Inlägg från: Ensammammatilltvåtjejer |Visa alla inlägg
  • Ensammammatilltvåtjejer

pappan manipulerar barnet och jag förlorar. Är helt slut. finns det fler???

Anonym (uppgiven) skrev 2014-09-22 00:10:01 följande:

Vill du berätta om vad som hände? Drev du en process eller barnen fick själva upp ögonen?

Om du kan och vill berätta. Hur gick vändningen till. Var det större barn som stötte bort dig?

Var med om det där nu härom veckan m utvecklingssamtal. Jag som varit den som tagit hand om allt, ställt upp vad häller skolan, lyssnat, läst läxor. Jag satt som en idiot. Visste inget om någonting medan pappan var extremt övertrevlig mot läraren. Det var en sådan uteslutande och kränkande situation. I bilen brast det, tårarna rann. Har funderat på att ta upp det m läraren men det blir m fel. Det ligger utanför hennes jobb. Vet att han ringt ner henne. Helt plötsligt är han så engagerad. Inte i skolarbetet för det hade han noll koll på men i vår situation. Han vill gärna berätta om vilket tungt ansvar han tar på sig nu men man gör det ju för barnens skull. Om man däremot frågar, som när vi haft möten om varför? Vad är det som är fel då kan han inte svara utan svamlar tills man helt plötsligt hsr börjat prata om ngt annat. Standardsvaret kan vara att något måste vara fel eftersom barnet inte vill vara där. När resonemanget går vidare och vi kan konstatera att det inte är ngt fel. Då blir han trängd och börjar prata om annat.

Så har det varit genom hela äktenskapet med. Kan han inte stå till svars för sina handlingar så svarar han helt enkelt inte heller.

Släpper min anonyma nick (vet hur det känns) så du får gärna pm:a mig så kan jag svara dig bättre!
Svar på tråden pappan manipulerar barnet och jag förlorar. Är helt slut. finns det fler???