seriös. Sverige inskränker inte bara pga att inte ge det till alla. 
    Nu är det ju så Biffus att bara för att du påstår något blir det inte så
    Att inte ge till alla är en inskränkning givetvis.

Du låter inte riktigt seriös, du låter lite som någon som vägrar inse fakta.
  • oOOo  oOOo
    Sensitiveguy skrev 2014-11-27 20:22:51 följande:
    Försök hålla dig till nutid och till SD.
    Så brukar det låta ja när socialdemokratins rasism kommer på tal
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2014-11-27 20:28:05 följande:
    Sedan har det alltid funnits människor som tvingats leva i samhällets utkant, men syftet med folkhemmet var inte särskilt att exkludera av rasistiska skäl även om alla inte mangrant fick åtnjuta en sådan standardhöjning.
    Vad syftet var är inte allenarådande. Enligt FN-konventionen räcker det med att verkar är inskränkande. Något du lätt hade kunnat läsa dig till nu när jag klippte in text och allt
  • oOOo  oOOo

Vad komiskt, så få här som ens vet vad som är rasism och ändå är det det enda ni pratar om dagarna långa. Förvånad

• oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:35:48 följande:
    Du gräver ner dig själv i en djup när du hävdar att något som S gjorde för 100 år sedan har betydelse, när SD bjöd in nazister för att tala för ca 10 år sedan... 
    Jag har inte sagt det har betydelse. Försöker du lägga till dina egna argumentationsfel här, tyckte du strawman saknades?
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:38:37 följande:
    Det är en inskränkning men det är ingen inskränkning av de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet. 
    Eh jo, utländska medborgare har inte samma friheter på det ekonomiska, politiska eller sociala området. De får inte rösta tex.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!