Inlägg från: Fröken1987 |Visa alla inlägg
  • Fröken1987

BF Juni 2015

Tack Alvolina och Steffelove!!:)

Ja! Mysigt att 'lära känna' honom lite mer:)

• Fröken1987

Är det någon som sitter och håller på ett fint pojknamn? Dela gärna med er isf!!!:)

Jag gillar svenska namn, som ska vara enkla att förstå så man ej behöver bokstavera, ja, ni fattar:) Gärna något lite äldre! Så kul att börja planera<3

• Fröken1987
    kanien skrev 2015-01-04 19:34:47 följande:
    Ebbe och Sigge var våra pojknamn vi hade. Nu har vi ju fått veta att vi väntar en liten flicka och vi är lite oense om namn där. Sambon vill Elise och jag vill Judit.

Vi gillar också gamla svenska namn. dela gärna med er av flicknamn till mig!!
    Haha vad lustigt!! Sigge är ett av namnen jag har tänkt på!!!=) Hittade det på en namnlista topp 100 typ och tyckte det var fint=)

Personligen tycker jag flicknamn är lättare:P Mollie, Selma, Greta, Hanna... ja, listan kan bli längre!
  • Fröken1987
    kanien skrev 2015-01-04 19:34:47 följande:
    Ebbe och Sigge var våra pojknamn vi hade. Nu har vi ju fått veta att vi väntar en liten flicka och vi är lite oense om namn där. Sambon vill Elise och jag vill Judit.

Vi gillar också gamla svenska namn. dela gärna med er av flicknamn till mig!!
    Jag gillar både Elise och Judit, Elise känns mer praktiskt, Judit kommer hon nog få säga "Judit utan H":P
  • Fröken1987
    kanien skrev 2015-01-05 06:39:21 följande:
    "Problemet" med Elise är att vissa uttalar det med E:et på slutet och vissa utan, vi hade tänkt utala det utan isånnafall
    Ok, jag är en av dom som säger "E" på slutet, visste inte om att det kunde vara utan:P Ja fy fasen, man måste tänka igenom noga!! Känner mig själv lite smått stressad även fast det är typ 20 veckor kvar. haha!
  • Fröken1987

[quote=74631198][quote-nick]ÄlskarMina skrev 2015-01-06 09:32:57 följande:[/quote-nick]Här blir det antingen en Sigge eller Siri. ???? har en flicka och en pojke sen innan så vi "önskar" inte något kön denna gång. Vill ändå gärna veta om det går att se på rul. Har den 21/1- då 19+4. Längtar så!! ????

[/

Vad kul! Vi har också Sigge i tankarna:P Vet att det blir en grabb:)

• Fröken1987

Max, Olle och Sigge ligger på topp här:)

Ska även kolla i lite släktnamn och se vad som dyker upp:)

• Fröken1987

Jag var i vecka 19 (18+6) när vi gjorde RUL. Har läst i böcker att man gör RUL mellan vecka 18-20 för då är alla bebisar lika stora. Så jag tycker inte alls det låter tidigt:)

• Fröken1987

Fiiaaa: hemskt tråkigt att läsa! :( Beklagar verkligen!! Livet går vidare, och nästa gång har ni bättre chanser!' Styrkekram!!

• Fröken1987
    Pyssilullan skrev 2015-01-09 11:48:57 följande:

Rul nr 2 för mig idag, hoppas allt ser Ok ut
    Ni i v 20 hur ofta känner ni puffar?

Lycka till=)

Jag känner ingenting tror jag, går in i vecka 21 imorgon. Har tydligen moderkakan i framvägg och då kunde det dröja lite till sa dom på rul.
  • Fröken1987

Grattis till alla som gjort RUL=)

Jag måste dela med mig av en mysig händelse. imorse när jag låg i sängen och snoozade så liksom "hickade" det till 4-5 gånger med jämna mellanrum. Tror nog allt han hade lite hicka:P Det gjorde min dag<3

• Fröken1987

Åh, Grattis till sonen!! Förstår känslan<3

• Fröken1987

Oj vad tiden rusar! Redan vecka 26 imorgon:)

Ställde mig på vågen imorse och har gått upp 5,5 kg sen jag blev gravid. Jag vet att det är individuellt och att är man smal från början så går man upp lite mer och tvärtom, om man är överviktig.

Hur ser det ut för er i ungefär samma vecka?

Ha en bra dag:)

• Fröken1987
    kanien skrev 2015-02-13 09:23:33 följande:
    Jag går in i v.26 på måndag och i förrgår hos barnmorskan så hade jag gått upp 8kg sedan inskrivningen, men jag äter som en häst så inte konstigt! Hade ett högt sf-mått på 27 också :-P
    Som en häst, haha:P sf mått kommer jag knappt ihåg, vet dock att jag låg precis på mittenstrecket=) Mycket siffror att hålla koll på!! Min bm sa att finns det långa anlag kan sf måttet bli större osv, jag själv är 1.80 så kommer säkert också hamna något högre än medel sen.
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-13 09:35:32 följande:
    Jag har just inte gått upp något. Går in i vecka 25 imorgon.

Men det beror nog på att jag redan låg över min vikt när jag blev gravid i september, hade inte hunnit göra mig av med semesterkilona och så är jag inte särskilt hungrig heller.

1/3 pizza och jag sprängs känns det som.

Men jag tror semesterkilona omvandlats till gravidkilon så ungefär 5+
    Jag känner lite likadant, blir sprängmätt fort! Tur då att kilona omvandlas och inte blir 5 till=)
    AnnieD_82 skrev 2015-02-13 10:20:38 följande:
    Jag har gått upp sju kilo sist jag ställde mig på vågen. Låter mer än vad det ser ut, men sen var jag kanske smal innan också. Antar att kroppen lägger på sig vad den behöver eftersom jag fortfarande tränar & äter hälsosamt och inte så mycket mer än tidigare :)
    Ja det är nog sant. Jag är verkligen inte aktiv för 5 öre, har aldrig varit innan jag blev gravid heller. Min vision var att bli duktig nu i väntans tider, men nä.. lusten sviker:P Jag äter inte heller så mycket mer nu än innan, så kroppen tar nog vad den behöver som du säger=)

• Fröken1987
    AnnieD_82 skrev 2015-02-13 10:19:23 följande:

Då hoppar jag också in i tråden. Just nu gravid i v 23+4 med första barnet - äntligen efter tre års kämpande mot PCOS med dylika behandlingar innan jag plötsligt blöev gravid på naturlig väg.

Har en livlig liten grabb i magen som håller mig alert med sina sparkar hela dagarna (moderkakan i bakvägg).

Är lite fundersam på hur mycket han egentligen sparkar, jag känner av regelrätta sparkar/buffar minst en 10-30 gånger i timmen i snitt - vissa timmar mer andra timmar mindre. Har varit så sen runt vecka 20-21.

Hur mycket sparkar era små runt samma veckor (cirka 21-25)?

Välkommen=)
    Jag har också PCOS, blev gravid precis innan vi skulle börja med pergotime ( sabla tajming=))

Har också en livlig gosse i magen, svårt att säga hur mycket, men känner av det flera gånger i timmen precis som du. Är i vecka 25. Har moderkakan i framvägg så började inte känna något förrän vecka 22-23 någon gång.
  • Fröken1987
    kanien skrev 2015-02-15 09:28:44 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT <3 <3 phpm5TQMi00397.jpg

Åh så underbart! Vad fina ni är tillsammans:) Stort grattis!!
  • Fröken1987
    Staffelove skrev 2015-03-05 11:26:26 följande:

Haloj tjejer vad svårt det är med kläder hur många Bodys behöver man den första tiden ligger på 10 st och 8 tunna byxor i stl 50/56 mina barn har int varit så stora men man vet ju inte denna gång, behöver jag handla mera kläder? En tjock tröja och strumpor kan ju vara bra på kvällen. Vad tycker ni?

Skitsvårt!

Vi har 3 bodys, 2 byxor och 2 sparkdräkter i storlek 50/56. Samt en kofta och lite strumpor. Sen kanske man får kläder också, men vi kommer nog inte köpa mer. I så fall då om det behövs! Däremot har vi köpt betydligt mycket mer i storlek 62! Men nu får jag nog ge mig, men det är ju sååå roligt!!!<3
  • Fröken1987
    Missyk skrev 2015-03-09 01:09:41 följande:

Hur mkt har ni gått upp i vikt?:)

Är i vecka 29 och gått upp 7-8 kg. Överallt man läser om " graviditet och vikt" upplever jag en hets. Det är trendigt att gå upp få kilon och föda små barn. Synd tycker jag.

Och inget riktat till dig TS:)
Svar på tråden BF Juni 2015