Inlägg från: enannanmaria |Visa alla inlägg
  • enannanmaria

BF Juni 2015

Grattis tjejer!

Själv testade jag svagt positivt i torsdags. Är i v. 4+1 enligt app. BF 30/5. Gick över 4 dagar sist så juni är den tråd jag tror att jag hör hemma.

36 år och detta blir tredje barnet

• enannanmaria
    Hemlig78 skrev 2014-09-21 10:35:13 följande:

Hej

Jag bor i Sthlm med min make. Ålder 36.

Är gärna med denna tråd men har tagit g-testet i fredags och i lördags.

Ligger enligt appen 4.+6 BF i slutet på maj.

Vi har efter flera års försök gjort vårt andra IVF-försök, (första blev MA i v 8-10)

(Äggbefruktningen var 1 sept. Inlägg 4 sept)

Jag har inte berättat för någon .

Sen kommer det läskiga, i lördags (fre natt) försvann ALLA symptom som jag haft :(

Är orolig som fan.

Här är det precis samma. Symptomen verkar komma och gå. Det är normalt, men jag förstår din oro. Har också gått igenom IVF men med de två första barnen. Har även varit med om ett MF samt ett MA mellan barn 1 och 2. Denna gången blev vi gravida spontant och otroligt nog på första försöket.
  • enannanmaria

Grattis Kaninen och Luttanlej

Luttanlej, just nu mår jag lite illa till och från och brösten ömmar lite. Med mina förra graviditeter kände jag inget alls. Den här gången har brösten varit lite ömma sedan 2/9 och jag har känt lite illamående av och till sedan 13/9 och lite illamående varje dag sedan 18/9.

• enannanmaria

Om nästan ingen stannar kvar här är jag med över till FB..

Var tvungen att ta ett digitalt test bara för att se om det svaga positiva var korrekt, och det var det ju. Igår kväll fick jag gå upp en stund _efter_ sänggåendet och äta eftersom jag mådde så illa.

• enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-09-23 16:20:44 följande:

Är det nån mer som känner av rejäl molvärk redan nu? Tycker det drar och molar och håller på hela tiden. Magen är dessutom jätteuppblåst, har typ inte kunnat knäppa byxorna under dagen, ser nästan gravid ut redan nu i v 5, hehe.

Jag har också blivit svullen om magen. Svullnaden gick ned något vid v. 9 sist, det är tarmarna. Nu känns det även som att livmodern drar ihop sig till och från. Kände inte av sammandragningar förrän vid v. 12 sist och inte förrän i tredje trimetern med första barnet.
  • enannanmaria
    hellolove skrev 2014-09-23 19:35:55 följande:
    åååh jag känner av den också! värst är den när man har stått en längre tid haha. och magen ska vi inte prata om, jag har redan börjat rata mina jeans :')
    Jag hoppar också över jeansen. Har köpt på mig ett gäng byxor med stretch nu. Tog en strl större än jag har normalt.

Tror jag har fått UVI. Kan vara därför jag känner kramper. Jag hoppas på att få en tid hos VC om några timmar.
  • enannanmaria

Fick svara på X antal frågor på telefonen bara (bl.a. på om jag är gravid). Mina svar går vidare till läkare. Om de inte hör av sig med fler frågor så kommer ett recept som är ok för gravida att finnas hos Apoteket i eftermiddag. Jag har gjort UVI hemmatest för säkerhets skull också (hemskt mycket testande här).

Det blev smidigt löst hoppas jag.

• enannanmaria

Fick nitrofurantoin som jag nu äter en hög dos av i 5 dagar. Hoppas att det hjälper.

Köpte även Seaband mot mitt illamående och tycker faktiskt att det hjälper riktigt bra.

• enannanmaria
    Manelma skrev 2014-09-25 19:32:53 följande:

Uh vad jag vill ha mer symptom nu! Känns märkligt att brösten knappt ömmar och att allt känns som vanligt. Pytte lite molande i livmodern bara. Är det så här med andra barnet? Kan det va så olika mellan graviditeterna?

Ja, det kan vara olika. Jag kände knappt något mina förra graviditeter men känner desto mer nu.

Idag verkar tröttheten ha kommit, skulle kunna gå och lägga mig för natten nu.
  • enannanmaria
    JosPhi skrev 2014-09-26 10:25:23 följande:

Jag är idag i vecka 7 (6+2) och är beräknad till 19:e maj, men jag misstänker att det kommer flyttas fram något hos bm, har försökt använda mig av olika verktyg och appar men alla verkar räkna olika, och enligt clearblues digitala är jag i vecka 2-3???

Ska bli skönt att komma till bm snart. smile1.gif hur mår alla?

Är också 2-3 veckor enl. CB digital.

Har mått illa hela dagen trots Seaband, men såg nu att de satt lite för långt upp på armarna. Hoppas att det gör skillnad nu när de sitter rätt igen. Ska ta mig en kopp ingefärste.

Har någon testat Postafen? Hjälper det?
Svar på tråden BF Juni 2015