BF Juni 2015

Jag har inga symtom kvar, är ganska säker på ett MA... :(
Vi har ingen gynakut att ringa, och ska man besöka dem så måste man typ ligga på marken och förblöda för att bli mottagen :(
Har ont i brösten dock. Men tröttheten och illamåendet är borta. Orkat jobba 11 h igår inklusive alla lukter, och sedan orkat upp och väg med barnen till förskolan idag. Känns inte rätt. Inte såhär tidigt :(
För min del är det helt ok att det ventileras i tråden. Jag såg att BF maj-tråden hade skapat en separat tråd för MF/MA-snack. Jag tänker att det är en ganska fin gest att göra på det sättet också, just för att som drabbad kunna samlas och stötta varandra mer aktivt i det som händer.
Jag har också haft MF och MA och vet hur det känns. Stor kram till alla som är drabbade eller oroar sig! Enligt min erfarenhet är det bäst att göra allt för att kolla upp med privat VUL vid misstanke/extrem oro.
Vi kände på oss vilket kön det var första gången och hade rätt. Andra gången såg vi själva direkt på RUL och den gången hade det inte hjälpt att meddela att vi inte vill veta kön eftersom bebisen direkt visade upp sig i den positionen. Om man inte vill veta kön får man i så fall titta bort i början tills sköterskan meddelar att andra delar visas.
Vi väljer ut ett killnamn och ett tjejnamn ändå eftersom det inte alltid går att se helt säkert på RUL. Men risken/chansen är kanske stor att vi kan se/gissa eftersom vi ska göra det i v. 20. Köns-UL görs tidigast i v. 24. Men vill man veta tidigt kan man betala för ett TellmePinkorBlue-test eller fostertest.se. Då kan man få besked runt v. 10-13. Själv är jag inte så nyfiken att jag vill betala för att veta, det visar sig ju förr eller senare.
Är det någon som märkt av att symtomen blivit fler eller ökar ungefär när hjärtat börjar slå? Läste att det skulle vara ca 22-23 dagar efter befruktningen, så säg någon gång mellan vecka 6 och 7.
Jag har fått KUB-tid när jag är i v 15(14+6). Är inte det lite väl sent?
Enligt lite googlande så är det för sent att se kromosomfel då.
Hej hörrni! Jag har mått riktigt kasst sen vecka 6 ungefär. Spytt varje dag och mått illa i princip hela tiden och varit trött. Igår nådde det toppen av allt och jag kände mig helt förstörd. Idag v. 10+2 är alla symptom i princip borta? Jag vet att de flesta börjar må bättre denna veckan, men jag tänkte mig att symptomen skulle försvinna mer gradvis. Jag är orolig. Vad ska jag göra?
Hej tjejer!
Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla.
Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!
Mina barn är mellan 0-6 år.
Får jag vara med här?
I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu
Okej, tack för svar alla!
Vet inte hur jag ska göra, de har kommit med en studie som visar att vi med celiaki har dubbel risk att bli så pass sjuka av influensa att man kan bli inlagd, detta plus graviditeten gör så jag överväger det sprutan. :/
Kan ni känna livmodern när ni ligger ner?
I helgen kunde jag för första gången känna livmodern när jag låg på rygg i sängen och var riktigt kissnödig. Nu känner jag den varje morgon, och igår kväll kunde jag nog fasen känna den fast jag inte var superduperkissnödig... Den känns lite som en boll i magen. Det ska man väl inte kunna göra så här tidigt?! Vecka 7+6 idag...
Det är mitt fjärde barn och ändå känner jag mig som en nybörjare på detta. :)
Hej! Va roligt!
Vi bor i en sexa nu, så 3 av barnen har egna rum, tvillingarna delar ett rum och bebis Kevin sover hos oss
Sen när han flyttar ut får han dela med ett syskon, eller så delar vi av ett av de stora sovrummen
När har du BF?
Vilket tros vara skadligast då? VUL eller att lyssna med doppler?
*UL ska det stå
BF augusti-tråd skapades för en vecka sedan. Ytterligare en månad har gått. Det går framåt
Tack för all omtanke ni visar. Att få tag på samtalskontakt är lättare sagt än gjort tyvärr.
Sökte hjälp redan förra sommaren och fick då träffa en läkare 10 ggr som sedan sa nu kan jag inte göra mer synd att du inte mår bättre.
Men vi kämpar vidare
Tack för alla tips om bröllop och tack för alla grattis!! Känns underbart jag vill ju gärna gifta mig gravid men det beror ju på om vi hinner allt med planering m.m, föder ju om ca 5 månader så måste ju bli innan det isånafall. Vi får prata ihop oss och se vad vi känner <3