• Anonym (Hoppfull)

pappan manipulerar barnet och jag förlorar. Är helt slut. finns det fler???

Jag har själv knappt träffat mitt barn på över 4 månader! 3 veckor sen vi sågs! Är i konflikt med min före detta! Han har lyckats att vända henne emot mig. Hatar han så otroligt mycket! Trodde aldrig att man kunde hata någon så mycket! Har väl mer eller mindre gett upp! Pratade med en killkompis häromdagen o han tycker att jag ska anlita en advokat som han känner jätte bra! Han avvaktar med att kontakta honom tills jag bestämt mig! Men vet inte hur jag ska göra! Vi har gemensam vårdnad o har rätt till 50% av tiden! Men familjerätten säger att när man är över 12 år så får man bestämma boendet beroende på mognad! Så då undrar jag om det är värt att gå igenom allt för att få ett skriftligt avtal o sen kommer hon att få bestämma ändå! Men enligt kompisen så tror inte han att tingsrätten lyssnar så mycket på det! Ja han har verkligen lyckats att förstöra mellan mig o min dotter! Gråter varje dag o vet inte hur jag ska orka längre!

• Anonym (Hoppfull)

Hej! Ja det är ju lättare om barnet vore yngre men när de är så gamla så verkar de få bestämma mycket fast jag anser att man kanske inte är mogen att ta ett sånt beslut som kan påverka ens band till den ena föräldern i framtiden till att inte ha någon kontakt! Det för att den har blivit manipulerad av den ens föräldern! Jag har börjat öppna mig för vissa människor men de tycker att jag ska börja ta mer kontakt med min dotter! Har gjort det o även hon med men det spelar ingen roll för han är tydligen som en Gud för henne som gör allting rätt o är en sån underbar pappa! Så jag hör inte av mig längre! Inte hon heller! Så jag står i valet o kvalet om hur jag ska göra! Hoppas allting löser dig gör dig för det här är fruktansvärt jobbigt! Jag jobbar men jag är expert att inte visa saker! Men blev hemskickad häromdagen för jag bröt ihop! Men jobbade på dagen efter igen!

Svar på tråden pappan manipulerar barnet och jag förlorar. Är helt slut. finns det fler???