Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Kanske en delförklaring till att SD-riksdagsledamöter är så kraftigt överrepresenterade avseende brottsdomar jämfört med de vanliga partiernas representanter.

t.sr.se/1teWfbO

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-01-26 12:23:36 följande:
    För att de lyssnar på Stockholmsnytt?
    Tja, det borde ju kunna vara skäl nog. Där jag växte upp var det vanligt med en bildekal där det stod "Stoppa plågsamma ljudförsök, stäng Radio XXX".

Har inte kollat vad jag lyckades presentera för länk - men avsikten var att referera till forskning som säger att män med mycket "traditionellt" könsrollstänkande är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldsbrott.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-04-12 08:52:44 följande:
    Jaha. Har en kvinna efterträtt SD mannen som uttryckte sig rasistiskt? Varför ska hon stämma Expressen för att de publicerat vad hennes föregångare sagt på SD-hatsajten Fria Tider?
    Nu är risken överhängande att du kommer att få kritik igen.

Du ironiserar alltså över att Gert kallar Jacob Hagnell för hon.

Jag, menar nog att man inte ska ställa alltför höga krav på våra vänner sverigedemokraterna. Språktester är ju inte aktuella för andra än invandrare, möjligen.

I stället kan man rekommendera det alternativa pronomen "hen". Det kräver ju inte nödvändigtvis att användaren har förstått skillnaden mellan män och kvinnor och hur den formuleras grammatiskt.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-12 13:34:31 följande:

Om ni tror att jag går in och läser en länk från hatsajten Expressen tror ni fel. Såvida ni inte kan länka till en sida som inte är en hatsajt kan jag inte veta vilken SD-nämndeman ni menar.

Jag menade naturlitgvis den kvinnliga SD-nämndemannen i Göteborg som hatsajten Expressen hängde ut på lösliga grunder, antagligen var det rena påhitt som hatsajten ägnande sig åt. 

Lustig debattmetod - är den vanligt förekommande inom den nationella rörelsen, SD?

Du menar alltså att du ofta kommer med repliker på andras inlägg som handlar om något helt annat än det de tar upp.

Leder inte detta till att du känner dig ständigt missförstådd och att andra uppfattar dig som mer förvirrad än nödvändigtSkrattande
     Idag 08:44#1544CiteraAnmäl
    KillBill skrev 2015-04-03 15:47:05 följande:
    Det kanske är gammal skåpmat för dig att Sverigedemokrater som getts förtroenden som nämndemän utrycker sig svinaktigt på nätet men för många var det en nyhet i måndags när jag publicerade inlägget.
    Hon jobbar fortfarande som nämndeman eftersom det inte finns några bevis att hon har uttryckt sig så. SD-nämndemannen kommer kanske stämma Expressen för förtal. Det skulle inte vara första gången Expressen hittar på saker som folk har sagt.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-12 14:47:19 följande:
    Andras inlägg? Jag citerade KillBill som även skrev inläggen #1533 och #1534. Har du svårt att se kopplingar mellan inlägg av samma person?
    Mm, här har du KillBills inlägg
    KillBill skrev 2015-03-30 07:48:09 följande:

SD-nämndeman: "Deportera packet"

www.expressen.se/nyheter/sd-namndeman-deportera-packet/

Och det är i samband med detta inlägg du kallar mannen vars rasistiska uttalanden det länkas till för hon.

Det är ju iofs bra att du vill öva dig att diskutera men det ter sig lite besynnerligt att du skriver han i stället för hon.

Jo, jag har förstått att du i dina tankar har en helt annat samtal än det som pågår här, men det är svårt att veta att en länk du kommenterar liksom inte leder till den plats man kommer till om man klickar på länken - utan att din tanke är att man ska förstå att du håller privat monolog vid sidan omSolig

Hursomhelst. Det är alltid intressant med exempel på hur en sverigedemokrat resonerarSkrattande

Vi svenskar behöver nog lära oss förstå att sverigedemokratens kultur, inklusive debattkulturen, inte sällan kan te sig oerhört främmande för oss.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-12 18:13:23 följande:
    Jag tror nog att KillBill förstod vad jag menade. Men jag förstår att det var för svårt för dig att förstå vilken av länkarna från hajtsajten Expressen jag menade.

Nåja, jag tror att du förstod också vad jag menade. Men det är ju ett signum för dig och nihka att missförstå saker med flit bara för att föra meningslösa diskussioner. Det bevisar ju bara hur du själv resonerar.
    Nja, om du följer diskussionen, du vet den där som andra för, bakåt i tråden så kommer du att finna  att din inre monolog råkade kommentera en manlig nämndeman, den du kallar honSkrattande

Det finns visserligen ytterligare en länk till en Expressenartikel, men dels kallas den personen domare i inlägget och dels har du ju precis förklarat att du inte följer länkar till hatsajten Expressen. 

Så faktum kvarstår.Det är inte alltid så lyckat att kommentera artiklar man av princip inte läser och vars innehåll man därför inte känner till. Det kan liksom leda till tvångskönsbyte på manliga sverigedemokrater.

Bättre du använder hen om personer vars kön du inte känner tillSolig
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-12 18:53:25 följande:
    Återigen tror jag att KillBill förstod vad jag menade och det var han jag citerade. Du kan ju förklara varför du missförstår med flit?

Bättre att du skriver han/honom och hon/henne istället för hen. Hen är till för feminister som vill radera bort olikheterna mellan de olika könen. Jag är intg en feminist, men jag förstår att du är det.
    Jag kan försöka hjälpa dig med att göra en resumé av diskussionen.

I inlägg 1534 skriver KillBill och skickar med en länk till artikeln om den manlige SD-nämndemannen Jacob Hagnell

"SD-nämndeman: "Deportera packet"

Sensitiveguy kommenterar artikeln i inlägg 1535 och menar att det är vidriga åsikter Jacob Hagnell fört fram.

Den numer från FL avförde SD-aktivisten Marginalen replikerar med påståendet att detta är gammal skåpmat i inlägg 1539.

KB replikerar på Marginalens inlägg och skriver det var en nyhet för många när artikeln publicerades, inlägg 1540

Och så ger du dig in i diskussionen och påpekar att hon fortfarande jobbar som nämndeman, inlägg 1544.

I inlägget därpå frågar Nihka dig lite försynt hur könsbytet gick till.

Det är klart att jag förstår att även du vill få tycka - men det skulle vara enklare om du försökte komma fram till en kompromiss och bestämde dig för att du måste läsa artiklarna som diskuteras - även om det så skulle vare en artikel i Expressen.
    Solig

Annars blir det liksom så att du kommer till diskussionen iförd baddräkt i tron att det bildligt talat handlar om vattenpolo när det i kallelsen till matchen - den du i princip vägrar läsa- framgår att det spelas landhockey.
  • FDFMGA
    Sensitiveguy skrev 2015-04-13 19:09:37 följande:
    Jag undrar varför "hon" blev tyst... Gert, alltså.
    Jag gillar Gerts representativitet. 

Alltså, tar man del av Gerts synpunkter här på FL så kan man få en hyfsad uppfattning om hur sverigedemokraten är konstruerad, tror jagSkrattande
  • FDFMGA
    Sensitiveguy skrev 2015-04-13 19:19:14 följande:
    Men... Du blir väl inte förvånad när en sverigedemokrat skyller ifrån sig? Hade hen inte haft sådana egenskaper hade hen inte varit sverigedemokrat.
    Det där är rätt lustigt såtillvida att SD så ofta försöker definiera svenskheten.

I myten om svenskheten så är vi återhållsamma och stabila - men också så säkra på oss själv att vi vågar erkänna våra misstag.

Alltså så långt från hur SD-aktivisterna på nätet agerar som bara tänkas kan.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!