Anonym (uppgiven) skrev 2014-09-21 20:39:20 följande:
Till dig som valde att kämpa.
Menar du kämpa som i rättegång el som i att se till att höra av sig, finnas till, påminna om att barnet är saknat, älskat. Kämpa för möten på socialen så att de kan hjälpa till. Allt av det gör jag, allt utom rättegången då alltså.
Innan när det rörde sig om värdsliga saker då gav jag mig för att inte bjuda på konflikten. Nu har jag dock fått rådet att kämpa på. Men de menar att ngn tvist hade jag knappast gått vinnande ur. Och om man spekulerar. Även om jag vunnit så innebär det inte att barnet inte skulle få träffa pappan. Han kan således fortsätta med detta och få barnets ord väger tungt så känns det rätt så hopplöst.
Det är en dröm att det goda ska vinna, att barnet självt inser vad som sker. Men just nu känns det som hjärntvätt.
Jag har stöd både bland vänner och professionella. De är på min linje, de tror mig. Möter man hela familjen så blir det ganska uppenbart vad som pågår.
Jag tycker fan synd om både ditt barn och dig. Det pappan till ditt barn gör är helt fruktansvärt och kommer att lämna permanenta spår i barnet. Personligen tycker jag inte att man som förälder ska acceptera sånt och bara titta på utan att agera.
Jag förstår att du sitter i en jättesvår sits. Men jag tror faktiskt inte att det är en omöjlighet. Du behöver hitta en duktig familjerättsjurist som är insatt i 'parental alienation'. Om du bestämmer dig för att driva frågan i domstol är det nog bra om du lägger en hel del research i att hitta den rätta juristen. Sannolikt behöver du söka i en storstad för att hitta en expert.
Kan vara bra att veta att hemförsäkringen ofta täcker stora delar av kostnaderna vid en vårdnadstvist.