Inlägg från: Fröken1987 |Visa alla inlägg
  • Fröken1987

BF Juni 2015

carolinheiner skrev 2014-10-22 10:33:07 följande:
    Jag är också i v 9(8+3) å ja känner inget direkt.. Men ja vet att där e något med tickande hjärta:) kände inget innan vul heller så vart lite nervös.. Är även lite förstoppad imellanåt å får jätte ont i magen.. Men de e ju bara tarmarna som försöker arbeta ;) njut njut njut njut :)
    Ok, ja att se ett tickande hjärta var stort!!=)
    I mitt fall HAR jag ju haft massa symptom som nu verkar bortblåst, därav att jag känner mig lite nervös..
  • Fröken1987

[quote=74217040][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 17:32:25 följande:[/quote-nick]Hade ja med i början :)[/

Ok, då känns det faktiskt lite lugnare! Haha tack:) man blir ju nojjig för allt!!

• Fröken1987

[quote=74217268][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 18:10:15 följande:[/quote-nick]Ja ja vet :) är hela tiden rädd att ja ska öppna mig igen å förlora denna också :/.. Orolig att ja inte ska märka att ja öppnar mig försen de e försent.. Men men täta kontroller så ska de nog dra ner på oron.. Å blir de mf/ma så blir de de.. Å då var de inte meningen att de ska bli något denna gången heller.[/

Precis, det är ju liksom inget man kan göra, men svårt att slappna av eftersom det hänt förut! Då märkte jag ingenting förrän låååångt efter. Men symptom kommer väl och går, så blir säkert bra:)

• Fröken1987
    carolinheiner skrev 2014-10-22 19:30:24 följande:
    Ja precis.. Överläkaren sa också att de e svårt att veta för dig när du öppnar dig med tanke på att ja inte kände av några värkar :p bara ja får passera v23 denna gången så e de lugnt :)
    Åh vecka 23, så ledsamt!
    Men denna gång går det nog bra ska vi se=) NU är det vår tur!!=)

• Fröken1987

[quote=74218152][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 20:21:58 följande:[/quote-nick]22+5 föddes han.. Åkte in i v 22+2 för kontroll då ja fick en blödning.. Visade sig att ja va fullt öppen å fosterhinnan hängde liksom utanför livmodern på väg ut.. Såå ett par dagar å nätter där vi drogs mellan att han skulle överleva där inne så vi kunde åka till lund å bli förlösta där och att förlossningen skulle dra igång och vi skulle förlora honom.. Tyvärr ville han inte stanna inne till resan ner till lund utan kom för tidigt å fick vara hos oss i 20 min ungefär..

Resan e lång.. Han föddes 15/6 -14.. Men denna gången ska de gå vägen,. Annars vet ja inte om ja överlever :([/

Åh, så tragiskt, ja hoppas verkligen det går hela vägen nu! 2015 känns som ett bra år!:)

• Fröken1987
    MakeitHappen skrev 2014-10-26 16:20:44 följande:
    Exakt så känner jag med! Man är glad man har lindriga symtom men samtidigt oron att den kan avstannat. har som tur med sett hjärtat slå men de var för en vecka sen (15/10) vill gärna boka nytt UL och betala själv bara för att se hjärtat slå igen eller ska man stå på sig o vänta... sjukt jobbigt för psyket ja samtidigt försöker man tänka positivt :)
    Vad skönt att jag inte är ensam att känna såhär. Såg hjärtslag på vul för en vecka sen, men mår väldigt bra, så man blir ju nojjig. Samtidigt tänker jag, om jag tar ett till så är det inget som säher att det inte "stannar av" typ dagen efter. Kommer ju alltid finnas saker att poroa sig för, men sånt här kan man ändå inte styra. Jag bestämde att inte kolla något mer, oron kommer inte försvinna, finns alltid nya saker att bli nervös över.
  • Fröken1987
    MakeitHappen skrev 2014-10-26 18:25:20 följande:
    Åh va klok du är!!! Tack de behövde jag! ska försöka sluta nojja mig nu och bara tänka positivt!!  :) :)
    Tack, vad gulligt av dig=)
    Ja, bättre att tänka på det fina som kommer att hända än att ödsla energi på dittan och dattan. (Fast det är svårt ibland)
  • Fröken1987
    Alvolina skrev 2014-10-26 19:57:00 följande:
    Så sant!

Jag vill så gärna njuta och vara glad men det är svårt. Tiden går så sakta^^
    Tiden står still!! Haha.
    Vad kul att vi båda hamnade här efter att ha "möts" i fertilitetstråden. Hurra för oss=)
  • Fröken1987
    Alvolina skrev 2014-10-26 21:18:35 följande:
    Absolut! Det är jag dock väldigt lycklig för:) dem värsta oron har ändå varit om eller när det eventuellt skulle bli en graviditet igen. Nu har vi en kallelse och tester som ska skickas in som ligger här hemma, och som tur var inte behöver användas :) det kanske var en spärr hos mig som släppte när de väl godkände oss!? Vem vet.
    Jag tror inte så mycket på spärrar.. för många som sagt "försök att inte tänka på att du blir gravid-slappna av.. DÅ kommer du bli gravid" Tjena;) Slumpen kanske?;)

• Fröken1987

Bara timmar kvar till UL! Vill känna mig glad men känns förjävligt om man får säga så:/ Vill att detta Pyre ska stanna!!

Håll tummarna kära ni:)

Svar på tråden BF Juni 2015